• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Hallonpaj88

Vad gulliga ni alla är!

Sov inte så jättebra i natt, sov väldigt oroligt och vaknade av smärtan men försökte att inte ta nån mer alvedon.

Nu har jag fått i mig frukost o min svägerska o hennes lilla 11 månaders pojke kommer hit på lunch. Skönt att ha nån som gått igenom detta nyligen :)

• MiCorazon

I natt vaknade jag av att jag trodde att någon var på väg in i sovrummet. Skrev jättehögt flera ggr åt min sambo att DET ÄR NÅGON DÄR haha. Han blev livrädd och sen kunde jag knappt somna om pga svettningar och hjärtklappning..snacka om hormonell just nu...pallar inte meeeeeeeeeeer :P

Den där molande mensvärken börjar jag få tätare nu också men vet ju att den kan pågå i några veckor innan något händer. Men kul att NÅGOT händer iallafall :)

Enligt min ägglossning (tog ägglossningstest) så ska jag ha bf 7 mars egentligen, ist för när ultraljudet påstår den 12 mars. Så jag hoppas att han kommer lite tidigare. Men som sagt...de där små bebisarna kommer när de kommer och när de är redo för det. <3

• MiCorazon
    Hallonpaj88 skrev 2014-02-20 10:13:16 följande:
    Vad gulliga ni alla är!
    Sov inte så jättebra i natt, sov väldigt oroligt och vaknade av smärtan men försökte att inte ta nån mer alvedon.
    Nu har jag fått i mig frukost o min svägerska o hennes lilla 11 månaders pojke kommer hit på lunch. Skönt att ha nån som gått igenom detta nyligen :)
    11 månaders bebisen kanske kan locka fram lite mammahormoner och få fram fler värkar så gosa jättemycket med honom så kanske det sätter igång rejält ;)....
  • MagdalenaZ

Jag börjar vara heelt slut!! Sover dåligt, drömmer oerhört verkliga drömmar.. usch! Längtar bara mer och mer tills att vattnet går! :)

Är det någon som börjar bli extremt svullen i fötterna? Jag får knappt på mig mina "stora" skor.. ilningarna blir värre i vänster ben och är hela tiden stenhård om magen.. börjar känna mig riktigt gnällig :)

• MiCorazon
    MagdalenaZ skrev 2014-02-20 10:23:51 följande:
    Jag börjar vara heelt slut!! Sover dåligt, drömmer oerhört verkliga drömmar.. usch! Längtar bara mer och mer tills att vattnet går! :)
    Är det någon som börjar bli extremt svullen i fötterna? Jag får knappt på mig mina "stora" skor.. ilningarna blir värre i vänster ben och är hela tiden stenhård om magen.. börjar känna mig riktigt gnällig :)
    Samma här...sover också sämre än vanligt..jättekonstiga drömmar! Hade sex med mig själv i morse i en dröm..alltså inte onani :D utan som att jag träffade mig själv och hade sex med den personen som var jag..haha..så sjukt. Och yes....det börjar gå lite för långt mellan gångerna med sambon.
    Drömmer andra konstiga drömmar också..

Svullen i ben och fötter har jag nog varit i ca tre fyra veckor men det blir bara värre. Fötterna och benen är helt svullna på kvällen.... min ishias är också värre...ja...allt är värre nu ÄN någonsin :D Hormoner, irritation, gråt, svullen, huvudvärk..snuva...dålig sömn...men det är bara att stå ut liiiite till men skönt att få gnälla lite.
  • MiCorazon

Hallonpaj: Använder du mobilen när du klockar värkarna eller har du någon high tech app? :)

• MagdalenaZ
    MiCorazon skrev 2014-02-20 10:29:33 följande:
    Samma här...sover också sämre än vanligt..jättekonstiga drömmar! Hade sex med mig själv i morse i en dröm..alltså inte onani :D utan som att jag träffade mig själv och hade sex med den personen som var jag..haha..så sjukt. Och yes....det börjar gå lite för långt mellan gångerna med sambon.

Drömmer andra konstiga drömmar också..

Svullen i ben och fötter har jag nog varit i ca tre fyra veckor men det blir bara värre. Fötterna och benen är helt svullna på kvällen.... min ishias är också värre...ja...allt är värre nu ÄN någonsin :D Hormoner, irritation, gråt, svullen, huvudvärk..snuva...dålig sömn...men det är bara att stå ut liiiite till men skönt att få gnälla lite.

Jag drömmer mycket om att min mamma kommer tillbaka och pappa är kvar med sin kvinna och jag skäller på honom.. eller för nån natt sen så drömde jag om mitt ex som dog för två år sen.. man vaknar liksom upp på natten och vet inte om det hänt på riktigt!

Haha sex med dig själv? :) jag kan förstå dig, inte lätt med det här med vägran av mannen ! Nu börjar förstå kvinnor som straffar sina män resten av livet med sexlösheten, när man verkligen själv har behövt det så är männen som kärringar :)

Skönt att det inte bara jag som känner så iaf!
  • Saltad

Jag vill också gnälla lite!! Jag mår FÖR BRA känner jag.. Buhu.. synd om mig liksom ;) Här händer ingenting, känner mig fortfarande relativt smidig, 37+0 idag. Jag vill att det ska hända något.. Är redan uttråkad av att gå hemma, och då gick jag hem från jobbet helt först igår :p Jag känner mig slö, lat och sugen på allt hela tiden. Vad ska man göra liksom? Äta massvis med kanelbullar i soffan framför en halvdålig serie? ;) Ja, det blir nog det! 

• MiCorazon
    Saltad skrev 2014-02-20 10:50:47 följande:
    Jag vill också gnälla lite!! Jag mår FÖR BRA känner jag.. Buhu.. synd om mig liksom ;) Här händer ingenting, känner mig fortfarande relativt smidig, 37+0 idag. Jag vill att det ska hända något.. Är redan uttråkad av att gå hemma, och då gick jag hem från jobbet helt först igår :p Jag känner mig slö, lat och sugen på allt hela tiden. Vad ska man göra liksom? Äta massvis med kanelbullar i soffan framför en halvdålig serie? ;) Ja, det blir nog det! 
    Ja gör det! hihi bullar är gott! ;)

Men, jag har börjat varva med goda smoothies med ekobanan, frysta blåbär, lite mjölk och vaniljkvarg eller vaniljyoghurt. Perfekt för sötsuget! :P

Sen är ju nötter också gott att mumsa på men jag tycker faktiskt vi får unna oss bullar och godis också eftersom det är lite synd om oss ;)...

Jag är nog lite smidigare nu än tidigare men allt annat har börjat bli jobbigt...njut av att du mår bra!!!
  • MiCorazon
    MagdalenaZ skrev 2014-02-20 10:49:17 följande:

Jag drömmer mycket om att min mamma kommer tillbaka och pappa är kvar med sin kvinna och jag skäller på honom.. eller för nån natt sen så drömde jag om mitt ex som dog för två år sen.. man vaknar liksom upp på natten och vet inte om det hänt på riktigt!
    Haha sex med dig själv? :) jag kan förstå dig, inte lätt med det här med vägran av mannen ! Nu börjar förstå kvinnor som straffar sina män resten av livet med sexlösheten, när man verkligen själv har behövt det så är männen som kärringar :)
    Skönt att det inte bara jag som känner så iaf!
    aaah konstigt det där med drömmar om ens mamma. Jag drömmer om min mamma minst en gång i veckan nu...ibland förstår jag ingenting då jag tycker vi har en bra relation men drömmarna kan vara hemska.

Nu ska jag vaxas, aj!
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014