Inlägg från: Zobeideh |Visa alla inlägg
  • Zobeideh

Första barnet - BF Mars 2014

Jag kommer försöka amma så mycket som möjligt. Går det inte så får de bli ersättning. Men är ute att amma så mycket som det går. Sen tänkte jag att man kanske kan pumpa lite och så sambon även kan ge som dem gångerna jag vilar =)

• Zobeideh

Nu har jag varit hos barnmorskan. Lillen e helt fixerad nu och har en vikt på ca 2,4 kg. Mitt sf mått ligger på 32 vikten är +18,4 kg så allt var kanon. Ser ut att bli en jätte bebis detta. :-/ och jag som är så liten. Hur ska detta gå? Haha

• Zobeideh

Längtanefterlilladig: nja helt normalt inget som BM reagera på. Hon sa de va jätte fint men just att han va lite stor. Hon tror själv han kommer bli stor när han kommer ut. Jag e rädd för 4 kg bebis haha.

Sen reagera jag väl på vikten just för att många runt omkring mig, deras barn har legat på runt 2,4-3,0 kg så därför de kändes mycket :-P sen är jag själv en tunn tjej på 157 cm så har alltid trott jag skulle få där runt 2,5 kg eller något :-P men de kan jag nog lägga ner :)

• Zobeideh

Inte ont i benen men höfterna när jag ligger på sidan. Så ska jag byta sida så gör de riktigt ont i höften

• Zobeideh

Vi går varannan vecka nu hos BM och då pratar vi lite snabbt. Kollar blodtryck mäter magen, känner på magen och lyssnar på hjärtljuden. Sen tar jag urinprov varje gång jag kommer för att kolla och ph halten eller va de nu e jag kollar de e den här äggvitan

• Zobeideh

Annanas86 så har jag känt idag. De kommer och går hela tiden. Och va jag förstått de som så är det förvärkar. Så länge de inte gör ont så behöver man inte oroa sig

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014