• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • ananas86
    Längtanefterlilladig skrev 2014-02-24 18:45:05 följande:
    Vilket steg att ta. Sista besöket hos BM! Va härligt med en vecka kvar. Förstår att det är många tankar som snurrar i ditt & din sambos huvud nu.

Ja, det känns konstigt! Vi pratade precis om alla tankar vi har..

Tänk då om en vecka, kvällen innan snittet, herregud vad tankarna komma snurra! Kommer nog inte bli mycket sömn den natten..
  • MiCorazon

Sömnlös och skall nu ge Mean girls en chans :)...

Hur mår ni andra nu på nattkvisten?

Jag har lite huvudvärk, lite stickningar i underlivet, pigg...annars ganska bra och har inga större krämpor idag. 

• majsa88
    MiCorazon skrev 2014-02-24 23:47:59 följande,

Jag har lite huvudvärk, lite stickningar i underlivet, pigg...annars ganska bra och har inga större krämpor idag. 
    jag har lite svag mensvärk som kommer o går, tryck neråt o känns som att jag ska kissa hela tiden och lie ilningar i underliv och ljumskar. vart jätte trött o råka somna så är jätte pigg nu. 

konstit att du har huudvärk, det hade jag i början till andra trimestern.
  • MiCorazon

AAAh nu ser jag att det var pretty little liars ni rek haha..jag satte på mean girls och tyckte den verkade lite gammal...

• MiCorazon
    majsa88 skrev 2014-02-24 23:50:27 följande:
    jag har lite svag mensvärk som kommer o går, tryck neråt o känns som att jag ska kissa hela tiden och lie ilningar i underliv och ljumskar. vart jätte trött o råka somna så är jätte pigg nu. 

konstit att du har huudvärk, det hade jag i början till andra trimestern.
    Kissenödig här också fast det knappt finns något att kissa ut känns det som. Somnade också i soffan innan idag så lär väl inte bli sömnig på ett tag..
  • carina87
    MiCorazon skrev 2014-02-24 23:47:59 följande:

Jodå. Stör mig mest på gravidhjärnan jag fått. Det är som att någon målat insidan på huvudet med teflon och inrett utifrån någon form av blondinskämtsinspiration, så det skulle inte förvåna mig om min taskiga sömn har med bristande vett att göra, snarare än fysiska påfrestningar.

I övrigt mår jag bra. Tror jag ;)
  • ananas86
    Längtanefterlilladig skrev 2014-02-24 18:48:35 följande:
    Jag har packat 2 bodys storlek 50, 1 body storlek 56, två strumpor, 2 små mössor man knyter under hakan, 2 pyjamas. 1 overall med "inbyggda" fötter & vantar, 1 varm mössa. Till mig 2 amningströjjor, 1 par mjukisbyxor, 4 trosor, 4 strumpor, nattlinne, necessär, kamera/batterier, mobilladdare, läsk, snackbars, godis, snuttefilt, tunnare filt, mitt förlossning brev

Tack för att du delar med dig! :)

Då har jag tänkt ganska lika, hade inte tänkt på godis eller mellanmål bara. :)

Ska googla lite och få lite tips på vad man kan packa med sig.

Är svårast att packa till mig och sambon, vill ju inte packa med en massa saker i onödan.
  • ananas86
    Mango08 skrev 2014-02-24 20:12:47 följande:
    Inatt vaknade jag vid flertalet tillfällen av en kraftigare mensvärk, så tänkte att "aha, det kanske drar igång inatt!?". När väckarklockan ringde imorse så var dock mensvärken mindre så det var bara att sucka och dra till jobbet som planerat. Idag har jag haft mensvärk i samband med sammandragningarna och jag har upplevt att värken har ändrat karaktär lite från tidigare förvärkar. Hur som helst, efter jobbet hade jag tid hos barnmorskan. Eftersom jag har gått 4 dagar över tiden bad jag henne att göra en hinnsvepning vilket hon gick med på. Jag var öppen 1,5cm och hon kunde göra svepningen utan problem. Woohoo!!!! Hon tror att bebis kommer att komma inom några dagar, kanske tom inatt med lite tur. Har det inte satt igång på riktigt inatt ska jag dit imorgon och göra en till hinnsvepning. Så spännande! Och så nervöst! Men mest spännande!

Spännande! :)

Känns som det är så g nu då!

Otroligt starkt av dig att fortfarande jobba med förvärkar!

Hejja dig, hoppas bebis kommer inom de närmsta dagarna nu då! :)
  • MiCorazon

haha gravidhjärna här med. Var på hm och skulle prova amningstopparna och frågade efter provrummen men kom inte på vad det heter, (alltså provrum) ..................... :D så efter en stunds tystnad och lite hummande och prövande av lite olika ord så blev det: Var kan man byta om eller....alltså prova kläderna? haha skämskudde

• ananas86
    Emelie e skrev 2014-02-24 21:19:16 följande:
    Jag håller själv på o packar bb-väskan. Sök på bb-väska på google så kommer det upp massa tips på saker man kan/bör ha med sig. Till bebisen är det väl kläder, flera ombyten, sen till dig är det nog bra med tex. amningsbh, inlägg, sköna myskläder, trosor, hygienartiklar, kamera. packar även med blöjor, en snutttefilt och en filt..lite så tänker jag :)

Då har vi tänkt ganska lika! :)

Ska googla lite också för att få lite tips på sånt man kanske inte kommer på direkt.

Känns som det kan vara bra att ha väskan redo, i fall att det skulle starta tidigare..
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014