• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Lovely90
    Saltad skrev 2014-02-20 10:50:47 följande:
    Jag vill också gnälla lite!! Jag mår FÖR BRA känner jag.. Buhu.. synd om mig liksom ;) Här händer ingenting, känner mig fortfarande relativt smidig, 37+0 idag. Jag vill att det ska hända något.. Är redan uttråkad av att gå hemma, och då gick jag hem från jobbet helt först igår :p Jag känner mig slö, lat och sugen på allt hela tiden. Vad ska man göra liksom? Äta massvis med kanelbullar i soffan framför en halvdålig serie? ;) Ja, det blir nog det! 
    Haha, då är vi två som mår för bra för att gå hemma. Känner mig mest LAT efter att jag gick på ledighet. 38+0 idag, så nu känns det som att bebisen kan få komma när som helst så jag slipper ha så tråkigt. 

Skall nog dammtorka de sista hyllorna idag och bädda rent sängen. Sedan skall jag nog baka något gott, funderar på äppelpaj denna dag. Har ju betat av grahamsbullar, glutenfritt matbröd, kanelbullar och glutenfria bullar ><.
  • ananas86
    Mango08 skrev 2014-02-20 09:59:23 följande:
    Då vad den här, BF dagen!!! Jag har haft förverkar i ca 2 veckor men utöver det så känner jag inte att något är på gång. Det känns typ som att han aldrig kommer att titta ut, kommer säkert gå 2v över tiden och behöva bli igångsatt. Så himla trist varje morgon som jag vaknar och tänker "Nehe, han kom inte inatt heller" (De senaste 3 veckorna har jag ju hoppats på att han ska titta ut, jag längtar så mycket).

Jag jobbar fortfarande heltid och tänkte göra det fram tills bebisen anländer, så hoppas att det får tiden att gå lite fortare :)

Funderade just på hur det går för dig nu när BF är här! :)

Oerhört starkt av dig att fortfarande jobba heltid, ja! Hur orkar du? Vad jobba du med?

Kanske kan vara bra att hinna vara hemma och varva ner lite?

Som någon annan skrev, kroppen kanske behöver slappna av för att det ska komma igång?

Hoppas hur som helst det ska sätta igång för dig snart, måste vara jobbigt att gå över tiden!
  • Emelie e

Åh vad spännande, Hallonpaj88! Hur känns det nu?? Är det fortfarande mensvärk eller känns det som att de riktiga värkarna är på gång?? Jag hade som kraftig mensvärk för en vecka sedan ungefär, men det var ingenting.. Nu väntar man bara på att det ska sätta igång, lillan får gärna komma tidigare. Har gått hemma sedan mitten av januari så jag är lite uttråkad :P

• ananas86

Hallonpaj88: Spännande att det har satt igång för dig! :)

Hoppas att allt ska gå smidigt och att ni får träffa er bebis inom de närmsta dagarna! :)

• Längtanefterlilladig
    MiCorazon skrev 2014-02-20 10:54:18 följande:
    Ja gör det! hihi bullar är gott! ;) Men, jag har börjat varva med goda smoothies med ekobanan, frysta blåbär, lite mjölk och vaniljkvarg eller vaniljyoghurt. Perfekt för sötsuget! :P Sen är ju nötter också gott att mumsa på men jag tycker faktiskt vi får unna oss bullar och godis också eftersom det är lite synd om oss ;)... Jag är nog lite smidigare nu än tidigare men allt annat har börjat bli jobbigt...njut av att du mår bra!!!

Bra idé med smoothies. Ger mycket energi & är nyttigt. Ska jag handla ingredienser till idag
  • MiCorazon
    Längtanefterlilladig skrev 2014-02-20 11:52:47 följande:

Bra idé med smoothies. Ger mycket energi & är nyttigt. Ska jag handla ingredienser till idag
    Köp vaniljkvarg då och även hallonkvargen är jättegod att ha i smoothiesar :P varvat med lite mjölk eller nåt.
  • MiCorazon

Kom precis på en grej ni kan göra nu när ni är hemma och är uttråkade som jag pysslade med förra veckan.

Gör en playlist inför förlossningen med lite sköna låtar! Jag har gjort min på Spotify och döpt den till Förlossning Chill out. Kommer ta med vår bärbara och ha den på förlossningen. Musik fungerar jättebra på mig som avslappning.

Några tips på lugna sköna Chill out låtar är:

Eliza Hull med låtarna Echoes, Skin, Ghosts och sen

James Elliot med See through, People watcher, Essence och A truth like ficition och sen

Soma Sonics alla låtar är också riktigt sköna och mysiga.

Tänkte göra en playlist till med poppiga, roliga och dansanta låtar som man kan ha som variation till chill out listan.

:)

• Lovely90
    MiCorazon skrev 2014-02-20 12:22:15 följande:
    Kom precis på en grej ni kan göra nu när ni är hemma och är uttråkade som jag pysslade med förra veckan.

Gör en playlist inför förlossningen med lite sköna låtar! Jag har gjort min på Spotify och döpt den till Förlossning Chill out. Kommer ta med vår bärbara och ha den på förlossningen. Musik fungerar jättebra på mig som avslappning.

Några tips på lugna sköna Chill out låtar är:

Eliza Hull med låtarna Echoes, Skin, Ghosts och sen

James Elliot med See through, People watcher, Essence och A truth like ficition och sen

Soma Sonics alla låtar är också riktigt sköna och mysiga.

Tänkte göra en playlist till med poppiga, roliga och dansanta låtar som man kan ha som variation till chill out listan.

:)
    Tack för tipset, det skall jag göra! Vi har tänkt ta med iPaden och ha musik på den, så en ny spellista är nog inte helt fel. Men först skall jag bli klar med storstädningen av sovrummet. Haha :). Har visst en del att rensa ut där innan sängen kan få plats :)
  • Hallonpaj88
    MiCorazon skrev 2014-02-20 10:46:22 följande:

Hallonpaj: Använder du mobilen när du klockar värkarna eller har du någon high tech app? :)

Jag laddade ner en app som heter värktimer. Kostade 7 kr i app store :)
  • Hallonpaj88
    Emelie e skrev 2014-02-20 11:50:14 följande:

Åh vad spännande, Hallonpaj88! Hur känns det nu?? Är det fortfarande mensvärk eller känns det som att de riktiga värkarna är på gång?? Jag hade som kraftig mensvärk för en vecka sedan ungefär, men det var ingenting.. Nu väntar man bara på att det ska sätta igång, lillan får gärna komma tidigare. Har gått hemma sedan mitten av januari så jag är lite uttråkad :P

Ja jättespännande :) jag har konstant mensvärk. Ibland hugger det till, mest på höger sida men inte så pass att det är regelbundna värkar så har inte börjat klocka än :)
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014