• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Lovely90

Bebis kör ett gympapass i magen medan jag ligger på rast. Går in i v.36 idag vilket känns helt sjukt!

• Saltad
    Lovely90 skrev 2014-01-30 16:05:51 följande:
    Bebis kör ett gympapass i magen medan jag ligger på rast. Går in i v.36 idag vilket känns helt sjukt!
    Härligt! Du ligger precis en vecka före mig, gick in i v35 idag :) Jag har dock ingenting som tyder på att min lilla skulle vilja ut tidigare. Tycker snarare att det känns lite tvärt om! ;) Mår bra i kroppen och magen är fortfarande liten och smidig. Ingen tror mig när jag säger vilken vecka det är ;)
  • Saltad
    Sirek skrev 2014-01-30 15:53:39 följande:
    Saltad! Håller tummarna för er med huset. Det är ju ett jättemysigt och barnvänligt område. vi satte själva in bergvärme i vårt hus i somras och det har funkat svinbra! Tänk på att borrhålen inte får ligga för tätt bara så kan vara värt att kolla med kommunen innan om ni känner att det är en viktig faktor.
    Tack, tack! Ja, det verkar charmigt!

Ska kolla upp det med borrhålen! - Eller snarare säga till min man att göra det ;)
  • Tinapina

Vad roligt det är att fortsätta er resa till bebis och höra om alla förberedelser. Det blev ju inte riktigt som det var tänkt för oss och även om knappt ngt kom med till förlossningen har det mesta flutit på. Folk runt om kring har fixat åt mig och det har varit riktigt skönt.

Lillan ligger på neonatalavdelningen, hon kom i v 34+2. Hon hade bra vikt och längd så hon har bra förutsättningar. Lite för snabb andning men behöver inte längre cpap och bara lite syrgas. Maten går sådär, både sondas och får dropp men får behålla mer och mer. Lite förhöjt värde på infektion så fått antibiotika med och provet idag visade ingen ytterligare ökning.

Det är mysigt på bb och jag blir väl omhändertagen. Fick lite panik över fp och vill anmäla o ansöka snarast. Men tydligen blir det både f-dagar och sen vab när jag blir utskriven men lilla hönan är kvar på neo. Ngt speciellt som ni undrar över? Tack för alla fina lyckönskningar !

• ananas86

Det är SÅ skönt att äntligen få vara ledig och vila!

Nu när jag kan slappna av känner jag hur ont jag verkligen har!

Har tvingat mig själv att bita ihop det senaste.. Nu ska jag bara tänka på mig själv och magen!

• ananas86
    Tinapina skrev 2014-01-30 16:28:24 följande:
    Vad roligt det är att fortsätta er resa till bebis och höra om alla förberedelser. Det blev ju inte riktigt som det var tänkt för oss och även om knappt ngt kom med till förlossningen har det mesta flutit på. Folk runt om kring har fixat åt mig och det har varit riktigt skönt.

Lillan ligger på neonatalavdelningen, hon kom i v 34+2. Hon hade bra vikt och längd så hon har bra förutsättningar. Lite för snabb andning men behöver inte längre cpap och bara lite syrgas. Maten går sådär, både sondas och får dropp men får behålla mer och mer. Lite förhöjt värde på infektion så fått antibiotika med och provet idag visade ingen ytterligare ökning.

Det är mysigt på bb och jag blir väl omhändertagen. Fick lite panik över fp och vill anmäla o ansöka snarast. Men tydligen blir det både f-dagar och sen vab när jag blir utskriven men lilla hönan är kvar på neo. Ngt speciellt som ni undrar över? Tack för alla fina lyckönskningar !

Förstår att det kom väldigt plötsligt för er! Men skönt att allt verkar ha gått bra! :)

Tänkte bara fråga, eftersom jag själv har en tid för planerat kejsarsnitt, vad händer om förlossningen startar innan? Bara att ringa förlossning och säga som det är då eller?

Kände du något innan vattnet gick, typ förvärkar, eller kom det helt utan förvarning?

Vet att min bebis ligger fixerad långt ner, det tycker och känns som kraftig mensvärk.. Kan det vara förvärkar tro?
  • Zobeideh

Annanas86 så har jag känt idag. De kommer och går hela tiden. Och va jag förstått de som så är det förvärkar. Så länge de inte gör ont så behöver man inte oroa sig

• ananas86
    Zobeideh skrev 2014-01-30 17:11:57 följande:
    Annanas86 så har jag känt idag. De kommer och går hela tiden. Och va jag förstått de som så är det förvärkar. Så länge de inte gör ont så behöver man inte oroa sig

Kommer och går för mig också, kombinerat med sammandragningar.

Vet ju inte hur det SKA kännas, men så länge det blir bättre när man vilar är det ingen fara, vad jag har förstått..

Det jobbiga är bara att halsbrännan blir värre när jag ligger ner.. :/
  • Lovely90
    Saltad skrev 2014-01-30 16:13:02 följande:
    Härligt! Du ligger precis en vecka före mig, gick in i v35 idag :) Jag har dock ingenting som tyder på att min lilla skulle vilja ut tidigare. Tycker snarare att det känns lite tvärt om! ;) Mår bra i kroppen och magen är fortfarande liten och smidig. Ingen tror mig när jag säger vilken vecka det är ;)
    Det är väl sammandragningarna och "mensvärken" som är tecken på att min vill komma tidigare, plus att hen ligger fixerad och ganska långt ner. Skall till BM imorgon och tänkte fråga lite om vad som gör att hon tror att bebis kommer tidigare.

Annars mår jag toppen och jobbar sista dagen imorgon. Då skall jag börja fixa det som behövs fixas innan bebis anländer. Hitills har vi inte fixat något mer än lite kläder..
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014