• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Mia86gbg

Flera av mina kompisar köpte blöjhink som skulle hålla borta lukt men de tyckte inte att de var så bra så de rekommenderade vanlig sophink o sen hundbajspåsar om man inte vill tömma varje dag.

• Hallonpaj88

Vi har köpt påsar på Ikea. Turkosa 30 st för 9 kr. Tycker ändå att det luktat när man kastat blöjorna i en blöjhink.

• j3nnyy

Det var så jag tänkte med, köpte en vanlig pedalhink med lock, lite större än en "vanlig" badrumshink. Dom stängde sopnedkasten i trapphuset hos oss för en månad sen tyvärr men tänkte köpa hundpåsar o lägga i först. Misstänker att man vill byta påsen varje dag iaf

• Saltad
    j3nnyy skrev 2014-01-30 14:53:20 följande:
    Det var så jag tänkte med, köpte en vanlig pedalhink med lock, lite större än en "vanlig" badrumshink. Dom stängde sopnedkasten i trapphuset hos oss för en månad sen tyvärr men tänkte köpa hundpåsar o lägga i först. Misstänker att man vill byta påsen varje dag iaf
    Ja.. hur mycket man än stänger in det så vill man nog slänga det ordentligt. Luktar alltid lite annars tycker jag.

Irriterande att de stängt sopnedkastet! Slänger ni i sophus på gården nu eller hur gör ni?
  • j3nnyy

• j3nnyy
    Saltad skrev 2014-01-30 14:55:33 följande:
    Ja.. hur mycket man än stänger in det så vill man nog slänga det ordentligt. Luktar alltid lite annars tycker jag.

Irriterande att de stängt sopnedkastet! Slänger ni i sophus på gården nu eller hur gör ni?
    Vi har fått sopnedkast ute på parkeringen, men bor nästan i porten närmast så de e lugnt ändå :) men va så himla smidigt att ha precis utanför dörren haha. Nu får jag oftast gå ut en extra gång för jag glömmer när jag går till bilen :p
  • zizuna

Vanliga sophinkar duger väldigt bra. Har gjort det sen 1997 när jag blev mamma första gången tror ej att skien luktar mer nu än förr. Man kastar ju ändå sopor varje dag sen om det ligger en dag lär ingen dö utav då kan man ta separat fryspåse el dylikt ;)

• Sirek

Saltad! Håller tummarna för er med huset. Det är ju ett jättemysigt och barnvänligt område. vi satte själva in bergvärme i vårt hus i somras och det har funkat svinbra! Tänk på att borrhålen inte får ligga för tätt bara så kan vara värt att kolla med kommunen innan om ni känner att det är en viktig faktor.

• Lovely90
    Saltad skrev 2014-01-30 14:22:48 följande:
    Jag hade nog inte orkat att fortfarande jobba heltid.. eller det hade jag säkert kunnat pusha mig själv till, men det är väldigt bekvämt att ha dagar att vila på och typ hinna tvätta, städa osv. Det man inte orkar när man kommer hem från jobbet annars.
    För mig har det funkar bra faktiskt, funderade på att hå ner lite i tid men kände att jag orkar nog jobba. Men som sagt, sista dagen imorgon sedan går jag på ledighet. Fick stränga order av BM att ta det lugnt från och med nu så att bebis inte kommer för tidigt. Det är väl bäst att lyssna på henne antar jag :).
  • Emelie e

Vi har köpt en sådan hink som ska stänga inne lukten, vet inte om det är bättre men känns som att det luktar mindre iaf o man kanske inte behöver slänga påsen efter varje blöja. Men vi får se :)

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014