ananas86 skrev 2014-02-13 10:13:05 följande:
Tänker precis som du när det gäller att träffa folk. Har hört flera BM som rekommenderar att man ska hålla sig från folksamlingar, kollektivtrafik osv de fösta två månaderna.
Självklart får släkt/vänner hälsa på om de är friska och vi kommer väl promenera/vara ute en del. Men kan inte förstå att man tar med en tvåveckors bebis till öppna förskolan t ex! Eller alla kunder som kommer direkt från BB och handlar på mitt jobb!
Tror man behöver lite tid att komma in i mammarollen och allt nytt också, så i alla fall fösta månaden kommer jag nog hålla mig hemma mestadels!
Ja jag kommer också hålla mig borta från folksamlingar och köpcentrum. Det blir promenader och som du säger, släkt och vänner får självklart hälsa på men bara om de är friska och utan förkylningar.
Jag gör också det mesta hemma just nu, mycket pga att jag varit sjukskriven sen i december. Vi har också lite olika syn på vad som är "städat" och inte städat :)... men försöker att inte klaga när mannen kanske rundat hörnen när han dammsugit eller torkat av diskbänken och glömt spisen och bordet efter middagen. Han jobbar också väldigt mycket och är oftast hemma vid 19...20 tiden. Vill inte heller pracka på honom massa "måsten" då när han kommer hem. Men oftast lagar jag maten, ibland gör vi det ihop om han inte är hemma för sent, sen plockar han undan, stoppar in i diskmaskinen, tömmer den om det behövs och torkar av i köket etc.
Känner dock att jag tar lite väl mycket ansvar även när vi är lediga och ska nog försöka släppa kontrollen och låta honom själv komma på att vi kanske behöver städa, bära ner grejor i källaren etc etc :) ....
Talade dock om för honom att han kommer behöva handla mat och sådant de första veckorna efter förlossningen då jag inte alltid känner mig bekväm eller kan göra det eller orkar göra det. Men kan jag så gör jag ju det! :) Tror det löser sig till det bästa då ingen av oss är några problemskapare utan brukar det för vad det är.
Längtar också efter att få se min mus haha. Skulle lämna kissprov hos bm i veckan och såg inte musen så kunde inte pricka ordentligt i koppen så kissade halva utanför och på ringen, blev endast en liten skvätt i botten :)))... så yes...den är hjärtligt välkommen tillbaka för trimmning, sex och fina underkläder.
Ser också mig själv i lite snygga fräscha träningskläder och redo för gymmet. Behåller den målbilden till åtta veckor efter förlossningen då jag äntligen kan börja igen. Hoppas jag känner mig lika sugen på träning då som jag gör nu!
Vecka 37 idag! Och som TomMom kan han komma när som men försöker också lägga på någon extra vecka så jag inte blir alltför besviken. Längtar som bara den och det är sååååå skönt att få se ljuset i tunneln!!