• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • TomMon

Stort grattis till graviditeten Saffron! Alla tummar hålls för att detta ska gå bra hela vägen fram, det är ni verkligen värda!

• LillsmurfanLisa
    MagdalenaZ skrev 2014-02-12 10:04:47 följande:
    Lillsmurfan
    Jag har hittat ett klipp på Youtube med gravidyoga som jag försöker göra, men jag känner mig lite som hon i trissreklamen, stressad eller alltid på språng nånstans för att hinna slappna av!
    Lovely90
    Men känner du själv att du hade velat träna eller är det din kropp som säger ifrån?
    Jag försöker själv komma iväg på simning minst 1 gång i veckan och går promenader 3-4ggr i veckan minst 1 timme.. foglossningen har minskat oerhört men jag blir lite nojig när hon sparkar så hårt att hon typ ska fastna i mina tarmar eller nåt..
    Föräldrautbildningen igår var intressant, vi fick prata med kuratorn om förväntningar och hur vi ser på oss själva som föräldrar och mycket om hur vi förväntar oss hur det ska bli. Jag och min sambo hade en HET diskussion om detta när vi kom hem :)
    När det kommer till yoga rekommenderar jag verkligen att ta ett par klasser i början, just för att både kropp och knopp ska förstå vad det är som måste till för att kunna varva ner. Du kommer in i det och efter ett tag r det en del av dina vardagliga rutiner. Kämpa på!
  • ananas86
    Saffron skrev 2014-02-12 09:14:41 följande:
    Hej!

Vet inte om ni kommer ihåg mig sedan i somras. Blev gravid i somras efter 3 års försök, och hade min BF i mars i år. Tyvärr slutade resan i ett utomkved, och jag orkade inte gå in på den här tråden igen efter det. Har även bekant med ungefär samma BF och det har varit mycket smärtsamt att se hennes mage bli större. (givetvis glad för hennes skull, men det påminde för mycket om vår förlorade graviditet). Det är först idag som jag orkar gå in på den här tråden igen.

Sedan i somras har jag gått ner 15 kg och kämpat för att få hjälp med ivf. Under utomkvedet fick de operera bort en sprucken äggledare, så ivf blev vägen vi var tvungna att gå. Skulle börja nu i februari, så fort min mens kom igång. Men den kom inte igång! Idag har jag ett positivt gravtest igen! En månad före min förra BF, har vi äntligen plussat igen!

Och nu måste det bara gå vägen... även om jag vet att risken för MA är stor och att jag INTE ska gå ut och kolla på mammakläder, barnvagnar och barnkläder förrän det har åtminstone gått 12 v. (förra gången diskuterade vi mammakläder här i tråden, jag var v 9-10, på kvällen började jag blöda)

Lycka till nu, det borde börja komma bebisar i denna tråden snart! Kramar

/en överlycklig Saffron

Härligt att höra att ni är gravida igen!

Håller tummarna för er att allt ska gå bra denna gången!

Stor kram till dig!
  • ananas86

Har varit hos läkaren på spec mvc idag.

Blev sjukskriven min sista jobbvecka också, så nu är det bara att vila och vänta till den 4:e mars!

Han gjorde TUL också. Är i vecka 35+6 idag och mini beräknas väga knappt 2,5 kg. Det var inom det normala, men lite under genomsnittskurvan.

Det är 3 veckor kvar till snittet nu och man räknar att barnet växer ca 200-250g/vecka i slutet, så då skulle vikten vid snittet (vecka 38+5) bli drygt 3 kg

Inom det "normala" men ändå en ganska liten bebis.. Hoppas att mini ska växa till sig ordentligt de sista veckorna nu, vill ju ha en frisk och knubbig bebis! :)

Någon mer som gjort/ska göra TUL nu på slutet?

• carina87
    Saffron skrev 2014-02-12 09:14:41 följande:

Hej!

Vet inte om ni kommer ihåg mig sedan i somras. Blev gravid i somras efter 3 års försök, och hade min BF i mars i år. Tyvärr slutade resan i ett utomkved, och jag orkade inte gå in på den här tråden igen efter det. Har även bekant med ungefär samma BF och det har varit mycket smärtsamt att se hennes mage bli större. (givetvis glad för hennes skull, men det påminde för mycket om vår förlorade graviditet). Det är först idag som jag orkar gå in på den här tråden igen.

