• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Heene
    Längtanefterlilladig skrev 2014-02-21 09:14:34 följande:

Ditt inlägg skulle lika väl kunnat vara skrivet av mig. Är exakt samma för mig. Vaknade också av mens/molvärk & låg & tänkte på om det var min tur också.

Ja, man börjar inse mer och mer nu att det faktiskt är vår tur snart och att det kan sätta igång när man minst anar =) Så häftigt!
    igår insåg nog sambon för första ggn att det närmar sig också. Jag brukar ju få de där typiska "knivhuggen" i slidan då och då och igår dök de upp precis när vi skulle äta middag. Sista tiden har jag haft det en stund varje kväll och de håller i sig kanske 30 min.
    Men detta var första ggn som sambon var med just när det händer. Och han såg verkligen hur ont det gjorde när jag inte ens kunde äta eller sitta ordentligt på en stund =P
    Det kändes verkligen som att det gick upp för honom på riktigt att det verkligen händer saker där inne för att förbereda bebis på att komma ut.

Nu hoppas jag att det kommer dröja minst 2 veckor till innan det är dags på riktigt. men ändå längtar man =)

• LillsmurfanLisa
    Längtanefterlilladig skrev 2014-02-21 12:06:18 följande:

Kan tänka mig att det var en välkomnande gåva. Vi har lagat mat & fryst in typ lasange & pannbiffar & köttgryta. Men vi har en pytteliten frys & inte råd med en till & det är synd. Hade gärna bunkrat mer. Tänk så skönt att slippa tänka på vad man ska laga, handla & hitta energin ATT laga maten sen när den lille kommit.
    Vi har tyvärr också bara en minifrys. Det är bara att acceptera att det är så det ser ut nu och anpassa sig efter det. Dock kommer den att vara SMETFULL inom kort. 

Just det här med att hitta energi till att laga mat är något jag slåss med redan nu så inte lär det bli bättre med en liten som tar all uppmärksamhet. Lasagne ska vi också, så bra mat att frysa in! Det kommer nog bli en del veg-biffar (vi är vegetarianer) och grytor här också. Och soppor! Jag älskar soppor - framför allt när det finns gott bröd till.
  • MiCorazon

En kompis till mig, omföderska, fick extrema värkar hela natten en måndag och födde på torsdagen. Så det kan ta lite tid ibland från första riktiga värkarna.

Hallonpaj: Håll ut! :)

• Hallonpaj88

Tack tjejer! Idag har jag en bra dag då jag är taggad på att föda. Hoppas det håller i sig ;)

Börjat må illa nu. Vet inte om det är inbillning pga nervositet eller pga värkarna. Tänk om det fanns en manual där det står steg för steg vad som händer i kroppen. Det vore nåt =)

• EmilyMAndersson

Bortsett från en till maskin disk och en maskin tvätt så är jag helt klar med flytten. Fötterna bär Inte mer idag, men allt är iaf på plats och det blir köpemat idag också. Nu ska vi bara få fixat det där förbannade nätverket som krånglar :/ nu ska jag njuta av ledighet till bebisen kommer! :)

• Mortisfru83
    j3nnyy skrev 2014-02-21 12:39:18 följande:

Hur sjukt det än låter så är jag så avundsjuk på er alla som har massa känningar! Jag känner i n g e n t i n g!! Inte en enda sammandragning, ingen mensvärk och inte en enda liten stickning eller ilning neråt. Trots att min bm säger att bebisen är så långt ner att den är mer eller mindre ute snart känner jag inte ens ett tryck neråt. Va sjutton är de för fel? Känns som bebisen kommer stanna för alltid. :/

Känner som dig, alltså typ ingenting. Liiiiite förvärkar och någon sammandragning om kvällarna men annars e jag lika som innan graviditeten.. Längtar!! Idag är det exakt 14 dagar till bf. Woop woop!
  • carina87
    Mortisfru83 skrev 2014-02-21 15:16:31 följande:
    Känner som dig, alltså typ ingenting. Liiiiite förvärkar och någon sammandragning om kvällarna men annars e jag lika som innan graviditeten.. Längtar!! Idag är det exakt 14 dagar till bf. Woop woop!
    Jag känner inte heller nånting. Nada. Jag har 19 dagar kvar till BF.
  • LillsmurfanLisa
    j3nnyy skrev 2014-02-21 12:39:18 följande:
    Hur sjukt det än låter så är jag så avundsjuk på er alla som har massa känningar! Jag känner i n g e n t i n g!! Inte en enda sammandragning, ingen mensvärk och inte en enda liten stickning eller ilning neråt. Trots att min bm säger att bebisen är så långt ner att den är mer eller mindre ute snart känner jag inte ens ett tryck neråt. Va sjutton är de för fel? Känns som bebisen kommer stanna för alltid. :/
    Mortisfru83 skrev 2014-02-21 15:16:31 följande:
    carina87 skrev 2014-02-21 15:25:16 följande:
    Jag känner inte heller nånting. Nada. Jag har 19 dagar kvar till BF.
    Här är en till som känner som ni! Jag har iofs haft sammandragningar av och till men de gör ju inte ont alls. Det enda som har känts har varit en ilning (för två veckor sedan) och något som hände i natt men jag vet inte riktigt vad det var, förutom att det väckte mig. Särskilt ont har inget av det gjort. 

Jag gick in i v 38 igår och har 19 dagar kvar till BF, precis som carina87. 

• Jessies1989

Hej på er! Inte skrivit här sedan i början av min graviditet... Nu är vi i vecka 37 med 26 dagar kvar! Ser att ni pratar om känningar & jag har haft som "mensvärk" de senaste dagarna. Samt en "ilande" känsla där nere som kommer helt plötsligt.

Lääääängtar & är taggad till tusen inför förlossningen. Lite orolig dock pga bristen på barnmorskor... Vi vill föda på Huddinge. Ni då?

Kram & trevlig helg!

• Mortisfru83
    Jessies1989 skrev 2014-02-21 15:46:19 följande:

Hej på er! Inte skrivit här sedan i början av min graviditet... Nu är vi i vecka 37 med 26 dagar kvar! Ser att ni pratar om känningar & jag har haft som "mensvärk" de senaste dagarna. Samt en "ilande" känsla där nere som kommer helt plötsligt.

Lääääängtar & är taggad till tusen inför förlossningen. Lite orolig dock pga bristen på barnmorskor... Vi vill föda på Huddinge. Ni då?

Kram & trevlig helg!

Åhhhh har inte vågat börja oroa mig för bristen på barnmorskor.. Vill föda på SÖS men e öppen för förslag.. Nu har min man börjat tjata om att han vill att vi väljer bb Sophia som första val men jag vet inte.. Både jag och min man har vääääldigt dåliga erfarenheter av SÖS. Jag låg på iva i respirator för drygt ett år sedan på grund av läkarmiss men trots det så känns SÖS lite som hemma.. Min man delar inte min känsla.. Haha!!
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014