• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Zobeideh

Jag har under hela denna vecka haft mensvärk precis som mensen ska komma när som helst :-/ samma vecka som dig hallonpaj88 :)

• Hallonpaj88
    Zobeideh skrev 2014-02-14 07:28:25 följande:

Jag har under hela denna vecka haft mensvärk precis som mensen ska komma när som helst :-/ samma vecka som dig hallonpaj88 :)

Undra vad det kan va? För det är inte i samband med nån sammandragning. Ska fråga min bm i eftermiddag :)
  • majsa88

Riktigt jobbigt!! Är jätte trött, kan knappt hålla ögonen o öppna. Men när jjag väl ska sova så vrider jag o vänder på mig 50 ggr o får ont i höfter osv...

Vad jobbigt för er att mensvärken är kvar konstigt att jag fick det 3 ggr den dagen o inget mer igår

• MiCorazon

V 37 här och mensvärk från och till dag som natt sen nån v tillbaka. Har dock haft smärtsamma förvärkar och sammandragningar sen v 20 ungefär. Men nu är smmärtan annorlunda; mer som ihållande mensvärk.

• Sirek

Hallonpaj, min sista jobbdag också:) börjar med 1 vecka semester så det blir fp från 24 feb om jag räknat rätt. Har inte kunnat ansöka om fp ännu för fk hade inte registrerat mitt moderskapsintyg ännu. Men igår hade det gått 30 dagar så borde kunna fixa med det i helgen.

Gällande sömnen så har jag sovit väldigt bra hela graviditeten. Senaste 3 veckorna går jag upp och kissar en gång på natten men kan ignorera det och sova vidare om jag är riktigt trött. Har en teori om att alla år i scouterna lärt mig sova genom det mesta; ) hoppas att det är övergående med dålig sömn för er andra!

Glad alla hjärtans dag till er!

• MagdalenaZ

Glad alla hjärtans dag för er tjejer!! :)

Sömnlösa nätter och trötta dagar lider jag också av.. drömmer märkliga mardrömmar och vaknar av sammandragningar!

Jag är fortfarande sjukskriven på 50% så jag jobbar 4 timmar varje dag till den 26 feb, då tar jag semester till BF (23 mars). :)

Idag har jag köpt ett spel till mig och sambo "hur bra känner du din partner" , vi får se hur bra vi känner varandra efter anart 3 år tillsammans!

Köpte även gipsrullar och vi ska gipsa magen och dekorera lite här hemma :) jag har som sagt inga vänner här i Skåne så jag får göra sånna saker med sambon.. haha!

• Tinapina

Magdalenaz. Får jag inboxa dig en fråga? :) får säga till om du inte vill prata jobb, det respekterar jag.

• Heene

Glad alla hjärtans dag på er allesammans!

Vi började dagen med ett besök på familjerätten och skriva på faderskapsintyg, samboavtal och avtal om delad vårdnad =) <3
    Hade aldrig kunnat ana att det kunde kännas sååå bra att fylla i lite papper =D Även om dom inte börjar gälla förrän bäbis har anlänt och fått ett personnummer. Och tydligen är födelsevikten väldigt viktig för dom att veta så dom kan räkna ut ungefär när barnet blev till... menmen.
    Så nu är en grej till avbockad från att-göra-listan, imorgon tänkte vi packa bb-väskorna =)
    sen är det inte mkt kvar att göra.
    Tänkte laga massa matlådor att frysa in efter att jag slutat jobbet om ett par veckor. sen är vi helt klara med alla förberedelser =D

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014