• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Hallonpaj88

Tack igen!

Jag är ju bara öppen en cm, det krävs minst 4 och mer värkar för att bli inlagd. Därför jag fick åka hem o vila så mycket det går :)

Är en blandad känsla just nu av spänning, nyfikenhet men oxå panikkänslor haha.

• Längtanefterlilladig
    LillsmurfanLisa skrev 2014-02-19 22:36:09 följande:
    Min bm rundade av uppåt när hon skrev in mitt sf-mått senast. En halv cm gjorde att jag hamnade långt under kurvan istället för mitt på (där jag legat hela tiden). Med andra ord är de små, små marginaler som kan göra att man hamnar under/över kurvan. 

Samma för mig. Hon skrev in 32 cm i ddatorn & då dök kurvan ner under min egen kurva. Om hon hade fyllt i 32.5 cm hade kurvan legat på samma kurva som innan, alltså gått upp. Så det gör verkligen lite på en halv centimeter.
  • majsa88

Ååh så spännande. Kan tönka mig det. Gud vad roligt. Har du fortfarande värkar? Har din slempropp gått än? Nästan så att jag blir nervös haha

Hallonpaj88 skrev 2014-02-19 22:52:35 följande:
    Tack igen!

Jag är ju bara öppen en cm, det krävs minst 4 och mer värkar för att bli inlagd. Därför jag fick åka hem o vila så mycket det går :)

Är en blandad känsla just nu av spänning, nyfikenhet men oxå panikkänslor haha.

• Hallonpaj88
    majsa88 skrev 2014-02-19 23:01:13 följande:

Ååh så spännande. Kan tönka mig det. Gud vad roligt. Har du fortfarande värkar? Har din slempropp gått än? Nästan så att jag blir nervös haha

Ja värkarna blir värre o värre. Har tagit två alvedon o tänkte försöka sova nu:) nej ingen slempropp eller vatten än. Haha vad gullig du är! Uppdaterar er när något händer!
  • majsa88

Aj då. Du får berätta sen hur värkarna känns. Ååh så roligt, gör det . Wieee :) vad roligt

Hallonpaj88 skrev 2014-02-19 23:09:07 följande:
    Ja värkarna blir värre o värre. Har tagit två alvedon o tänkte försöka sova nu:) nej ingen slempropp eller vatten än. Haha vad gullig du är! Uppdaterar er när något händer!

• flowers
    Hallonpaj88 skrev 2014-02-19 21:20:11 följande:
    Jag gick på magkänslan och ringde till förlossningen i eftermiddags pga min magont. De bad mig komma in på koll o vet ni? Det är på g! Är öppen en centimeter och det jag känner är värkar. Haha fatta vad trögfattad jag känner mig! Vi kom nyss hem och jag är beordrad vila och så ska vi åka in direkt när värkarna blir värre. Barnmorskan tyckte det var helt otroligt att det hänt så mycket utan att jag haft ondare men det får jag väl äta upp för redan nu börjar de bli starkare.
    Hon tippade på att vattnet går och bebben kommer de närmsta dagarna/veckan. Känns helt sjukt och asläskigt att han snart är här!!
    Hon gjorde gynundersökning som gjorde helt sjukt ont men då kände hon huvudet :)

Vad spännande, snart är du i mål och få hålla om lillen.
    Tänker på dig och skickar massa lyckokramar.
  • Heene

Blä för hissar =(
    Nu har vår hiss gått sönder IGEN. Dagens ilandsproblem =P
    Men det är inte roligt när man har hundar som måste ut, bor på 8e våningen plus har 3 veckor kvar till bf. annars hade man ju kunnat vänta ut de där timmarna tills dom lagat skiten. mjölksyran i benen kommer redan efter 2 våningar och andningen ska vi inte tala om...
    Får se det som bra träning att hålla rumpan i trim under graviditeten och att det typ är den enda lilla träning man får just nu.
    Nu vila lite innan det är dags att entra trappen igen och gå till jobbet =)

var bara tvungen att gnälla av mig lite =) ha en bra dag alla och lycka till till alla som är så nära nu. Jag hoppas på att få läsa lite bebisnyheter när jag kommer hem i eftermiddag ;)

• Saltad

Vad härligt Hallonpaj!! Vi håller alla tummar och tår för att du får ut din lilla snart då! :)))

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014