• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Saltad

Vilken konstig känsla man får nu när man blir avundsjuk och bara "jag vill också ha förvärkar, ont och att det börjat öppna sig!" Haha.. Det kommer ju när det kommer, men det är inte utan att man börjar bli lite otålig! Haha.. vilka märkliga känslor dessa preggohormoner kan ge! ;)

• MiCorazon
    Saltad skrev 2014-02-20 09:32:50 följande:
    Vilken konstig känsla man får nu när man blir avundsjuk och bara "jag vill också ha förvärkar, ont och att det börjat öppna sig!" Haha.. Det kommer ju när det kommer, men det är inte utan att man börjar bli lite otålig! Haha.. vilka märkliga känslor dessa preggohormoner kan ge! ;)
    Ja...tom så man längtar efter den där smärtan. Sen när man väl är i den så vill man nog bara att den ska försvinna :)

Men snart så har vi våra bebisar här!
    Vecka 38
  • Hallonpaj88

Haha jag längtade oxå efter detta men nu känns det läskigt o hade räknat med att gå över tiden. Har ju bf 14/3. Jag blir osäker på vad som klassas som värkar o när jag ska börja klocka. Har konstant mensvärk men inte direkt nån topp. Hur gör man?? Haha jag känner mig så jäkla trög!

• Mango08

Då vad den här, BF dagen!!! Jag har haft förverkar i ca 2 veckor men utöver det så känner jag inte att något är på gång. Det känns typ som att han aldrig kommer att titta ut, kommer säkert gå 2v över tiden och behöva bli igångsatt. Så himla trist varje morgon som jag vaknar och tänker "Nehe, han kom inte inatt heller" (De senaste 3 veckorna har jag ju hoppats på att han ska titta ut, jag längtar så mycket).

Jag jobbar fortfarande heltid och tänkte göra det fram tills bebisen anländer, så hoppas att det får tiden att gå lite fortare :)

• Tinapina

Hallonpaj88. Jag fattade heller inte när och hur jag skulle klocka men helt plötsligt var det jättetydligt. Värkarna ändrade karaktär och då förstod jag hur jag skulle göra. Nu hade jag inte värkar någon längre stund eftersom det blev akut snitt men fick ändå känna på:)

• MiCorazon
    Hallonpaj88 skrev 2014-02-20 09:54:49 följande:
    Haha jag längtade oxå efter detta men nu känns det läskigt o hade räknat med att gå över tiden. Har ju bf 14/3. Jag blir osäker på vad som klassas som värkar o när jag ska börja klocka. Har konstant mensvärk men inte direkt nån topp. Hur gör man?? Haha jag känner mig så jäkla trög!
    Jag har funderat på det där med, hur man klockar när man bara känner en enda lång smärta. Men antar att du kommer mer uppdelad smärta ju närmre du kommer förlossningen. Sen finns det kanske dem som inte får det? Ja man är ju lite novis kring det här :) men så länge du har ont så betyder det att du förmodligen öppnas och livmodern jobbar på. :)
  • Längtanefterlilladig
    Hallonpaj88 skrev 2014-02-20 09:54:49 följande:

Klart du inte är trög. Alla är man nybörjare första gången. Vet inte alls hur det ska vara. Men läst mig till att under latensfasen så känner man mest bara mensvärk. Sen tilltar smärtan i styrka & då får man värkar. Det börjar i toppen av livmodern & sprider sig neråt i magen. Det är då man ska ha tre sånna sammandragningar eller värkar på 10 minuter. Står jätte bra info på 1177. Har du kunnat sova något inatt?
  • Längtanefterlilladig
    Mango08 skrev 2014-02-20 09:59:23 följande:
    Då vad den här, BF dagen!!! Jag har haft förverkar i ca 2 veckor men utöver det så känner jag inte att något är på gång. Det känns typ som att han aldrig kommer att titta ut, kommer säkert gå 2v över tiden och behöva bli igångsatt. Så himla trist varje morgon som jag vaknar och tänker "Nehe, han kom inte inatt heller" (De senaste 3 veckorna har jag ju hoppats på att han ska titta ut, jag längtar så mycket). Jag jobbar fortfarande heltid och tänkte göra det fram tills bebisen anländer, så hoppas att det får tiden att gå lite fortare :)

Förstår verkligen din frustration! Men bebisen kommer komma ut förr eller senare Orkar du jobba fortfarande? Det var strongt gjort. Läste i boken "att föda" att de flesta förlossningar startar nattetid då kroppen slappnar av till fullo. Kanske du borde vara hemma & koppla av så kanske processen börjar. Vem vet
  • Längtanefterlilladig
    Heene skrev 2014-02-20 09:22:39 följande:
    Blä för hissar =( Nu har vår hiss gått sönder IGEN. Dagens ilandsproblem =P Men det är inte roligt när man har hundar som måste ut, bor på 8e våningen plus har 3 veckor kvar till bf. annars hade man ju kunnat vänta ut de där timmarna tills dom lagat skiten. mjölksyran i benen kommer redan efter 2 våningar och andningen ska vi inte tala om... Får se det som bra träning att hålla rumpan i trim under graviditeten och att det typ är den enda lilla träning man får just nu. Nu vila lite innan det är dags att entra trappen igen och gå till jobbet =) var bara tvungen att gnälla av mig lite =) ha en bra dag alla och lycka till till alla som är så nära nu. Jag hoppas på att få läsa lite bebisnyheter när jag kommer hem i eftermiddag ;)

Usch, får ont i fogarna bara jag tänker på det
  • Längtanefterlilladig
    Saltad skrev 2014-02-20 09:32:50 följande:

Otålig är verkligen ordet. Man vill att det ska vara över nu & få sin bebis i famnen. Men man får tänka att våra bebisar inte är redo att möta världen ännu av någon anledning. Men de kommer komma snart. Tiden kommer gå fort & plötsligt ligger man där i värkar.
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014