• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • flowers

Är så less på det här... får höra var och varannan dag
    "OJ vad liten mage du har!"
    Ska du får barn i mars???
    Ehhheee...
    Ja, jo, säger jag.
    Blir så sårad över det här.
    Vet ju att bebis växer och att han ligger lite över medelmåttkurvan.
    Va överviktig i från början, kanske det som gör sitt.

Nu är det 25 dagar kvar till planerat KS.
    Längtar så efter den lille gossen.
    Hjärta

• Längtanefterlilladig
    flowers skrev 2014-02-21 23:47:53 följande:
    Är så less på det här... får höra var och varannan dag "OJ vad liten mage du har!" Ska du får barn i mars??? Ehhheee... Ja, jo, säger jag. Blir så sårad över det här. Vet ju att bebis växer och att han ligger lite över medelmåttkurvan. Va överviktig i från början, kanske det som gör sitt. Nu är det 25 dagar kvar till planerat KS. Längtar så efter den lille gossen.

Vet hur det känns. Alla säger samma sak till mig. Alla har vi olika stora magar & sålänge man följer sin SF kurva & allt ser bra ut så får man försöka bortse från kommentarer & vara glad att man är liten & nätt utan en tjock mage ivägen
  • Mia86gbg

Flowers, försök se alla sådana påpekanden som komplimanger istället! Det är ju kanonsmidigt att va liten, särskilt när allt med bebisen ser bra ut! Så försöker jag tänka iaf. Jag har bara gått upp 6 kg hittills men tänker att det är för att jag varit duktig med träning (o haft lite tur med generna ) o jag tänker att jag får kommentarer bara för att de vill ge mig en komplimang (säkert inte alla..men de skiter jag i!)

Ni som fått planerat snitt, hur länge innan BF har ni fått det?!

• Zobeideh

Då går vi in i vecka 38 idag (37+0) 20 dagar kvar!! Nu är han färdig bakad så han får gärna se till att komma snart

• Heene

entrar v38 idag jag med =)
    Och så har vi magträff på det lite senare. Kommer bli en bra dag idag =D

J3nny, vi kanske kan göra sällskap in?

• Hallonpaj88

Vecka 38 här med o bebisen är kvar i magen.

Jag följer inte med på magträffen idag tyvärr med tanke på hur jag mår. Hoppas det blir fler träffar sen med våra bebisar :) ha så trevligt! Vore superkul om ni kunde ta en gruppbild ju =)

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014