• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • LillsmurfanLisa
    SEM skrev 2014-02-21 11:42:10 följande:
    Jaa.. Var fan är solen?!
    Jag har bakat idag, tänkte bunkra upp lite fika i frysen :)
    Pepparkakscupcakes blev det.
    förslag på mer?:)
    Vanliga hederliga kanelbullar finns alltid i min frys (även om de just nu faktiskt är utbytta mot vaniljbullar). 

Hembakade semlor är ju alltid gott - och lätt att både göra och spara i frysen. 

Morotskaka/morotsmuffins är också goda att frysa. 
  • Längtanefterlilladig
    LillsmurfanLisa skrev 2014-02-21 12:00:31 följande:
    Det där verkar sjukt gott!  Själv har jag frallor på g i ugnen. Tänkte bunkra upp med bröd, trots att jag inte är hemma och uttråkad (pluggar, men hemifrån). Nästa vecka blir det storkok!  När min bästa kompis precis fått barn lagade jag mat och bakade till den nya familjen. En stor kasse blev det som jag lämnade utanför dörren. Sen messade jag och sa att de hade en överraskning i trapphuset. Det var uppskattat kan jag meddela. Tips för er som har vänner som väntar barn framöver!

Kan tänka mig att det var en välkomnande gåva. Vi har lagat mat & fryst in typ lasange & pannbiffar & köttgryta. Men vi har en pytteliten frys & inte råd med en till & det är synd. Hade gärna bunkrat mer. Tänk så skönt att slippa tänka på vad man ska laga, handla & hitta energin ATT laga maten sen när den lille kommit.
  • Längtanefterlilladig
    MiCorazon skrev 2014-02-21 11:40:31 följande:
    Och nedan från: mammasidan.se/gravid/vad-kan-jag-goera-foer-a... Ökar produktionen av hormoner som används för att sätta igång förlossningen: Sex Stimulering av bröstvårtorna  Kanske värt att försöka, men inte tillräckligt dokumenterat: Akupunktur  Kärringråd- inte dokumenterat: Te av hallonblad Äta kanel Äta ananas Dricka Bitter Lemon Dessa är det bäst att låta bli: Trötta inte ut dig genom att gå i trappor, hoppa hopprep eller göra uthållighetsarbete eller hårt, fysiskt arbete. Köra över fartgupp Lavemang/laxerande oljor Äta och dricka speciella saker du vanligtvis inte äter, speciellt fet och stark mat.

Mycket tips. Tror faktiskt inte mycket hjälper. Bebisen kommer när den är redo. Men man kan ju prova. Ricinolja hade jag inte vågat mig på dock. Avråds av BM
  • MiCorazon
    j3nnyy skrev 2014-02-21 12:01:43 följande:
    Åh vad gott det såg ut MiCorazon, jag bakade biskvier igår, va tvungen att lägga in dom flesta i frysen fort, för att jag inte skulle smaska i mig alla haha
    haha ja jag brukar börjar mumsa redan på smetnivån...farligt det där!
  • MiCorazon
    LillsmurfanLisa skrev 2014-02-21 12:00:31 följande:
    Det där verkar sjukt gott! 

Själv har jag frallor på g i ugnen. Tänkte bunkra upp med bröd, trots att jag inte är hemma och uttråkad (pluggar, men hemifrån). Nästa vecka blir det storkok! 

När min bästa kompis precis fått barn lagade jag mat och bakade till den nya familjen. En stor kasse blev det som jag lämnade utanför dörren. Sen messade jag och sa att de hade en överraskning i trapphuset. Det var uppskattat kan jag meddela. Tips för er som har vänner som väntar barn framöver!
    Gud vilken perfekt överraskning!! 

Frallor är ju superbra! Blir nog nästa vecka.
  • MiCorazon
    Längtanefterlilladig skrev 2014-02-21 12:07:34 följande:

Mycket tips. Tror faktiskt inte mycket hjälper. Bebisen kommer när den är redo. Men man kan ju prova. Ricinolja hade jag inte vågat mig på dock. Avråds av BM
    Precis, jag kör på det som jag tycker är gott och gillar :)..som t ex ananas men som du säger de kommer när de kommer!
  • Hallonpaj88
    Längtanefterlilladig skrev 2014-02-21 10:35:29 följande:

Va sa dem till dig angående tiden på latensfasen?Ska du åka in & kolla dig igen?
    Hon sa att det är jättesvårt att säga hur lång tid det tar men mellan några dagar och nån vecka. Hon tippade på att mitt vatten kommer gå och då ska vi åka in. Alternativt om värkarna blir regelbundna såklart. Men behövde inte åka in för en koll, det är på g liksom men måste bli värre :)

Jag har nu en brun/beige flytning. Ringde bb om det nyss och det är normalt när man börjar öppna sig så länge det inte är färskt blid.

Så "bara" att gå här hemma o vänta ;)
  • j3nnyy

Hur sjukt det än låter så är jag så avundsjuk på er alla som har massa känningar! Jag känner i n g e n t i n g!! Inte en enda sammandragning, ingen mensvärk och inte en enda liten stickning eller ilning neråt. Trots att min bm säger att bebisen är så långt ner att den är mer eller mindre ute snart känner jag inte ens ett tryck neråt. Va sjutton är de för fel? Känns som bebisen kommer stanna för alltid. :/

• Längtanefterlilladig
    j3nnyy skrev 2014-02-21 12:39:18 följande:
    Hur sjukt det än låter så är jag så avundsjuk på er alla som har massa känningar! Jag känner i n g e n t i n g!! Inte en enda sammandragning, ingen mensvärk och inte en enda liten stickning eller ilning neråt. Trots att min bm säger att bebisen är så långt ner att den är mer eller mindre ute snart känner jag inte ens ett tryck neråt. Va sjutton är de för fel? Känns som bebisen kommer stanna för alltid. :/

Eller så är du rena rama super women med hög smärttröskel
  • Längtanefterlilladig
    Hallonpaj88 skrev 2014-02-21 12:12:43 följande:
    Hon sa att det är jättesvårt att säga hur lång tid det tar men mellan några dagar och nån vecka. Hon tippade på att mitt vatten kommer gå och då ska vi åka in. Alternativt om värkarna blir regelbundna såklart. Men behövde inte åka in för en koll, det är på g liksom men måste bli värre :) Jag har nu en brun/beige flytning. Ringde bb om det nyss och det är normalt när man börjar öppna sig så länge det inte är färskt blid. Så "bara" att gå här hemma o vänta ;)

Hade ingen aning om att latensfasen kunde pågå så länge. Trodde det var max 2 dygn. Stackare.
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014