• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • MagdalenaZ
    Tinapina skrev 2014-02-14 09:32:05 följande:
    Magdalenaz. Får jag inboxa dig en fråga? :) får säga till om du inte vill prata jobb, det respekterar jag.

Inga problem! Ni ska veta att jag tycker det är kul att ni frågar! Om jag nu missar här i forum, inboxa! :)
  • MiCorazon
    MagdalenaZ skrev 2014-02-14 09:26:13 följande:
    Glad alla hjärtans dag för er tjejer!! :)

Sömnlösa nätter och trötta dagar lider jag också av.. drömmer märkliga mardrömmar och vaknar av sammandragningar!
    Jag är fortfarande sjukskriven på 50% så jag jobbar 4 timmar varje dag till den 26 feb, då tar jag semester till BF (23 mars). :)

Idag har jag köpt ett spel till mig och sambo "hur bra känner du din partner" , vi får se hur bra vi känner varandra efter anart 3 år tillsammans!
    Köpte även gipsrullar och vi ska gipsa magen och dekorera lite här hemma :) jag har som sagt inga vänner här i Skåne så jag får göra sånna saker med sambon.. haha!
    Det låter ju jättemysigt!!! Du gav mig ett bra tips på det där spelet, ska nog köpa det idag med :)...plus lite god mat och vin och Ramlösa till mig.

Var bor du i Skåne?
  • MiCorazon

Har era bebisar börjat bli livligare nu i slutet på grav? Senaste veckan är det som en stor krokodil ålar runt i magen på mig :) känner honom hela tiden och det rejält. I v 37 nu.

• Tinapina

Magdalenaz. Det går inte att inboxa dig:( eller är det bara ngt tillfälligt strul med appen?

• lele79

Det blev aldrig någon Skåneträff eller??? Mest så det inte är jag som missat synd för det hade varit mysigt.

• Mia86gbg
    Joma skrev 2014-02-13 22:38:41 följande:
    Då får man börja använda sina föräldradagar tyvärr :/ Så är de för alla, även dem som går på havandeskap för det får man bara fram till tio dagar innan förlossningen å sen får man gå över till semester eller föräldrapenning.
    Okej. Det känns ju bra så man inte slösar onödiga föräldradagar bara för att man inte har sökt om sjukskrivning när man egentligen kunde fått det. Funderar på att försöka få gå ner i tid mina sista 2 veckor på jobbet..börjar bli rejält sliten.

Igår fick jag åka hem från jobbet redan vid halv 10 för jag höll på att svimma. Obehagligt!
  • Zobeideh
    lele79 skrev 2014-02-14 10:29:43 följande:
    Det blev aldrig någon Skåneträff eller??? Mest så det inte är jag som missat synd för det hade varit mysigt.
    Tror inte vi snackat så mycket om de mer än att där va en dag som kom upp. Men ingen kunde då. Jag träffas gärna =) 
  • Joma
    Mia86gbg skrev 2014-02-14 10:52:00 följande:
    Okej. Det känns ju bra så man inte slösar onödiga föräldradagar bara för att man inte har sökt om sjukskrivning när man egentligen kunde fått det. Funderar på att försöka få gå ner i tid mina sista 2 veckor på jobbet..börjar bli rejält sliten.

Igår fick jag åka hem från jobbet redan vid halv 10 för jag höll på att svimma. Obehagligt!
    Nej usch :( Men känns de så så gå till en läkare å få ett intyg så du kan gå hem å vila redan nu! Man vet ju aldrig när bäbis kommer å de är kanske skönt att va hemma lite å "boa" innan :)
  • Lovely90
    MiCorazon skrev 2014-02-14 10:22:34 följande:
    Har era bebisar börjat bli livligare nu i slutet på grav? Senaste veckan är det som en stor krokodil ålar runt i magen på mig :) känner honom hela tiden och det rejält. I v 37 nu.
    Vår bebis är helt galen. Tror den börjar tycka det är trångt och vill ut för jäklar vad den bökar! Är i v.37+1 och emellanåt får jag riktigt ont av sparkarna som bebis ger.
  • j3nnyy
    Mia86gbg skrev 2014-02-14 10:52:00 följande:

Du blandar nog ihop graviditetspenning och sjukskrivning. Sjukskrivning kan du inte ansöka om, utan det är läkaren som sjukskriver. Det kan du ringa din läkare om idag och få en läkartid, däremot tror jag att dom brukar vara väldigt hårda på fk om att godkänna sjukskrivning för att man "bara är gravid och inte orkar" (dom anser att graviditet inte är en sjukdom, helt sjukt att man ska behöva kämpa så mycket) därför rekommenderade min läkare mig att söka graviditetspenning för att jag har tungt jobb, och är egentligen inte sjuk, utan just bara gravid.. De kan vara lättare att få igenom 50% sjukskrivning om dom inte beviljar hel, så prova det! Men annars är de semester eller föräldradagar som man får ta ut
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014