• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Hallonpaj88

Imorse fick jag en värk precis under brösten som spred sig neråt. Gjorde riktigt ont i ca 10-20 sekunder. Har ju haft förvärkar i 3 veckors tid nu men inte känt såhär.

Känner mig dock inte orolig, bebisen o kroppen börjar väl förbereda sig. Bara 39 dgr till bf :)

Ikväll ska vi på föreläsningen för bb stockholm, spännande! Min sambo undrade varför igår, "eftersom vi ska föda på karolinska". Eeeh vi har inte ens haft det som ett alternativ, hur ska detta gå ;)

• Hallonpaj88
    Hallonpaj88 skrev 2014-02-12 08:44:35 följande:

Imorse fick jag en värk precis under brösten som spred sig neråt. Gjorde riktigt ont i ca 10-20 sekunder. Har ju haft förvärkar i 3 veckors tid nu men inte känt såhär.

Känner mig dock inte orolig, bebisen o kroppen börjar väl förbereda sig. Bara 39 dgr till bf :)

Ikväll ska vi på föreläsningen för bb stockholm, spännande! Min sambo undrade varför igår, "eftersom vi ska föda på karolinska". Eeeh vi har inte ens haft det som ett alternativ, hur ska detta gå ;)

30 dgr ska det stå =)
  • Saffron

Hej!

Vet inte om ni kommer ihåg mig sedan i somras. Blev gravid i somras efter 3 års försök, och hade min BF i mars i år. Tyvärr slutade resan i ett utomkved, och jag orkade inte gå in på den här tråden igen efter det. Har även bekant med ungefär samma BF och det har varit mycket smärtsamt att se hennes mage bli större. (givetvis glad för hennes skull, men det påminde för mycket om vår förlorade graviditet). Det är först idag som jag orkar gå in på den här tråden igen.

Sedan i somras har jag gått ner 15 kg och kämpat för att få hjälp med ivf. Under utomkvedet fick de operera bort en sprucken äggledare, så ivf blev vägen vi var tvungna att gå. Skulle börja nu i februari, så fort min mens kom igång. Men den kom inte igång! Idag har jag ett positivt gravtest igen! En månad före min förra BF, har vi äntligen plussat igen!

Och nu måste det bara gå vägen... även om jag vet att risken för MA är stor och att jag INTE ska gå ut och kolla på mammakläder, barnvagnar och barnkläder förrän det har åtminstone gått 12 v. (förra gången diskuterade vi mammakläder här i tråden, jag var v 9-10, på kvällen började jag blöda)

Lycka till nu, det borde börja komma bebisar i denna tråden snart! Kramar

/en överlycklig Saffron

• LillsmurfanLisa
    Hallonpaj88 skrev 2014-02-12 08:44:35 följande:
    Ses ikväll!
  • LillsmurfanLisa
    Saffron skrev 2014-02-12 09:14:41 följande:
    Hej!

Vet inte om ni kommer ihåg mig sedan i somras. Blev gravid i somras efter 3 års försök, och hade min BF i mars i år. Tyvärr slutade resan i ett utomkved, och jag orkade inte gå in på den här tråden igen efter det. Har även bekant med ungefär samma BF och det har varit mycket smärtsamt att se hennes mage bli större. (givetvis glad för hennes skull, men det påminde för mycket om vår förlorade graviditet). Det är först idag som jag orkar gå in på den här tråden igen.

Sedan i somras har jag gått ner 15 kg och kämpat för att få hjälp med ivf. Under utomkvedet fick de operera bort en sprucken äggledare, så ivf blev vägen vi var tvungna att gå. Skulle börja nu i februari, så fort min mens kom igång. Men den kom inte igång! Idag har jag ett positivt gravtest igen! En månad före min förra BF, har vi äntligen plussat igen!

Och nu måste det bara gå vägen... även om jag vet att risken för MA är stor och att jag INTE ska gå ut och kolla på mammakläder, barnvagnar och barnkläder förrän det har åtminstone gått 12 v. (förra gången diskuterade vi mammakläder här i tråden, jag var v 9-10, på kvällen började jag blöda)

/en överlycklig Saffron
    Klart vi kommer ihåg dig! Tack för att du kom tillbaka och orkade berätta nu - och vad härligt med ett lyckligt slut på det tråkiga. Stort lycka till med graviditeten! 
  • MagdalenaZ

Lillsmurfan

Jag har hittat ett klipp på Youtube med gravidyoga som jag försöker göra, men jag känner mig lite som hon i trissreklamen, stressad eller alltid på språng nånstans för att hinna slappna av!

