• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • carina87
    Mia86gbg skrev 2014-02-21 20:40:49 följande:
    Skulle aldrig våga föreslå något sånt..han skulle tycka det var en bra idé smile5.gif
    Hahahaha! Va fantastiskt roligt! XD

en eloge till din man!
  • SEM

Nu är jag less på att vara gravid! Molvärken satte igång här ikväll igen, och jag började må illa... Går o kräks 5 ggr och nu är jag omtumlad och bebisen har hicka o jag kännee inget mer. .

• EmilyMAndersson

Åh äntligen har vi fått igång internetet här hemma och det mesta är påplats, fattas bara att hänga upp tavlor.

Jag måste nog tvinga sambon till mys inatt igen!

Kommer någon ihåg att vi pratade om vem som kommer få sitt barn samma dag som prinsessan? Vad jag förstår har ju det inte hänt nu med någon av  våra marsbebisar. Dom måste ha gjort samma sak som med kronprinsessan att dom sa ett senare datum än bf för att få föda i lugn och ro, kanske någon i februarigruppen har fått idag ;)

• Strumpan81

När det gäller BM i Stockholm så är det inte brist på barnmorskor, utan brist på förlossningsplatser. Något som kommer att bättras när Sophia hat kommit igång. Tyvärr är det inte helt klart att de får öppna som planerar i mars. Men man kan hålla tummarna att de lyckas med att öppna i tid.

På övriga förlossningar är man fulltaliga vad gäller personal pga att man har fått tillstånd att dra ner antalet vårdplatserna. Det finns alltså ingen förlossning som har öppet alla sina vårdplatser. Det beror bl.a. På att man inte kan hålla fullt öppet samtidigt som man inskolar ny personal. Detta gör att det i mars månad (om inte Sophia öppnar) kommer att vara rekordlågt antal förlossningsplatser i Sthlm.

Pga Sophias öppnande har det skett en stor rotation av personal mellan Stockholms olika förlossningsavdelningar. Detta är positivt för oss BM som kunnat få upp lönen på detta sätt.

Dock är det ju så att det på alla förlossningar i Sthlm är mycket ny personal (där jag jobbar har det kommit 42 st nya BM och usk inom loppet av 2 v) vilket gör det minst sagt lite rörigt. När alla ska lära sig de nya rutinerna på den nya arbetsplatsen, detta är orsaken att förlossningarna per dags dato har varit tvungna att dra ner på antalet vårdplatser. Den nya personalen består av en blandning mellan erfaren personal som bytt arbetsplats för att få upp sin lön, samt helt nyutexade BM.

Det är bra att välja en förlossning där man helst vill föda, men samtidigt vara öppen för att det finns en risk att man blir hänvisad till en annan förlossning då det kan vara fullt. Alla förlossningar i Sthlm håller samma standard och patientsäkerhet, så ni kommer att få det bra var ni än får föda. Det är mycket bättre att föda där det finns personal som har tid att ta hand om er, än att till varje pris föda på den förlossningen man tänkt sig .

• MiCorazon
    EmilyMAndersson skrev 2014-02-21 21:17:43 följande:
    Åh äntligen har vi fått igång internetet här hemma och det mesta är påplats, fattas bara att hänga upp tavlor.

Jag måste nog tvinga sambon till mys inatt igen!

Kommer någon ihåg att vi pratade om vem som kommer få sitt barn samma dag som prinsessan? Vad jag förstår har ju det inte hänt nu med någon av  våra marsbebisar. Dom måste ha gjort samma sak som med kronprinsessan att dom sa ett senare datum än bf för att få föda i lugn och ro, kanske någon i februarigruppen har fått idag ;)
    Var inte hon gravid då på sitt bröllop? Har hon levt i synd då innan bröllopet haha?? ;) Usch! :D
  • EmilyMAndersson
    MiCorazon skrev 2014-02-21 21:28:10 följande:
    Var inte hon gravid då på sitt bröllop? Har hon levt i synd då innan bröllopet haha?? ;) Usch! :D
    Ja verkligen ;) dom skulle få det att låta som om att barnet blev till på smekmånaden.. fjantar... 
  • Zobeideh
    MiCorazon skrev 2014-02-21 21:28:10 följande:
    Jag har oxå tänkt på de. Hon måste ju varit gravid innan giftemålet :-P
  • Längtanefterlilladig

Det sticker & ilar något enormt inuti mig. Inne i musen liksom. Är sjukt obehagligt. Tog en kort promenad med mamma & pappas hu dar som vi passar ikväll & stannade flera gånger på den korta promenaden för det högg som knivar. Haft så innan, men inte så mycket & så ofta. Bebisen är fixerad sedan 2-3 veckor. Men den kommer kanske åt en nerv. Ont gör det iaf.

• Emelie e

Jag har känt mensvärk igår samt ikväll, men sen har det avtagit. När jag hade det för två veckor sedan så blev det bara värre och värre men nu blir det inte så farligt men det känns. Hoppas det sätter igång snart :) fler som haft mensvärk??

• MiCorazon
    Emelie e skrev 2014-02-21 21:57:18 följande:
    Jag har känt mensvärk igår samt ikväll, men sen har det avtagit. När jag hade det för två veckor sedan så blev det bara värre och värre men nu blir det inte så farligt men det känns. Hoppas det sätter igång snart :) fler som haft mensvärk??
    yes, mensvärk här med från och till dag som natt...vissa dagar håller det i sig längre andra dagar lite mindre. Idag knappt nåt! 
    Men känns inte som att det är nära ändå eftersom det bara är lite molande värk...
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014