• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Heene
    Hallonpaj88 skrev 2014-02-22 07:51:13 följande:
    Vecka 38 här med o bebisen är kvar i magen.

Jag följer inte med på magträffen idag tyvärr med tanke på hur jag mår. Hoppas det blir fler träffar sen med våra bebisar :) ha så trevligt! Vore superkul om ni kunde ta en gruppbild ju =)
    Förstår det =) hur mår du nu? känns det som att det händer ngt? åh jag är så grymt nufiken på hur det kan kännas när det sätter igång! =P

Och nån gruppbild borde vi nog kunna få till tycker jag =)
  • TomMon
    MiCorazon skrev 2014-02-21 23:26:29 följande:

Tror ni Madeleine har en profil på familjeliv? :))) en fejk kanske..?

Haha! Hade varit sjukt kul om hon typ hade haft nick PrincessMadeleineofSweden! :D
  • Hallonpaj88
    Heene skrev 2014-02-22 08:06:22 följande:
    Förstår det =) hur mår du nu? känns det som att det händer ngt? åh jag är så grymt nufiken på hur det kan kännas när det sätter igång! =P

Och nån gruppbild borde vi nog kunna få till tycker jag =)
    I natt har jag inte haft så jätteont så vart besviken att det stannat av haha, men nu är mensvärken tillbaka. Tänkte ta mig nerför våra tre trappor och ta en liten promenad idag. Man vågar ju inte ta ut sig för mycket för man vill spara krafterna men samtidigt kan man ju inte bara ligga rakt upp och ner och vänta =)

Jag trodde inte det skulle vara såhär. Jag trodde värkarna eller vattnet skulle gå, man åker in till BB och är öppen 4 cm. Hade nästan varit bättre om jag inte visste att jag börjat öppna mig o att mensvärken inte var värkar haha, detta är jäkligt påfrestande så hoppas det inte blir lika segt för er :)
  • carina87
    Hallonpaj88 skrev 2014-02-22 07:51:13 följande:

Vecka 38 här med o bebisen är kvar i magen.

Jag följer inte med på magträffen idag tyvärr med tanke på hur jag mår. Hoppas det blir fler träffar sen med våra bebisar :) ha så trevligt! Vore superkul om ni kunde ta en gruppbild ju =)

Trist att du inte kommer, men jag förstår.

Är det så att du vill komma och förgylla vår tid med att berätta hur det känns och hur det var att åka in så är du mer än välkommen.

Tänkte först sägs att vi kanske kan erbjuda verklighetsflykt och tankespring, men jag tvivlar skarpt på det :P
  • Hallonpaj88
    carina87 skrev 2014-02-22 08:26:11 följande:
    Trist att du inte kommer, men jag förstår.

Är det så att du vill komma och förgylla vår tid med att berätta hur det känns och hur det var att åka in så är du mer än välkommen.

Tänkte först sägs att vi kanske kan erbjuda verklighetsflykt och tankespring, men jag tvivlar skarpt på det :P
    Haha nej det känns som vi har ett rätt givet samtalsämne :p

Jag bor ju 6 mil utanför stockholm på landet så måste åka buss en timme och sen tunnelbana, är väl det som inte lockar när man har värkar :)

Men jag hoppas vi kan ses i sommar med våra bebisar!
  • TomMon

Här är mensvärken extrem för tillfället, mår till och med lite illa av det. Tror dock inte det är skarpt läge, men det är lite jobbigt att släpa sig upp och laga frukost...

• TomMon

Det var ju själva den. Mensvärk from hell och totalt illamående. Så kan väl inte en förlossning starta?! Tror mer på förvärk och ev kräksjuka men ni får gärna komma med andra, gladare tillrop, haha! :)

• SEM
    TomMon skrev 2014-02-22 09:41:39 följande:
    Det var ju själva den. Mensvärk from hell och totalt illamående. Så kan väl inte en förlossning starta?! Tror mer på förvärk och ev kräksjuka men ni får gärna komma med andra, gladare tillrop, haha! :)

Jag kräktes igår, och det är inte magsjuka :) däremot så kan kräkningar starta Förlossningen
  • SEM

Imorse vaknade jag med dubbelt så stora bröstvårtor och stor fläck på linnet, det händer grejee m kroppen, grymt:D bröstmjölken började redan v 23, men ha hållt sig tillbaka tills nu, v 39, snart 40:)

• TomMon
    SEM skrev 2014-02-22 09:53:18 följande:

Jag kräktes igår, och det är inte magsjuka :) däremot så kan kräkningar starta Förlossningen
    Ja jag hoppas ju mer på förlossning än på kräksjuka, haha! :D Men jag ser mig trots det som en lösgodisfylld flodhäst som har tur om bebis tittar ut på bf+14, haha!
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014