• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Saltad

Jag sitter som på nålar här hemma idag! Vi har lagt bud på ett fantastiskt fint litet hus! :)) Vill bara att det ska gå fort så vi vet om vi har en chans på det eller inte!

Dum dag att vara ledig på! Skulle passat på att jobba när jag ändå inte kan koppla av! ;)

• Saltad

Min fjärde dag hemma på grav.penning idag förresten. Ledig idag, imorgon och på måndag. Ska jobba tre dagar i veckan nu i tre veckor till.. Bara nio jobbdagar kvar totalt! :) Känns riktigt konstigt!

Är det kanske fler som valt att jobba vissa dagar trots att man "får" gå hem?

Jag känner mig betydligt piggare igen efter min svacka som jag hade efter mina första lediga dagar. Då kändes det bara meningslöst att gå till jobbet, men nu har jag valt att se det som ett val jag gjort själv. Jag vill jobba lite till om det nu går vägen. Det är faktiskt trevligt och socialt, pluss att jag får gosa med barnen ett tag till då :)

• Längtanefterlilladig
    Saltad skrev 2014-01-30 13:24:55 följande:
    Jag sitter som på nålar här hemma idag! Vi har lagt bud på ett fantastiskt fint litet hus! :)) Vill bara att det ska gå fort så vi vet om vi har en chans på det eller inte! Dum dag att vara ledig på! Skulle passat på att jobba när jag ändå inte kan koppla av! ;)

Spännande Var ligger huset?På landet/stan/villaområde? Håller tummarna
  • j3nnyy

Har tillbringat halva dagen på Ikea, tänkte på blöjhink, har ni köpt riktiga blöjhinkar eller vanliga sopkorgar?

• Lovely90
    Saltad skrev 2014-01-30 13:29:29 följande:

Min fjärde dag hemma på grav.penning idag förresten. Ledig idag, imorgon och på måndag. Ska jobba tre dagar i veckan nu i tre veckor till.. Bara nio jobbdagar kvar totalt! :) Känns riktigt konstigt!

Är det kanske fler som valt att jobba vissa dagar trots att man "får" gå hem?

Jag känner mig betydligt piggare igen efter min svacka som jag hade efter mina första lediga dagar. Då kändes det bara meningslöst att gå till jobbet, men nu har jag valt att se det som ett val jag gjort själv. Jag vill jobba lite till om det nu går vägen. Det är faktiskt trevligt och socialt, pluss att jag får gosa med barnen ett tag till då :)

Jag kunde gå hem 6/1 men har jobbat heltid hela januari och jobbar sista dagen imorgon.
  • Längtanefterlilladig
    j3nnyy skrev 2014-01-30 13:38:48 följande:
    Har tillbringat halva dagen på Ikea, tänkte på blöjhink, har ni köpt riktiga blöjhinkar eller vanliga sopkorgar?

Köpte en sophink med lock. Pedalhink
  • Saltad
    Längtanefterlilladig skrev 2014-01-30 13:30:16 följande:

Spännande Var ligger huset?På landet/stan/villaområde? Håller tummarna
    Det ligger i ett villaområde här i Göteborg, Fräntorp. Men det är mycket som behöver renoveras, dränera grunden ev. borra för bergvärme osv. vilket gör att det inte får gå upp för mycket i pris för att det ska vara rimligt för oss. Men men! Håll tummarna hårt för oss :)))
  • Saltad
    Lovely90 skrev 2014-01-30 13:44:05 följande:
    Jag kunde gå hem 6/1 men har jobbat heltid hela januari och jobbar sista dagen imorgon.
    Jag hade nog inte orkat att fortfarande jobba heltid.. eller det hade jag säkert kunnat pusha mig själv till, men det är väldigt bekvämt att ha dagar att vila på och typ hinna tvätta, städa osv. Det man inte orkar när man kommer hem från jobbet annars.
  • Saltad
    j3nnyy skrev 2014-01-30 13:38:48 följande:
    Vi har vanlig pedalhink och har tänkt att använda småpåsar till den. I nuläget har vi sopnedkast i trapphuset vilket gör att man kan slänga det direkt.
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014