• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Längtanefterlilladig
    TreStjärnor skrev 2014-02-19 19:06:19 följande:
    Hej! Kul att hitta hit. Jag är helt ny på familjeliv, bättre sent en aldrig :). Jag har BF den 26/2 februari jag vet så kanske inte passar in här :( men kommer säkert gå över så det blir Mars. Det är mitt första barn. Jag är 27 år och bor i Järfälla, Jakobsberg. Har en vecka kvart till BF så börjar bli nervös och förväntansfull. Tänkte jag skulle fylla i mig i eran BF lista men är inte så bra på det här så lyckades inte. =)

Du är så välkommen hit så Va spännande med bara 1 vecka kvar. Jag kan tyvärr inte hjälpa dig att fylla i BF listan, har bara mobil & det funkar inte då.
  • Tinapina

Nu får ni snart börja kläcka lite bebisar, har ju massa bebissnack som jag vill ta med er;) liten har nu börjat få besvär med magen så idag åkte sambon till Apoteket o handlade minifom och pysventiler, hoppas på en lugnare natt i natt.

• Heene
    TreStjärnor skrev 2014-02-19 19:06:19 följande:
    Hej!
    Kul att hitta hit. Jag är helt ny på familjeliv, bättre sent en aldrig :). Jag har BF den 26/2 februari jag vet så kanske inte passar in här :( men kommer säkert gå över så det blir Mars. Det är mitt första barn. Jag är 27 år och bor i Järfälla, Jakobsberg. Har en vecka kvart till BF så börjar bli nervös och förväntansfull. Tänkte jag skulle fylla i mig i eran BF lista men är inte så bra på det här så lyckades inte. =)
    Hej och välkommen! vet ni vad ni ska få?
    vi är ett par till här som bor i järfälla =) själv bor jag i kallhäll men har även bott några år i jakan.
    På lördag ska vi i tråden som bor i stockholm ha en liten "magträff" som vi kallar det. Om du kan så kom du också! kl 12.30 konditori vetekatten på kungsgatan.
    Ska bli så kul att få se lite ansikten på de som man har pratat med här inne i flera månaders tid nu =)
  • Lovely90
    Saltad skrev 2014-02-19 17:26:43 följande:
    Nu har jag gått hem från jobbet för sista gången! Klarade mig till parkeringen innan tårarna bara sprutade! Fick sitta i bilen och lugna ner mig innan jag kunde köra hem. Fick jättesöta presenter från olika föräldrar och härliga teckningar från flera av "mina" barn. Kommer att sakna dem till tusen! Blev lite känslosam redan när vi nattade för vilan då jag tänkte "Åhhh.. nu är det sista gången jag lägger -----!" Men annars så höll jag allt tillbaka och kände mig bara väldigt glad hela dagen. Jag ska ju gå hem av en bra anledning! :))

Precis så var det för mig med när jag gick hem. Saknar barnen nu när jag går hemma, men samtidigt så har känslorna lagt sig lite,skulle till BM direkt efter jobbet så bröt ihop totalt där med. Har tänkt åka och hälsa på jobbet men samtidigt känns det konstigt att komma dit innan bebisen kommit eftersom man sagt till barnen att jag slutat jobba för att bebisen skall komma.
  • Lovely90
    EmilyMAndersson skrev 2014-02-19 17:50:58 följande:
    Ja det var 32 i vecka 37 och nu i vecka 38 var det 33 då. Jag ska dit på tisdag igen så får vi se, men det är som du säger. Min kurva har planat ut MEN den går ändå uppåt :)

Mitt SF-mått har bara ökat 1 cm på fyra veckor, 35 nu i v.37+5, samma som i v.36+4 men det var intåget konstigt nu i slutet sa BM :).
  • Hallonpaj88

Jag gick på magkänslan och ringde till förlossningen i eftermiddags pga min magont. De bad mig komma in på koll o vet ni? Det är på g! Är öppen en centimeter och det jag känner är värkar. Haha fatta vad trögfattad jag känner mig! Vi kom nyss hem och jag är beordrad vila och så ska vi åka in direkt när värkarna blir värre. Barnmorskan tyckte det var helt otroligt att det hänt så mycket utan att jag haft ondare men det får jag väl äta upp för redan nu börjar de bli starkare.

Hon tippade på att vattnet går och bebben kommer de närmsta dagarna/veckan. Känns helt sjukt och asläskigt att han snart är här!!

Hon gjorde gynundersökning som gjorde helt sjukt ont men då kände hon huvudet :)

• Heene
    Hallonpaj88 skrev 2014-02-19 21:20:11 följande:
    Jag gick på magkänslan och ringde till förlossningen i eftermiddags pga min magont. De bad mig komma in på koll o vet ni? Det är på g! Är öppen en centimeter och det jag känner är värkar. Haha fatta vad trögfattad jag känner mig! Vi kom nyss hem och jag är beordrad vila och så ska vi åka in direkt när värkarna blir värre. Barnmorskan tyckte det var helt otroligt att det hänt så mycket utan att jag haft ondare men det får jag väl äta upp för redan nu börjar de bli starkare.
    Hon tippade på att vattnet går och bebben kommer de närmsta dagarna/veckan. Känns helt sjukt och asläskigt att han snart är här!!
    Hon gjorde gynundersökning som gjorde helt sjukt ont men då kände hon huvudet :)
    Åh vad spännande! =D
  • EmilyMAndersson
    Hallonpaj88 skrev 2014-02-19 21:20:11 följande:

Åh grattis! Vad skönt att du inte känt det värre än du gjort. Känns som om att man bara blir uppmanad till " vänta du bara till..." om exakt ALLT som har med graviditet att göra! Är så trött på att höra det, för jag har inte haft något som dom sagt "vänta du bara till...", vågar ju knappt berätta hur bra graviditet man haft ;)
    Lycka till!
  • EmilyMAndersson
    Lovely90 skrev 2014-02-19 20:58:24 följande:

Mitt SF-mått har bara ökat 1 cm på fyra veckor, 35 nu i v.37+5, samma som i v.36+4 men det var intåget konstigt nu i slutet sa BM :).

Det hade ju ökat en cm på två veckor nu, men låg på 33 i v. 37+4, och när jag såg kurvan på datorn så är jag nästan nere på det lägsta medelvärdet, men som sagt hon sa att eftersom att jag ökat så var det ingen fara :)
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014