Sedan i somras har jag gått ner 15 kg och kämpat för att få hjälp med ivf. Under utomkvedet fick de operera bort en sprucken äggledare, så ivf blev vägen vi var tvungna att gå. Skulle börja nu i februari, så fort min mens kom igång. Men den kom inte igång! Idag har jag ett positivt gravtest igen! En månad före min förra BF, har vi äntligen plussat igen!

Och nu måste det bara gå vägen... även om jag vet att risken för MA är stor och att jag INTE ska gå ut och kolla på mammakläder, barnvagnar och barnkläder förrän det har åtminstone gått 12 v. (förra gången diskuterade vi mammakläder här i tråden, jag var v 9-10, på kvällen började jag blöda)

Lycka till nu, det borde börja komma bebisar i denna tråden snart! Kramar

/en överlycklig Saffron

GRATTIS till plusset. Tokhåller tummarna! :D
  • j3nnyy

Usch vad less jag är på att vara gravid!! Träffade en 5 veckors bebis idag, guud vad jag längtar nu!

• TomMon
    ananas86 skrev 2014-02-12 14:44:36 följande:

Har varit hos läkaren på spec mvc idag.

Blev sjukskriven min sista jobbvecka också, så nu är det bara att vila och vänta till den 4:e mars!

Han gjorde TUL också. Är i vecka 35+6 idag och mini beräknas väga knappt 2,5 kg. Det var inom det normala, men lite under genomsnittskurvan.

Det är 3 veckor kvar till snittet nu och man räknar att barnet växer ca 200-250g/vecka i slutet, så då skulle vikten vid snittet (vecka 38+5) bli drygt 3 kg

Inom det "normala" men ändå en ganska liten bebis.. Hoppas att mini ska växa till sig ordentligt de sista veckorna nu, vill ju ha en frisk och knubbig bebis! :)

Någon mer som gjort/ska göra TUL nu på slutet?

Jag ska på koll idag, blir ev ett TUL men iaf ett vul för att kolla livmodertappen.
  • Zobeideh

J3nnyy: jag håller med dig. Vill bara ha min bebis nu i min famn. Sen vill jag ha tillbaka min kropp. Dessa +20 kg jag gått upp är dryga....

• Längtanefterlilladig
    ananas86 skrev 2014-02-12 14:44:36 följande:
    Har varit hos läkaren på spec mvc idag. Blev sjukskriven min sista jobbvecka också, så nu är det bara att vila och vänta till den 4:e mars! Han gjorde TUL också. Är i vecka 35+6 idag och mini beräknas väga knappt 2,5 kg. Det var inom det normala, men lite under genomsnittskurvan. Det är 3 veckor kvar till snittet nu och man räknar att barnet växer ca 200-250g/vecka i slutet, så då skulle vikten vid snittet (vecka 38+5) bli drygt 3 kg Inom det "normala" men ändå en ganska liten bebis.. Hoppas att mini ska växa till sig ordentligt de sista veckorna nu, vill ju ha en frisk och knubbig bebis! :) Någon mer som gjort/ska göra TUL nu på slutet?

Va roligt att du fick en uppskattad vikt. Tycker det låter alldeles lagom med 3 kilo. Oftast brukar de där ultraljuden visa lite fel vikt. Spännande att det är så nära för dig nu! Har du ro att vila? Fixat det mesta till lillens ankomst? Har de sagt hur lång tid du beräknas stanna på BB efteråt?
  • Längtanefterlilladig
    j3nnyy skrev 2014-02-12 14:59:50 följande:
    Usch vad less jag är på att vara gravid!! Träffade en 5 veckors bebis idag, guud vad jag längtar nu!

Håller med. Nu är det segt. Skulle inte förvåna mig om jag gick över tiden också när man längtar som mest. Tänk så fort 3,4 veckor gick i början av graviditeten. Nu går det såååå långsamt
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014