• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • MiCorazon

Awanata: samma här! Gör nr 2 några ggr om dagen nu. Och har börjat prutta en del vilket jag knappt gjort under graviditeten :)....

Kanske beror på hormoner, mer frekventa värkar och sammandragningar och att bebis trycker en del....?

• Hallonpaj88

Det sägs att man blir konstig i magen innan värkarna drar igång :)

Usch har brutit ihop flera gånger idag. Vart helt plötsligt så verkligt och är så rädd för smärtan. Har fortfarande inga regelbundna värkar utan mer en rejäl mensvärk och hugg lite då och då. Och det gör rätt ont bara det liksom...

• Längtanefterlilladig
    Hallonpaj88 skrev 2014-02-20 20:33:47 följande:
    Det sägs att man blir konstig i magen innan värkarna drar igång :) Usch har brutit ihop flera gånger idag. Vart helt plötsligt så verkligt och är så rädd för smärtan. Har fortfarande inga regelbundna värkar utan mer en rejäl mensvärk och hugg lite då och då. Och det gör rätt ont bara det liksom...

Förstår att det är jobbigt. Och så segdraget också. Sa barnmorskan att du är i latensfasen nu eller? Har du din sambo hemma eller? Du får försöka distrahera dig med andra saker så du inte tänker för mycket. Titta på en bra film, baka, prata med en kompis i telefon eller vad som. Låter enkelt men tror det hjälper lite. Tänk att smärtan är något bra. Det leder till ditt barn som ska födas. Tänk på vad som händer i din kropp, att din kropp förbereds inför att föda ut ditt barn.
  • majsa88

Jag har också börjat prutta en hel del. Dessutom har jag börjat få finnar igen. Var fri från det under hela grav... konstigt att det kommer nu? Förändringar i hormonerna eller?

• Joma
    Hallonpaj88 skrev 2014-02-20 20:33:47 följande:

Det sägs att man blir konstig i magen innan värkarna drar igång :)

Usch har brutit ihop flera gånger idag. Vart helt plötsligt så verkligt och är så rädd för smärtan. Har fortfarande inga regelbundna värkar utan mer en rejäl mensvärk och hugg lite då och då. Och det gör rätt ont bara det liksom...

Usch :/ Försök tänk positivt! Kan nog va väldigt svårt men...tänk på bäbis!! :) Jag kommer nog va likadan som dig om inte värre. Man vill bara ha ut ungen men så fort jag börjar känna nåt så kommer jag nog gripas av panik å inte alls vilja va med längre..
  • Heene
    TreStjärnor skrev 2014-02-20 20:01:37 följande:
    Tack!
    Vi väntar en tjej. Vet du vad du väntar? Kul att ni är några från Järfälla. Varken jag eller min man är här ifrån så kul att få kontakt med några från området. Vad kul med en träff har ni setts tidigare? Jag ska försöka komma vore jättekul, har lite annat planerat men ska se om jag kan planera om. :)
    Vi har inte tagit reda på kön, så vi väntar med spänning här hemma=) är beräknad till 14/3.
    Vi har inte träffats tidigare så detta blir förta ggn. Kan ju vara lite riskabelt att lägga tiden så nära allas bf, men det tog ett tag innan vi tog tag i träffen =) Hoppas iaf att många kan komma. För precis som du säger så har man inte kontakt med så många andra i samma situation. Själv känner jag mig ganska ensam om att vara gravid.

• Hallonpaj88

Vad gulliga ni är! Känns skönt att vi jämt stöttar varandra här :)

Ja jag är i latensfasen så nu väntar vi bara på att värkarna ska bli intensiva eller vattnet gå. Drygt att ha såhär ont bara. Blir mest psykiskt påfrestande men försöker tänka positivt. Öppnar mig ju säkert lite hela tiden. Hoppas nån av er andra snart gör mig sällskap haha så kan vi gnälla tillsammans ;)

• majsa88

Jagv

tror att d kommer må psykiskt bättre när värkarna börjar komma mer regelbundet eller när vattnet går. För då kommer du känna att något händer och smärta du har nu har gett resultat. Kämpa på :)

Hallonpaj88 skrev 2014-02-20 21:04:33 följande:
    Vad gulliga ni är! Känns skönt att vi jämt stöttar varandra här :)

Ja jag är i latensfasen så nu väntar vi bara på att värkarna ska bli intensiva eller vattnet gå. Drygt att ha såhär ont bara. Blir mest psykiskt påfrestande men försöker tänka positivt. Öppnar mig ju säkert lite hela tiden. Hoppas nån av er andra snart gör mig sällskap haha så kan vi gnälla tillsammans ;)

• Hallonpaj88
    majsa88 skrev 2014-02-20 21:14:31 följande:

Jagv

tror att d kommer må psykiskt bättre när värkarna börjar komma mer regelbundet eller när vattnet går. För då kommer du känna att något händer och smärta du har nu har gett resultat. Kämpa på :)

Tack så mycket:))
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014