• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • majsa88

Tack allihopa. Jag åkte in o fick göra ctg kurva. Han rörde sig 6 gånger under 30 min. Men fortfarande svagt. Men kurvan såg tydligen jäääätte bra ut sa de. O jag fick åka hem. O komma tillbaka om det fortsätter så... konstigt

• Zobeideh

Skönt i alla fall att de såg bra ut. Jag har ju själv märkt stt de inte e samma rörelser som innan. De e inte dem här hårda sparkarna längre. :)

Han kanske har lagt sig så han sparkar mot ryggen. Då känns de inte lika tydligt :)

• Längtanefterlilladig
    majsa88 skrev 2014-02-20 18:46:05 följande:
    Tack allihopa. Jag åkte in o fick göra ctg kurva. Han rörde sig 6 gånger under 30 min. Men fortfarande svagt. Men kurvan såg tydligen jäääätte bra ut sa de. O jag fick åka hem. O komma tillbaka om det fortsätter så... konstigt

Så skönt att det såg bra ut. Var exakt samma för mig. De tog CTG, inte ens 30 min. Men sålänge det såg bra ut så tyckte dem inte det behövdes vidare utredning. Dagen efter sparkade den lille igen som vanligt. Din bebis har förmodligen lagt sig annorlunda. Jag märker tydligt hur sparkandets ersatts utav knuffar & att ryggen/rumpan på bebisen rör sig från vänster sida till höger & hela magen går i vågor. Inatt vaknade jag av en liten fot som petade rakt ut i sidan. Jag kunde t.o.m ta tag om den. Du ska se att din lille kommer igång snart. Den är väl lite trött bara. Har en slö dag
  • MiCorazon

När jag var där så såg jag på ultraljudet att min bebis rörde sig jättemycket men jag kände inte mycket av det. Så man känner ju inte alltid alla sparkar och när de vrider sig etc.

• majsa88

Jaa, jag har märkt att rörelserna har ändrats. Jag känner allt, bara han tar upp armen, foten rumpan osv. Man ser hur magen går i vågor. Men han har bara inte rört sig alls så mycket. Men som ni o bm sa, han kan ha en liten vilodag och att han kanske rör sig mycket inåt mot ryggen. Men nu har lilla hjärtat börjat hicka :)) tack för er stöd !!

• majsa88

Gå in på janusinfo.se och läs om hur dalacin påverkar fostret. Ring förlossningen o fråga. Kan vara så att medicinen har retat den sköra slemhinnan. Men behöver heller inte vara så. Tycker fass ger så dålig info om graviditet. Janusinfo är mycket bättre.

MiCorazon skrev 2014-02-20 15:30:15 följande:
    Hmmm konstigt. Har fått Dalacin vagitorier nu som jag ska ta tre nätter i rad, tog andra i natt. Och idag har jag lite tunt blod när jag torkar mig efter jag kissat. Försökt läsa i Fass men hittar inget om det ...kanske ska ringa bm? Har någon av er tagit Dalacin någon gång och upplevt något liknande?

• TreStjärnor
    Heene skrev 2014-02-19 20:13:27 följande:
    Hej och välkommen! vet ni vad ni ska få?
    vi är ett par till här som bor i järfälla =) själv bor jag i kallhäll men har även bott några år i jakan.
    På lördag ska vi i tråden som bor i stockholm ha en liten "magträff" som vi kallar det. Om du kan så kom du också! kl 12.30 konditori vetekatten på kungsgatan.
    Ska bli så kul att få se lite ansikten på de som man har pratat med här inne i flera månaders tid nu =)
    Tack!
    Vi väntar en tjej. Vet du vad du väntar? Kul att ni är några från Järfälla. Varken jag eller min man är här ifrån så kul att få kontakt med några från området. Vad kul med en träff har ni setts tidigare? Jag ska försöka komma vore jättekul, har lite annat planerat men ska se om jag kan planera om. :)
  • majsa88

Ja gör det. Väldigt bra sida tycker jag. Annars så tycker jag att du ska ringa förlossningen.

MiCorazon skrev 2014-02-20 20:00:07 följande:
    Tack!! Känner inte till janusinfo. Ska gå in och läsa!!

• Awanata

Är det någons toalettrutiner som förändrats något? Jag är i vecka 37+2 idag och har varit jättehård i magen och gått någon/några ggr i veckan tidigare. Nu sen någon dag tillbaka så har jag fått gå på toaletten två ggr om dagen! Hon har varit fixerad sen tre veckor tillbaka enligt bm. Jag är inte lös i magen eller så men däremot har jag blivit otroligt gasig också. Nu vill jag bara att den här lilla tjejen ska komma så man kan bli "sig själv" igen! {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014