• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Emelie e

Jag tycker att det är svårt att veta när det är minskade fosterrörelser.. sparkarna har helt ändrat karaktär och det står ju att de gör det, men bebisarna har ju också vilostunder precis som vi :) men om man buffar på magen så sparkar hon alltid :)

• Prinsessan på ärten
    majsa88 skrev 2014-02-20 15:18:17 följande:

Är på väg in nu. Tror han också kommer sätta igång så fort vi är där

Bra att ni åker in :) jag var inne för ett par veckor sedan. Ingen fara någonstans och läkaren sa faktiskt att han hellre såg mig komma in 20 ggr i " onödan" än att missa den enda gången det kanske är på allvar. Jag kände iaf att jag blev väldigt väl bemött.

Passade på att fråga allt jag kom på och fick en rejäl ul undersökning då han hade med sig en läkarstudent :)
  • Mortisfru83
    MiCorazon skrev 2014-02-20 15:17:58 följande:
    Jag kommer nog inte ha någon åkpåse förrän till hösten. Så som jag har gjort nu är madrass i botten, sen fårskinnspäls och sen kudde, täcke och även filt om det behövs. Bebisen kommer ha overall, mössa, vantar etc nu i mars när han kommer. 
    Det va så vi också tänkte men så fick vi åkpåsen av mamma... Men är det speciella åkpåsar till liggdelen. Den här känns väldigt stor liksom.
  • Mortisfru83
    majsa88 skrev 2014-02-20 15:18:17 följande:

Är på väg in nu. Tror han också kommer sätta igång så fort vi är där

Bättre att åka en gång för mycket... Lycka till!
  • MiCorazon
    Mortisfru83 skrev 2014-02-20 16:08:46 följande:
    Det va så vi också tänkte men så fick vi åkpåsen av mamma... Men är det speciella åkpåsar till liggdelen. Den här känns väldigt stor liksom.
    Alltså, det jag sett är att det finns åkpåsar för nyfödda och sen lite större för halvårs eller ettårsbebisar och uppåt. Det kan hända att din mamma köpt en åkpåse som kanske passar en lite större bebis. Normalt sett ska nog åkpåsen passa till både ligg och sittdel...fast jag vet inte :)..har inte så bra koll. Det kanske finns åkpåsar bara för sittdelar och bara för liggdelar med??....it's a djungle!

Sen gör det ju inget om den är lite stor ändå, så länge bebis har det varmt och gossigt! 

Googla på åkpåsen som du fått så kanske du kan få fram lite info om den. Men använd den till liggdelen också om du vill och så länge den är skön för bebis tycker :)
  • Mortisfru83
    MiCorazon skrev 2014-02-20 16:27:14 följande:
    Alltså, det jag sett är att det finns åkpåsar för nyfödda och sen lite större för halvårs eller ettårsbebisar och uppåt. Det kan hända att din mamma köpt en åkpåse som kanske passar en lite större bebis. Normalt sett ska nog åkpåsen passa till både ligg och sittdel...fast jag vet inte :)..har inte så bra koll. Det kanske finns åkpåsar bara för sittdelar och bara för liggdelar med??....it's a djungle!

Sen gör det ju inget om den är lite stor ändå, så länge bebis har det varmt och gossigt! 

Googla på åkpåsen som du fått så kanske du kan få fram lite info om den. Men använd den till liggdelen också om du vill och så länge den är skön för bebis tycker :)
    Googla va ett bra tips! Varför tänkte jag inte på det :)

Det e verkligen en djungel.. Hoppas att allt faller på plats när bäbis kommer.
  • Zobeideh

Jag har själv köpt en åkpåse som e rätt så stor som kommer passa lillen i alla fall till vintern. Så nu när han kommer kör jag bara på overall och täcke. Känns som de räcker i mars månad. man är nog inte ute så mycket med en sån liten. Täckte lägga en fårskinn. Har hört att dem är jätte bra att ha i vagnen. Funkar både på vinter och sommar =)

• MiCorazon
    Zobeideh skrev 2014-02-20 16:55:56 följande:
    Jag har själv köpt en åkpåse som e rätt så stor som kommer passa lillen i alla fall till vintern. Så nu när han kommer kör jag bara på overall och täcke. Känns som de räcker i mars månad. man är nog inte ute så mycket med en sån liten. Täckte lägga en fårskinn. Har hört att dem är jätte bra att ha i vagnen. Funkar både på vinter och sommar =)
    Jag har köpt fårskinnspäls och lagt i vagnen och kommer också ha täcke och filt. Se bildtråden :) lagt upp en bild där nu på vagnen.
  • Mortisfru83
    Zobeideh skrev 2014-02-20 16:55:56 följande:

Ja, jag lägger nog undan åkpåsen tills man tar fram sittdelen... Känns som att ni har rätt, det räcker ju med fårskinn och filt/täcke. Tack för tips och råd!
  • Mango08
    ananas86 skrev 2014-02-20 11:47:48 följande:

Funderade just på hur det går för dig nu när BF är här! :)

Oerhört starkt av dig att fortfarande jobba heltid, ja! Hur orkar du? Vad jobba du med?

Kanske kan vara bra att hinna vara hemma och varva ner lite?

Som någon annan skrev, kroppen kanske behöver slappna av för att det ska komma igång?

Hoppas hur som helst det ska sätta igång för dig snart, måste vara jobbigt att gå över tiden!
    Jag jobbar på kontor så sitter mest på en stol framför datorn hela dagarna. Hade jag gått hemma så hade jag nog också bara suttit framför datorn eller tv:n så det känns onödigt att ta ut föräldradagar innan lillen har anlänt för att göra i princip samma sak som på jobbet. Mitt jobb känns inte så jättepåfrestande och jag mår i övrigt väldigt bra förutom lite foglossning och förvärkar. Jag hade nog blivit tokig på att bara vara hemma hela dagarna och gå runt och vänta, tror att det är bra för mig att komma iväg till arbetsplatsen och få tankarna på lite annat. =)

Jag frågade min barnmorska och hon sade att man inte kan påverka när förlossningen sätter igång, utan att bebisen kommer när den kommer. Så får väl hoppas att hon har rätt så jag inte drar ut på graviditeten i onödan  genom att jobba.

Men jag tar en dag i taget så får vi se när lillen vill titta ut! =)
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014