• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • EmilyMAndersson
    LillsmurfanLisa skrev 2014-02-24 14:41:43 följande:
    Tack för svar och tips! Ullared kommer jag inte att ta mig till men har hört att IKEA ska ha en väldigt platt kudde (som då ska ligga under både huvud och axlar på bebis). Pandakudden ska ju vara bra men jag tycker den är onödigt dyr. Ska kanske leta en begagnad.

Vi ska fixa ett babynest men har inte kommit till skott än (som med allt annat är vi tidsoptimister och har inte fixat mycket än, trots att jag gärna vill ha såna grejer här hemma typ nu, för att kunna sova med dem och göra dem till "våra").

Hur tänker ni med kudde när bebis sen kan vända sig? Har ni samma då eller skippar ni kudde helt? 
    Vi köpte kudde och täcke på Ikea, kommer ta bort den senare så att han inte har någon kudde alls, vill inte att han ska få samma problem som jag och hans pappa. VI måste ha höga kuddar för att ens kunna somna, jag står inte ut att ligga lågt med huvudet...

Om jag får rekommendera babynest, som är ganska dyrt på affär så är det en tjej på blocket som syr upp för 400:- och tar 50 kr i frakt och då är det med schenker så man kan spåra paketet. Man gör en beställning,s å skickar hon bilder på alla tyger hon har, sen betalar man i förskott och efter ca 3 veckor så kommer det på lådan. Hon är otroligt duktig och vi är jättenöjda! :) www.blocket.se/vasternorrland/Nya_Babynest_49651413.htm&w=1
  • EmilyMAndersson
    Saltad skrev 2014-02-24 14:51:52 följande:

Känns kanske säkrare att fler kan om vi tar det redan denna veckan! Torsdag kl kl 18 om ni inte kan tidigare på dagen?
    Torsdag går bra för min del! :)
  • LillsmurfanLisa
    EmilyMAndersson skrev 2014-02-24 15:23:51 följande:
    Vi köpte kudde och täcke på Ikea, kommer ta bort den senare så att han inte har någon kudde alls, vill inte att han ska få samma problem som jag och hans pappa. VI måste ha höga kuddar för att ens kunna somna, jag står inte ut att ligga lågt med huvudet...

Om jag får rekommendera babynest, som är ganska dyrt på affär så är det en tjej på blocket som syr upp för 400:- och tar 50 kr i frakt och då är det med schenker så man kan spåra paketet. Man gör en beställning,s å skickar hon bilder på alla tyger hon har, sen betalar man i förskott och efter ca 3 veckor så kommer det på lådan. Hon är otroligt duktig och vi är jättenöjda! :) www.blocket.se/vasternorrland/Nya_Babyne st_49651413.htm?ca=4&w=1
    Vet du vad IKEA-kudden heter? Har försökt kolla på hemsidan men det finns ju miljoner kuddar (och då har jag ändå jobbat på IKEA och har lite koll, haha). 

Tack för tips om babynest. Det kanske är det jag ska satsa på helt enkelt. 
  • Lovely90
    Saltad skrev 2014-02-24 14:51:52 följande:

Känns kanske säkrare att fler kan om vi tar det redan denna veckan! Torsdag kl kl 18 om ni inte kan tidigare på dagen?
    Jag kan tisdag kl.18 och tidigare om det är så :)
  • Saltad

Kom precis hem från barnmorskan! Allt såg bra ut med värden och mått. Tydligen ska jag skatta mig lycklig för att jag fortfarande mår bra och har sån energi. Hon sa att det är färre än 1/100 som mår såhär bra sent i graviditeten. Hon trodde även att mitt mat- och sötsug handlade om att kroppen ställer om sig inför förlossningen och börjar samla mer energi. Men det va i alla fall inget jag skulle fundera på, utan det är bara att snaska på :)

• Saltad
    EmilyMAndersson skrev 2014-02-24 15:26:28 följande:
    Torsdag går bra för min del! :)

Lovely90 skrev 2014-02-24 15:36:03 följande:
    Jag kan tisdag kl.18 och tidigare om det är så :)

Vad bestämmer vi? Någon av er som har speciella önskemål får bestämma och så hoppas vi att så många som möjligt kan komma!
  • Längtanefterlilladig
    Saltad skrev 2014-02-24 16:51:06 följande:
    Kom precis hem från barnmorskan! Allt såg bra ut med värden och mått. Tydligen ska jag skatta mig lycklig för att jag fortfarande mår bra och har sån energi. Hon sa att det är färre än 1/100 som mår såhär bra sent i graviditeten. Hon trodde även att mitt mat- och sötsug handlade om att kroppen ställer om sig inför förlossningen och börjar samla mer energi. Men det va i alla fall inget jag skulle fundera på, utan det är bara att snaska på :)

Så bra det är bara att njuta fullt ut
  • majsa88

Ååå vad spännande. Den ska jag kolla på. Taaack :))

j3nnyy skrev 2014-02-24 12:06:13 följande:
    Kopierar en del av handlingen :)

Aria, Spencer, Emily och Hanna var ett gäng tjejer som fördes samman av den väldigt maktfulla Alison. Allting var 'bra', tills Ali mystiskt försvann. De fyra tjejerna tappade kontakten. Ett år senare hittas Alis kropp. Alis död för de fyra tjejerna samman igen. Vem är personen med signaturen '-A'? som verkar vara överallt och ingenstans och verkar veta de fyra tjejernas mörkaste hemligheter? Never trust a pretty girl with an ugly secret.

• Mortisfru83

Täcke och kudde från Ikea är från 12 månader.. Bara så ni vet! Vi frågade varför när vi va där och dom svarade att det är för att de inte kan garantera att de uppfyller de säkerhetskrav som finns.. Känns ju lite surt. Så jag beställde från lekmer.

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014