• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Mortisfru83
    LillsmurfanLisa skrev 2014-02-21 15:37:05 följande:
    Mortisfru83 skrev 2014-02-21 15:16:31 följande:Känner som dig, alltså typ ingenting. Liiiiite förvärkar och någon sammandragning om kvällarna men annars e jag lika som innan graviditeten.. Längtar!! Idag är det exakt 14 dagar till bf. Woop woop!
    Här är en till som känner som ni! Jag har iofs haft sammandragningar av och till men de gör ju inte ont alls. Det enda som har känts har varit en ilning (för två veckor sedan) och något som hände i natt men jag vet inte riktigt vad det var, förutom att det väckte mig. Särskilt ont har inget av det gjort. 

Jag gick in i v 38 igår och har 19 dagar kvar till BF, precis som carina87. 

Hoppas det bara sätter igång plötsligt för oss så detta inte är ett tecken på att vi kommer gå över tiden jättemycket.
  • j3nnyy
    Mortisfru83 skrev 2014-02-21 15:55:07 följande:
    Hoppas det bara sätter igång plötsligt för oss så detta inte är ett tecken på att vi kommer gå över tiden jättemycket.
    Har flera vänner som fått innan och runt BF som inte heller känt något :) utan helt plötsligt har det bara dragit igång. Så tror inte varken förvärkar eller mensvärk ger någon garanti att det är på g. Jag har t ex inte känt de minsta lilla att min lilla tjej har sjunkit ner så mycket i bäckenet och min bm var jätteförvånad "för mycket jobb är redan gjort" så jag håller tummarna för oss :) man ska ju va glad att slippa ha ont, men känns ju som bebisen ska stanna föralltid i magen
  • j3nnyy

Idag har min lilla mormor vart här och hälsat på, hon började med nått husmorsknep som skulle bota både min förjävliga förkylning som jag haft i snart tre veckor och även sätta igång sammandragningar (hon har fått för sig att det var EXAKT det som startade hennes förlossningar på 50-60 talet haha)

Om någon ger er denna hemska dryck, spring åt andra hållet alltså. Fy sjutton. 2 dl kokande vatten och 2 tsk malen kanel. Kan bara säga att jag sitter här lika förkyld som innan, med ett illamående utom denna värld.

• LillsmurfanLisa
    Jessies1989 skrev 2014-02-21 15:46:19 följande:
    Hej på er! Inte skrivit här sedan i början av min graviditet... Nu är vi i vecka 37 med 26 dagar kvar! Ser att ni pratar om känningar & jag har haft som "mensvärk" de senaste dagarna. Samt en "ilande" känsla där nere som kommer helt plötsligt.
    Lääääängtar & är taggad till tusen inför förlossningen. Lite orolig dock pga bristen på barnmorskor... Vi vill föda på Huddinge. Ni då?

Kram & trevlig helg!
    Mortisfru83 skrev 2014-02-21 15:53:55 följande:
    Åhhhh har inte vågat börja oroa mig för bristen på barnmorskor.. Vill föda på SÖS men e öppen för förslag.. Nu har min man börjat tjata om att han vill att vi väljer bb Sophia som första val men jag vet inte.. Både jag och min man har vääääldigt dåliga erfarenheter av SÖS. Jag låg på iva i respirator för drygt ett år sedan på grund av läkarmiss men trots det så känns SÖS lite som hemma.. Min man delar inte min känsla.. Haha!!
    Bristen på barnmorskor verkar inte vara så stor som media vill påskina. Det är lite sensationsjournalistik över hela bb-debatten tycker jag. Jag lyssnar mer på min bm och direktinfo från alla olika bb.

Vi kommer mer största sannolikhet att lista oss på BB Sophia vid nästa bm-besök. De har informationsträff den 5 mars och då ska vi dit för att höra mer. Det är bara att hoppas att Grodan stannar i magen tills dess. Nu är vi inskrivna på BB Stockholm (som förlorade flesta barnmorskor av alla förlossningar i Stockholm men redan är fulltaliga igen) och det verkar också bra, men BB Sophia tror jag kommer att passa mig bättre. Sen får vi väl se var det blir tillslut, det kan ju vara fullt också...

