• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Längtanefterlilladig

Har de senaste veckorna haft rejäl foglossning men nästan bara känt av det på nattetid. När jag vaknar & ska gå upp & kissa smärtar minsta lilla rörelse jag gör. Det är riktigt smärtsamt att vända mig om & sätta mig upp i sängen. När jag går känner jag hur rygg & höfter smärtar som om skelettet inte bär mig. Dagtid har jag inte alls samma typ av smärta. Då har jag lite ont i rygg & höfter bara. Värst när jag sitter. Kopplar ihop värken i underlivet med foglossning. Försökt använda bälte men tycker det trycker så & gör ont i magen. Bebisen gillar inte heller bältet. Jag undrar om min förlossning ska ske nattetid alltså själva utdrivningsfasen. Hur ska det gå? Jag kan ju knappt vända mig utan att gråta. Hur ska jag kunna ha kraft för att krysta/böjja upp benen osv??

• Sirek

Är absolut på på underlivspakten:)

Gällande träning så är det simning som jag tänkte satsa på. Promenader också såklart.

En helt annan grej. Har börjat tänka mer och mer på om det är en pojke ändå? På rul sa hon tjej så jag borde ju nöja mig med det. Men när tom bm säger att jag har en typisk pojkmage så drar det igång spekulationerna. Är nog inte dumt att backa upp med lite pojknamn i bagaget..

• Längtanefterlilladig
    Sirek skrev 2014-02-22 11:26:38 följande:
    Vecka 39 idag och 13 dagar till bf. Var hos bm igår och hade sf-mått på 36, hjärtljud på ca 130. Viktuppgång på 5,4 kg, urinprov bra och blodtryck bra. Vi har hållt på och renovera köket sedan typ 14 jan. och det börjar bli påfrestande att det inte är klart. Vi tog ändå in hantverkare för att snabba upp det hela. Nu verkar det väl iofs som att hantverkarna blir färdiga i början av nästa vecka. Ska bli s å å å skönt! Vagnen har kommit:) vi hämtade den i onsdags och min kropp firade med rejäla förverkar i ca 15 min. Sen har jag inte märkt något.. men behöver inte oroa mig för inte veta vad som är värkar för dessa kändes!

Härligt med bara 13 dagar kvar. Du verkar kunna få tiden att gå iaf & inte vara sysslolös
  • Zobeideh
    Sirek skrev 2014-02-22 11:36:27 följande:
    Är absolut på på underlivspakten:)

Gällande träning så är det simning som jag tänkte satsa på. Promenader också såklart.

En helt annan grej. Har börjat tänka mer och mer på om det är en pojke ändå? På rul sa hon tjej så jag borde ju nöja mig med det. Men när tom bm säger att jag har en typisk pojkmage så drar det igång spekulationerna. Är nog inte dumt att backa upp med lite pojknamn i bagaget..
    Man vet ju aldrig =)

Men många har sagt till mig att jag har en typisk tjejmage. alla va typ 100 procent säkra på de. Så jag va ju lite inställd på de fram till 3D ultraljudet. Där visade klart och tydligt en pojke samma nu när jag va på ultraljud i vecka 32. Så Jag tror inte de stämmer så mycket med hur magen ser ut =)
  • Sirek
    Längtanefterlilladig skrev 2014-02-22 11:37:42 följande:
    Härligt med bara 13 dagar kvar. Du verkar kunna få tiden att gå iaf & inte vara sysslolös

Ja, det är sant. Men det är mycket plock och skruva lådor och det är lite för tungt just nu. Det är lite det som är jobbigt. Jag är en doer som nu får sitta vackert bredvid. Dagens i-landsproblem:) men köket blir riktigt fint!
  • TreStjärnor

Hade gärna vetet komma idag på träffen, men hade värkar i natt så är väldigt trött och vågar inte pga värkarna. Jag hoppas att det blir fler träffar när de små har kommit :)

• j3nnyy

Min svärmor säger VARJE gång vi kommer dit att "ja jag tror iaf att det är en pojke, för du har en typisk pojkmage" blir tokig på henne!! Visst att man inte kan veta till 100% efter UL men måste hon tjata? Alla andra säger att jag har en tjej mage. Jag tror nog att det blir en flicka iaf, speciellt eftersom vi köpt hur mycket rosa som helst haha det är min favorit färg och blir de en kille får han ha lite rosa ändå, kanske inte klänningar men iaf :p
    Har faktiskt bara pojknamn helt klart, det är de enda som vi lyckats ena om även om vi enligt UL får en flicka.
    Det ska svärmor va med och ha kommentarer om oxå "jaha!! Vad har ni för namn nu då?" JA samma som varje gång innan du frågat men inget av dom verkar duga för henne. Usch blir så irriterad. Egentligen VET jag att hon menar väl och jag tycker jättemycket om henne, hon e fantastisk men just nu under graviditeten så har jag lite sämre tålamod.. Det är hennes första barnbarn jämfört med mina föräldrar som har två sen innan, vet inte om de är därför hon är så på. Min mamma skulle aldrig säga att ett namn jag sa att vi funderade på var fult eller lägga sig i andra saker med graviditeten om jag inte frågar henne

• carina87

Nu är jag på vete-katten. Sitter in till höger, sett från ingången på Kungsgatan. Vid schweizeriet...

Försökte ta en bild, men jag ser bara suddig ut och känner mig SKITFÅNIG!

Har rosa tröja och grå kofta

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014