• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Joma
    Hallonpaj88 skrev 2014-02-19 21:20:11 följande:

Jag gick på magkänslan och ringde till förlossningen i eftermiddags pga min magont. De bad mig komma in på koll o vet ni? Det är på g! Är öppen en centimeter och det jag känner är värkar. Haha fatta vad trögfattad jag känner mig! Vi kom nyss hem och jag är beordrad vila och så ska vi åka in direkt när värkarna blir värre. Barnmorskan tyckte det var helt otroligt att det hänt så mycket utan att jag haft ondare men det får jag väl äta upp för redan nu börjar de bli starkare.

Hon tippade på att vattnet går och bebben kommer de närmsta dagarna/veckan. Känns helt sjukt och asläskigt att han snart är här!!

Hon gjorde gynundersökning som gjorde helt sjukt ont men då kände hon huvudet :)

Åh va spännande!! Lycka till nu!
  • majsa88

Åååå vad kuuul. Vad roligt. Vilken vecka är du i?

Jag gick på magkänslan och ringde till förlossningen i eftermiddags pga min magont. De bad mig komma in på koll o vet ni? Det är på g! Är öppen en centimeter och det jag känner är värkar. Haha fatta vad trögfattad jag känner mig! Vi kom nyss hem och jag är beordrad vila och så ska vi åka in direkt när värkarna blir värre. Barnmorskan tyckte det var helt otroligt att det hänt så mycket utan att jag haft ondare men det får jag väl äta upp för redan nu börjar de bli starkare.

Hon tippade på att vattnet går och bebben kommer de närmsta dagarna/veckan. Känns helt sjukt och asläskigt att han snart är här!!

Hon gjorde gynundersökning som gjorde helt sjukt ont men då kände hon huvudet :)

• Joma

Hur går de förresten för melt77 som blev igångsatt? De har varit tyst ett tag så kanske bebis är ute nu? :)

• Hallonpaj88

Tack hörrni! Jag är i vecka 36+4. Tycker det känns liiite tidigt men barnmorskan sa att det inte är någon fara men dom har förvarnat neonavdelningen för säkerhets skull. Fy börjar känna mig jättenervös nu och vågar knappt röra mig.

• MiCorazon

Hallonpaj!!!! Heeeerreguuud så spännande! Haha tänk att det var värkar och att du redan är öppen. Så spännande! Håll oss uppdaterade när du kan och orkar :)

• majsa88

Så de vil egentligen inte att du ska föda nu med tanke på att de vill att du ska vila? Förstår att du blir nervös, men tänk att du ska snart få träffa din bebis. Har du fortfarande ont?

Hallonpaj88 skrev 2014-02-19 22:18:07 följande:
    Tack hörrni! Jag är i vecka 36+4. Tycker det känns liiite tidigt men barnmorskan sa att det inte är någon fara men dom har förvarnat neonavdelningen för säkerhets skull. Fy börjar känna mig jättenervös nu och vågar knappt röra mig.

• LillsmurfanLisa
    Coolt! Heja heja, snart får du träffa bebis! Lycka till!
  • LillsmurfanLisa
    EmilyMAndersson skrev 2014-02-19 17:55:24 följande:
    Ja det är att jag legat på medel exakt HELA tiden fram till förra veckan, så jag ser ju hur den nu går en bra bit under, det är väl därför jag funderar, inte så att jag vill ha större mage, den är bra i vägen som den är xD
    Min bm rundade av uppåt när hon skrev in mitt sf-mått senast. En halv cm gjorde att jag hamnade långt under kurvan istället för mitt på (där jag legat hela tiden). Med andra ord är de små, små marginaler som kan göra att man hamnar under/över kurvan. 
  • MagdalenaZ
    EmilyMAndersson skrev 2014-02-19 17:48:31 följande:
    Jag tar Novalucol vid behov och dom är snabbverkande inom någon minut! Finns receptfritt på apo!

Jag skrev precis innan att det är de jag äter nu :) den hjälper snabbt men halsbrännan kommer tillbaka lika snabbt. . :( får prova något annat helt enkelt. . :)
  • Längtanefterlilladig
    Hallonpaj88 skrev 2014-02-19 22:18:07 följande:

Åh va spännande för er!!!
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014