• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Längtanefterlilladig
    Sirek skrev 2014-02-12 19:06:11 följande:
    Jag har aldrig haft mensvärk och heller inte haft ont under graviditeten. Så jag är liksom lite nervös över att min livmoder helt glömt av vad komma skall... jag tänker liksom hallå, är du med på banan eller?! Å andra sidan vet jag ju att många av er har riktigt ont så samtidigt är jag glad att ha sluppit undan. På fredag är det min sista dag på jobbet och då är det exakt +/- 2 veckor till bf. 92% av alla bebisar föds då. Som jag längtar!!

Alla upplever inte sammandragningar eller förvärkar. Tydligen normalt att både ha det & inte ha det. Spännande att du är så nära nu
  • Längtanefterlilladig

Min bästa kompis har nu gått över beräknat dag med 2 dagar med sitt andra barn. Vi pratade länge igår om förlossningen osv. Hon sa att det känns så underbart när barnet är ute & man kan böja sig ner, röra sig fritt, vrida sig & dessutom se sin mus haha. Saker man verkligen uppskattar sen när bebisen är ute tydligen.

• anaconda
    Längtanefterlilladig skrev 2014-02-12 21:56:54 följande:
    Min bästa kompis har nu gått över beräknat dag med 2 dagar med sitt andra barn. Vi pratade länge igår om förlossningen osv. Hon sa att det känns så underbart när barnet är ute & man kan böja sig ner, röra sig fritt, vrida sig & dessutom se sin mus haha. Saker man verkligen uppskattar sen när bebisen är ute tydligen.
    jag längtar otroligt efter min mus, inte sätt den på månader känns de som samt att få pyssla om den lite saknar jag =) Ska köpa en lyx rakhyvel till den dagen vi äntligen kan ses igen och spendera tid i duschen igen =)
    BF 21 Mars 2014 ❤
  • Längtanefterlilladig
    anaconda skrev 2014-02-12 22:01:18 följande:
    jag längtar otroligt efter min mus, inte sätt den på månader känns de som samt att få pyssla om den lite saknar jag =) Ska köpa en lyx rakhyvel till den dagen vi äntligen kan ses igen och spendera tid i duschen igen =)
    BF 21 Mars 2014 ❤

Hehe ja verkligen. Jag saknar att ha tillbaka min normala kropp, min kondition & ha sex igen. Haha
  • TomMon

Jag saknar också att kunna hålla mig fräsch (raka mig), att ha sex, att vara smidig, stark och vältränad med bra kondis. Längtar tills det kommer tillbaka!!

• TomMon
    Längtanefterlilladig skrev 2014-02-12 21:52:40 följande:

Men det låter väl spännande att tiden snart är inne. Är du 37+0 imorgon då? Ingen fara om bebisen dyker upp då. Rent psykiskt är det kanske bäst att ställa in sig på att föda utsatt tid eller t.o.m gå över 2 veckor. Jag har ställt in mig på att bebisen kan komma 2 april. Då har jag gått över 2 veckor
    36+0 imorgon, 36 fullgångna veckor då alltså, den 37 v börjar. Förvirrande..

Ja, ställer också in mig på att få vänta, men det blir nog lite fler raska promenader och en och annan storstädning framöver, haha! :D
  • Melt77

Andra natten på SÖS. Fortfarande ingen igångsättning. Var på undersökning idag och lilla kotten är inte ens fixerad (38+2). Så dom vill ju helst vänta. Men jag håller på att bli galen av klådan. Äter alla antihistamin som finns känns det som och smörjer med stark kortisonkräm. Men utslagen bara fortsätter att klia och sprida sig över kroppen.

Dom tar iaf väldigt väl hand om mig. Alla är jättegulliga. Men jag vill bara att det ska sluta klia. Fick en, som dom sa, knockouttablett igår kväll för att kunna sova. Kände INGENTING. Har knappt sovit på tre nätter nu. Får väl försöka inatt men känns tröstlöst...
    Usch, vad jag är negativ. Sorry! Lite svacka bara. Nytt besked imorrn om hur det blir!

• Joma
    Melt77 skrev 2014-02-12 23:41:39 följande:

Andra natten på SÖS. Fortfarande ingen igångsättning. Var på undersökning idag och lilla kotten är inte ens fixerad (38+2). Så dom vill ju helst vänta. Men jag håller på att bli galen av klådan. Äter alla antihistamin som finns känns det som och smörjer med stark kortisonkräm. Men utslagen bara fortsätter att klia och sprida sig över kroppen.

Dom tar iaf väldigt väl hand om mig. Alla är jättegulliga. Men jag vill bara att det ska sluta klia. Fick en, som dom sa, knockouttablett igår kväll för att kunna sova. Kände INGENTING. Har knappt sovit på tre nätter nu. Får väl försöka inatt men känns tröstlöst...
    Usch, vad jag är negativ. Sorry! Lite svacka bara. Nytt besked imorrn om hur det blir!

Usch jag lider med dig! Måste vara fruktansvärt :( Hoppas dem sätter igång dig snart så kliandet förhoppningsvis lägger sig.
  • zizuna

Ja detta med att få tillbaka sin kropp den biten saknar jag att ej svettas mer kunna ge mer till min man i sängen än vad det är nu iallafall:(

Men rakning sköter han åt mig samt all plockande från golvet. Men snart så är denna upp passningen över här. Aja får väl stå ut med 23 dagar till!!

• ananas86
    Längtanefterlilladig skrev 2014-02-12 16:14:26 följande:
    Va roligt att du fick en uppskattad vikt. Tycker det låter alldeles lagom med 3 kilo. Oftast brukar de där ultraljuden visa lite fel vikt. Spännande att det är så nära för dig nu! Har du ro att vila? Fixat det mesta till lillens ankomst? Har de sagt hur lång tid du beräknas stanna på BB efteråt?

Ja, nu börjar det närma sig! Bara 19 dagar kvar tills vi får träffa mini nu! :)

Börjar tröttna på att vänta!

Vet egentligen att man inte ska lita så noga på TUL, men har inget annat att gå på just nu.. Var på jobbet och lämnade in läkarintyget igår och fick höra alla kommentarer om hur liten magen är igen.. Har inte varit där på två veckor nu, så har sluppit höra de kommentarerna! Blir faktiskt ledsen när 10 personer står och ler lite snett och säger att "gud vad liten du är" och "det måste vara en liten bebis där inne"

Vill inte ta åt mig, men det är svårt att inte påverkas! :/

Det är faktiskt riktigt skönt att få vara hemma i lugn och ro den sista tiden nu! Passar på att tvätta och fixa lite, samtidigt som jag kan vila när jag vill. :)

Har hunnit träffa de flesta av mina vänner nu inför minis ankomst också, så det känns bra! :)

Min BM har sagt att vi kommer få stanna 3-4 dagar på BB efter snitteti, om allt ser bra ut. Blir snittad på tisdagen den 4:e, så hoppas på att få åka hem på fredagen då..
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014