Inlägg från: Zobeideh |Visa alla inlägg
  • Zobeideh

Första barnet - BF Mars 2014

Ananas86: nä jag har absolut inte heller någon koll på hur något ska kännas. Försöker söka mycket på nätet och sen kolla med vänner som har barn :-P
    De e de jag tycker e skrämmande när förlossningen närmar sig. Hur vet man att de e dax att åka in? Så man inte åker in för tidigt och inte försent :-P

• Zobeideh

Samma vecka som dig hallonpaj88 :)
    Min är oxå fixerad nu och låg rätt långt ner enligt BM sist jag va där. Och idag kände jag för första gången förvärkar. Men de e som du säger. De e vanligt nu och inget som e farligt mer än ifall de skulle börja göra ont :)

• Zobeideh

Hallonpaj88: de e ju bra att öva andningen :P ska ni gå på profylax? Vi ska gå nästa månad. Spännande och se om man kommer ha användning av de sen när man väl ligger på förlossningen

• Zobeideh

Hallonpaj88: vi blev erbjudna den kursen av BM. Den har tydligen kostat förr. Och då va den rätt dyr om jag förstod det rätt. Men nu va den gratis här i Helsingborg. Så då får man passa på när man blir erbjuden den :) Jag missa anmäla oss till föräldrakursen sen tyckte jag inte de kändes så lönt att börja nu i feb :-/

• Zobeideh

Herregud vilken summa för Att lära sig andas hehe. Då e de bara att tacka och ta emot nu när dem bjuder på kursen

• Zobeideh

Jag hade oxå tänkt göra en gipsavgjutning. Jag kommer sen sätta på ett blå band och hänga upp på väggen i barnrummet :)

• Zobeideh

Jag kommer köpa de på panduro hobby dem säljer det för 199kr och där finns de som behövs i paketet :)

• Zobeideh

Har själv svårt för att raka mig. Men än så går de så jag kommer fortsätta raka mig känner mig bekvämast så :)

• Zobeideh

Här e det samma jag bara rakar och så får de se ut som de vill haha. Tur de inte e sommar i alla fall

• Zobeideh

Det enda man kan göra tidigare är faderskapsintyget. :) tipset att få tag på försäkringskassan: ring direkt när dem öppnar. Jag ringde dem hela förra veckan, kol aldrig fram. Sen nu två dagar har jag ringt båda gångerna kl 8 på morgonen. Kommer fram direkt

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014