Lovely90

Men känner du själv att du hade velat träna eller är det din kropp som säger ifrån?

Jag försöker själv komma iväg på simning minst 1 gång i veckan och går promenader 3-4ggr i veckan minst 1 timme.. foglossningen har minskat oerhört men jag blir lite nojig när hon sparkar så hårt att hon typ ska fastna i mina tarmar eller nåt..

Föräldrautbildningen igår var intressant, vi fick prata med kuratorn om förväntningar och hur vi ser på oss själva som föräldrar och mycket om hur vi förväntar oss hur det ska bli. Jag och min sambo hade en HET diskussion om detta när vi kom hem :)

• Lovely90
    MagdalenaZ skrev 2014-02-12 10:04:47 följande:
    Lillsmurfan
    Jag har hittat ett klipp på Youtube med gravidyoga som jag försöker göra, men jag känner mig lite som hon i trissreklamen, stressad eller alltid på språng nånstans för att hinna slappna av!
    Lovely90
    Men känner du själv att du hade velat träna eller är det din kropp som säger ifrån?
    Jag försöker själv komma iväg på simning minst 1 gång i veckan och går promenader 3-4ggr i veckan minst 1 timme.. foglossningen har minskat oerhört men jag blir lite nojig när hon sparkar så hårt att hon typ ska fastna i mina tarmar eller nåt..
    Föräldrautbildningen igår var intressant, vi fick prata med kuratorn om förväntningar och hur vi ser på oss själva som föräldrar och mycket om hur vi förväntar oss hur det ska bli. Jag och min sambo hade en HET diskussion om detta när vi kom hem :)
    För några veckor sen sa BM att jag inte får gymma mer för att jag har ganska mycket förvärkar och sammandragningar. Har inte haft några problem med foglossning eller sånt under hela graivditeten. Nu får jag ett extremt tryck under magen när jag är ute och går, men jag försöker promenera ändå sen gör jag lite "gravid-träning" hemma, övningar som jag googlat fram och som rekommenderas under graviditet. De går super enkelt att göra hemma då man inte behöver några redskap. Längtar dock enormt mycket till gymmet!!
  • Längtanefterlilladig
    Hej! Vet inte om ni kommer ihåg mig sedan i somras. Blev gravid i somras efter 3 års försök, och hade min BF i mars i år. Tyvärr slutade resan i ett utomkved, och jag orkade inte gå in på den här tråden igen efter det. Har även bekant med ungefär samma BF och det har varit mycket smärtsamt att se hennes mage bli större. (givetvis glad för hennes skull, men det påminde för mycket om vår förlorade graviditet). Det är först idag som jag orkar gå in på den här tråden igen. Sedan i somras har jag gått ner 15 kg och kämpat för att få hjälp med ivf. Under utomkvedet fick de operera bort en sprucken äggledare, så ivf blev vägen vi var tvungna att gå. Skulle börja nu i februari, så fort min mens kom igång. Men den kom inte igång! Idag har jag ett positivt gravtest igen! En månad före min förra BF, har vi äntligen plussat igen! Och nu måste det bara gå vägen... även om jag vet att risken för MA är stor och att jag INTE ska gå ut och kolla på mammakläder, barnvagnar och barnkläder förrän det har åtminstone gått 12 v. (förra gången diskuterade vi mammakläder här i tråden, jag var v 9-10, på kvällen började jag blöda) Lycka till nu, det borde börja komma bebisar i denna tråden snart! Kramar /en överlycklig Saffron

Klart jag kommer ihåg dig & vad som hände. Vilken resa du gjort sen sist. Och STORT grattis till det positiva beskedet. Håller verkligen tummarna att det ska gå bra. Kram
  • Zobeideh

Saffron: självklart kommer jag ihåg dig! Va kul att höra att plusset äntligen har kommit. Håller tummarna för er nu att allt går som de ska. Och att ni slipper uppleva det igen! Kram till dig

• MiCorazon
    Hej!

/en överlycklig Saffron
    Vilken jobbig tid ni måste ha haft. Tufft att behöva gå igenom något sådant, förstår att det varit jobbigt att följa gravidtrådar och när dina vänner blivit gravida :/... Men stort grattis till att ni är gravida igen! Den här gången ska det gå! Håller alla tummar och tår!! Stor kram!
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014