• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Sirek

Jag har aldrig haft mensvärk och heller inte haft ont under graviditeten. Så jag är liksom lite nervös över att min livmoder helt glömt av vad komma skall... jag tänker liksom hallå, är du med på banan eller?! Å andra sidan vet jag ju att många av er har riktigt ont så samtidigt är jag glad att ha sluppit undan. På fredag är det min sista dag på jobbet och då är det exakt +/- 2 veckor till bf. 92% av alla bebisar föds då. Som jag längtar!!

• Sirek

Åh, räknar som en kratta. Det är såklart nästa fredag som är +/- 2 veckor. Aja, längtar ändå:)

• Joma

Jag kommer inte bry mig om de är stökigt eller så i början utan jag gör de jag hinner här hemma utöver bäbis, för det är de som är de viktigaste! Är de nån som stör sig på att här kanske är dammigt eller så så får dem gärna städa ;) Jag är väldigt pedant annars å har de alltid rent å snyggt men de känns som att man får släppa på sånt nu å se till att man får pejl på amningen å att få sin sömn!

• Mia86gbg

Jag tänker att jag gör det mesta när jag är hemma om jag hinner, så vi hinner umgås som familj så mycket vi kan på kvällar o helger. Räknar inte med att det kommer funka att göra allt men jag har det som mål. Sen hoppas jag att min man hinner göra samma jobb när han ska vara hemma sen. Hoppas sen att vi ska ha råd att jag ska gå ner i arbetstid och då kommer givetvis jag ta mer hemmajobb igen.

• Mia86gbg

Jag börjar tycka att det är riktigt tråkigt att va gravid nu. Vill bara att det ska ta slut. Har haft en väldigt skonsam graviditet o inga egentliga problem men nu är jag bara så trött på att vara klumpig o trött jämt. Längtar efter en ny vardag! Har dessutom börjat bli så rädd för att bli sjuk. Så många som är magsjuka o det känns som det värsta som kan hända just nu..känner mig konstant illamående o dålig i magen vara för att jag vet att jag kan bli sjuk..fast jag inte är det. Jobbigt. Klen i psyket!

• Zobeideh

Jag håller mig väck från alla sjuka. Tar inga risker nu i slutet. De sägs att man e extra känslig då. De e samma sen när lillen har kommit. Inga sjuka i närheten. De e det sista man vill precis när man fått den lilla att behöva oroa sig för att han/hon har fått en förkylning m.m

• Mia86gbg

Jag hade ett lätt sammanbrott igår när jag bara inte kunde sluta gråta över att min man skulle träffa killgänget varav den ena killens tjej låg hemma i magsjuka.. Är så rädd att han ska bli sjuk o smitta mig. Han gick inte dit sen Är rädd att jag börjat bli lite klen i psyket..vill verkligen inte få någon depression när bebis kommer..det ska ju va ganska vanligt. Usch! Hur ska man undvika det?!

• Zobeideh

Jag hade nog oxå reagerat så som dig mia86gbg. Magsjuka smittas sååå himla lätt och hade nog oxå nojjat så om de gällde min sambo :-P

• Heene

Här hemma är det oftast jag som sköter det mesta om man bortser från handlandet som vi gör tillsammans. Det är mest för att jag är för snabb med att fixa allt så sambon hinner inte hehe. Men så är jag mkt mindre tolerant för att det är stökigt mot vad sambon är också. Dock är han väldigt hjälpsam om jag skulle be honom att göra ngt.  Så vi får helt enkelt se hur mkt jag hinner när nytillskottet är här =) Kommer inte försöka hinna med allt som vanligt till varje pris då jag vet att sambon självklart kommer att hjälpa till mkt.
    Mkt beror nog på hur bäbis är och hur mkt sömn man får på nätterna bland annat. Bäbis går först och att se till att jag orkar vara en bra mamma. Sen får det väl vara lite extra stökigt här hemma ibland om det är dagar som är extra jobbiga =)

Åh vad jag längtar tills h*n är här nu!

• lele79
    Zobeideh skrev 2014-02-12 17:56:22 följande:
    Någon mer som har problem med sömnen? Jag kan vakna kl 2 på natten och va vaken hela natten. Somnar inte om. Så man är ju duktigt trött om dagarna. Ligger jag för länge på en sida gör det riktigt ont i höfterna. Inget e bekvämt längre

Exakt så har jag oxå, hemskt jobbigt att inte somna om. Jag får oxå ont i höfterna o nästan som kramp i vaderna.
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014