• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Mortisfru83
    LillsmurfanLisa skrev 2014-02-21 16:35:58 följande:
    Man måste anmäla sig men nu när jag letade efter länken på hemsidan ser jag att de har bytt datum till den 26 mars. Det var ju inte så bra för då räknar jag med att ha fött redan... Skit också (ursäkta språket)!
    Men det va ju konstigt.. Det e ju långt efter öppningen. Skumt!
  • Mortisfru83
    LillsmurfanLisa skrev 2014-02-21 16:35:58 följande:
    Man måste anmäla sig men nu när jag letade efter länken på hemsidan ser jag att de har bytt datum till den 26 mars. Det var ju inte så bra för då räknar jag med att ha fött redan... Skit också (ursäkta språket)!
    Kom på en sak... Kan det inte vara för att det är fullt på första infoträffen?
  • j3nnyy
    Saltad skrev 2014-02-21 16:56:37 följande:
    Om det nu startar för dig snart kan du räkna med att hälften av oss i tråden kommer dricka det där ;)
    Haha jag ska hålla er uppdaterade! Har inte fått en enda sammandragning, men hon är heeeelt övertygad om att bebisen kommer komma ut snart, eftersom jag druckit hennes hemska häxbrygd haha.
  • Mia86gbg

Har hört att sex ska kunna sätta igång det och min BM sa att det finns ett ämne i sperman som kan få igång det..dock skulle det krävas en hel spann sperma..och det är jag nog inte så upplagd för..hehe!

• Saltad
    Mia86gbg skrev 2014-02-21 17:20:50 följande:
    Har hört att sex ska kunna sätta igång det och min BM sa att det finns ett ämne i sperman som kan få igång det..dock skulle det krävas en hel spann sperma..och det är jag nog inte så upplagd för..hehe!

du får be mannen börja samla ;)
  • Saltad
    j3nnyy skrev 2014-02-21 17:14:41 följande:
    Haha jag ska hålla er uppdaterade! Har inte fått en enda sammandragning, men hon är heeeelt övertygad om att bebisen kommer komma ut snart, eftersom jag druckit hennes hemska häxbrygd haha.

Hon kommer kanske ta åt sig äran och påstå att det va drycken som gjorde det även om det dröjer tre veckor från nu? ;))
  • LillsmurfanLisa
    Mortisfru83 skrev 2014-02-21 16:57:59 följande:
    Kom på en sak... Kan det inte vara för att det är fullt på första infoträffen?
    De hade ett infomöte i februari. Jag har anmält mig till det som var utannonserat att vara den 6 mars, men jag har inte hört någonting som varken bekräftar eller dementerar. Det kanske är så att den i början på mars är full och att de nu annonserar ut nästa? Jag tror att jag måste maila :)
  • LillsmurfanLisa
    Mia86gbg skrev 2014-02-21 17:20:50 följande:
    Det är prostaglandin (vilket är ett naturligt oxytociskt medel, dvs hormonet som bl a framkallar sammandragningar) som finns i sperma. 

Berättade det för min kille nu, precis efter att vi haft sex och sa hejdå för att han ska sova borta i natt. Han såg lite chockad ut :)
  • Joma

Är det någon mer som känt yrsel å matthetskänsla i kroppen nu i slutet? :/ Har haft de så hela veckan men nu idag har yrseln blivit värre tycker jag!

• Mia86gbg
    Saltad skrev 2014-02-21 18:31:43 följande:

du får be mannen börja samla ;)
    Skulle aldrig våga föreslå något sånt..han skulle tycka det var en bra idé
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014