• Mortisfru83
    LillsmurfanLisa skrev 2014-02-21 16:12:24 följande:
    Mortisfru83 skrev 2014-02-21 15:53:55 följande:Åhhhh har inte vågat börja oroa mig för bristen på barnmorskor.. Vill föda på SÖS men e öppen för förslag.. Nu har min man börjat tjata om att han vill att vi väljer bb Sophia som första val men jag vet inte.. Både jag och min man har vääääldigt dåliga erfarenheter av SÖS. Jag låg på iva i respirator för drygt ett år sedan på grund av läkarmiss men trots det så känns SÖS lite som hemma.. Min man delar inte min känsla.. Haha!!
    Bristen på barnmorskor verkar inte vara så stor som media vill påskina. Det är lite sensationsjournalistik över hela bb-debatten tycker jag. Jag lyssnar mer på min bm och direktinfo från alla olika bb.

Vi kommer mer största sannolikhet att lista oss på BB Sophia vid nästa bm-besök. De har informationsträff den 5 mars och då ska vi dit för att höra mer. Det är bara att hoppas att Grodan stannar i magen tills dess. Nu är vi inskrivna på BB Stockholm (som förlorade flesta barnmorskor av alla förlossningar i Stockholm men redan är fulltaliga igen) och det verkar också bra, men BB Sophia tror jag kommer att passa mig bättre. Sen får vi väl se var det blir tillslut, det kan ju vara fullt också...

Men vad bra med en infoträff på bb Sophia.. Ska säga det till D så får vi gå dit och bestämma oss efter det.. Måste man anmäla sig? Vart har du hittat info om detta.. Tycker mig vart runt på deras sida flera gånger och inte sett någon info..
  • j3nnyy
    Jessies1989 skrev 2014-02-21 15:46:19 följande:

Hej på er! Inte skrivit här sedan i början av min graviditet... Nu är vi i vecka 37 med 26 dagar kvar! Ser att ni pratar om känningar & jag har haft som "mensvärk" de senaste dagarna. Samt en "ilande" känsla där nere som kommer helt plötsligt.

Lääääängtar & är taggad till tusen inför förlossningen. Lite orolig dock pga bristen på barnmorskor... Vi vill föda på Huddinge. Ni då?

Kram & trevlig helg!

Jag är oxå lite orolig faktiskt, enligt min bm är de någon super topp på beräknade barn i slutet av feb-mars men man kan ju aldrig veta hur de ser ut på just den dagen man själv ska in o föda :) vi har valt ks Solna pga av att jag är inskriven på deras spec mvc. Hoppas vi får föda där :) man är ju lite "inställd" på det, skulle få panik om vi skulle behöva åka till Uppsala eller Gävle eller nått haha iofs åker jag hellre till Uppsala än till Södertälje som ändå räknas till sthlms län :p
  • LillsmurfanLisa
    Mortisfru83 skrev 2014-02-21 16:20:10 följande:
    Men vad bra med en infoträff på bb Sophia.. Ska säga det till D så får vi gå dit och bestämma oss efter det.. Måste man anmäla sig? Vart har du hittat info om detta.. Tycker mig vart runt på deras sida flera gånger och inte sett någon info..
    Man måste anmäla sig men nu när jag letade efter länken på hemsidan ser jag att de har bytt datum till den 26 mars. Det var ju inte så bra för då räknar jag med att ha fött redan... Skit också (ursäkta språket)!
  • MiCorazon

suck...så jäkla uttråkad fast jag bakat både blåbärsbars och hallon och blåbärsmuffins idag....

• Hallonpaj88
    j3nnyy skrev 2014-02-21 16:06:16 följande:

Idag har min lilla mormor vart här och hälsat på, hon började med nått husmorsknep som skulle bota både min förjävliga förkylning som jag haft i snart tre veckor och även sätta igång sammandragningar (hon har fått för sig att det var EXAKT det som startade hennes förlossningar på 50-60 talet haha)

Om någon ger er denna hemska dryck, spring åt andra hållet alltså. Fy sjutton. 2 dl kokande vatten och 2 tsk malen kanel. Kan bara säga att jag sitter här lika förkyld som innan, med ett illamående utom denna värld.

Haha förlåt att jag skrattar men det lät så kul. Lät inte alls gott :( fy stackare hoppas illamåendet går över!
  • Saltad
    j3nnyy skrev 2014-02-21 16:06:16 följande:

Om det nu startar för dig snart kan du räkna med att hälften av oss i tråden kommer dricka det där ;)
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014