• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • majsa88

Bebis har sedan igår kväll rört sig väääldigt lite. Jag känner han då o då, men inte alls som brukar göra, inte ens i närheten. O jag tänkte att jag sover o kollar hur han är idag, o det är likadant. Har vart inne pga minskad fosterrörelser i vecka 24. Tänk så tror dom att man är en sån jobbig hypokondriker? Ska jag ringa? Har druckit iskall saft också o då känner jag liiiite. Inte alls som för några dagar sen...

• MiCorazon
    majsa88 skrev 2014-02-20 14:37:54 följande:
    Bebis har sedan igår kväll rört sig väääldigt lite. Jag känner han då o då, men inte alls som brukar göra, inte ens i närheten. O jag tänkte att jag sover o kollar hur han är idag, o det är likadant. Har vart inne pga minskad fosterrörelser i vecka 24. Tänk så tror dom att man är en sån jobbig hypokondriker? Ska jag ringa? Har druckit iskall saft också o då känner jag liiiite. Inte alls som för några dagar sen...
    Åk in tycker jag! De tycker inte du är hypokondriker, tycker någon det så är det deras problem. Vi är till för att se till vår bebis bästa och känner du att han rör sig mindre än vanligt så tycker jag att du ska åka in och bli undersökt. Han mår säkert bra men alltid skönt att få det bekräftat. 

:)
  • Zobeideh

Åkte oxå in i vecka 25 för minskad fosterrörelser. Skämdes lite när han satte igång i magen så fort jag kom dit men som hon sa som tog hand om oss. Bättre att komma in en gång för mycket. För skulle de nu vara något så hinner dem rädda barnet.

Så åk in :)

• majsa88

Joo ni har rätt. Jag känner honom, men väldigt svagt. Har druckit iskallt vatten också. Känner vara liiiiite. Okej men jag ringer förlossningen nu. Tack tjejer :)

• MiCorazon

Jag var också inne för ca en månad sen och då började han sparka direkt när de satte på ctg utrustningen :).... men som sagt, bättre att åka in en gång för mycket.

• Mortisfru83

Jag tycker att min bäbis rörelser är så olika från dag till dag och har varit det sen jag började känna honom varje dag. Vissa dagar är han igång hela tiden och ibland kan han vara mer eller mindre stilla hela dagen bortsätt från någon buff då och då.. Konstigt! Försöker att inte oroa mig.

Igår "inredde" jag vagnen. Så mysigt!! MEN vi fick en åkpåse av min mamma och jag tycker att det e så himlans tajt i vagnen nu. Hur har ni andra gjort med åkpåsar??

• MiCorazon
    Mortisfru83 skrev 2014-02-20 15:07:42 följande:
    Jag tycker att min bäbis rörelser är så olika från dag till dag och har varit det sen jag började känna honom varje dag. Vissa dagar är han igång hela tiden och ibland kan han vara mer eller mindre stilla hela dagen bortsätt från någon buff då och då.. Konstigt! Försöker att inte oroa mig.
    Igår "inredde" jag vagnen. Så mysigt!! MEN vi fick en åkpåse av min mamma och jag tycker att det e så himlans tajt i vagnen nu. Hur har ni andra gjort med åkpåsar??
    Jag kommer nog inte ha någon åkpåse förrän till hösten. Så som jag har gjort nu är madrass i botten, sen fårskinnspäls och sen kudde, täcke och även filt om det behövs. Bebisen kommer ha overall, mössa, vantar etc nu i mars när han kommer. 
  • MiCorazon

Hmmm konstigt. Har fått Dalacin vagitorier nu som jag ska ta tre nätter i rad, tog andra i natt. Och idag har jag lite tunt blod när jag torkar mig efter jag kissat. Försökt läsa i Fass men hittar inget om det ...kanske ska ringa bm? Har någon av er tagit Dalacin någon gång och upplevt något liknande?

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014