• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • LillsmurfanLisa
    carina87 skrev 2014-02-24 14:24:31 följande:
    Ja jag har kört på det ett tag, men jag vet inte var gränsen för "full" går... Eller hur lång tid den ska ha på sig för att räknas som full... 10 minuter? 10 timmar?
    Sant, det vet nog inte jag heller när jag tänker efter :) 

Jag har kört på trosskydd de senaste månaderna men jag läcker inte lika mycket som du och några till verkar göra. För min del är det mer som rikliga flytningar. 
  • MiCorazon

Alltså jag har nästan inga flytningar alls! Kanske en liten en krona i trosan varje kväll som är lite vitt/transparant i färgen. Har haft enormt mycket flytningar fram tills för några veckor sen då det bara runnit ur mig genomskinlig vattning flytning, sen har det bara blivit mindre.

Men, svettas rejält så många ggr så är det svett som blöter ner mina trosor och även tights. Speciellt om jag suttit ner länge och blivit varm mellan benen :S...

• LillsmurfanLisa
    MiCorazon skrev 2014-02-24 14:43:15 följande:
    Jag har också en bed side crib som är mindre än en vanlig spjälsäng. Köpte ett kit med barnvagnstäcke och kudde i ett från NG. Kommer nog köpa ett till då jag vill ha ett till barnvagnen också. Vanliga spjälsängstäcken är för stora för den här sängen. Har du bild på er säng? Skulle vara kul och se om det är samma :)

www.kopbarnvagn.se/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik....
    Det är en brun Troll Bedside crib. Jag har bara en bild på sängen, som den såg ut när vi köpte den, se nedan (bilden är sned men jag orkar inte fixa nu). I köpet ingick täcke i rätt storlek (köpte via Blocket) och sedan tidigare har vi två barnvagnstäcken (bl a från LG), så det är bara kuddar som saknas. Nu ser jag fram emot att få ställa den på plats och bädda med våra grejer :)

• Saltad
    majsa88 skrev 2014-02-24 11:59:53 följande:
    Göteborgs tjejer. Jag hade gärna velat ses på en vardag. nu på Tis, ons eller tors kl 18.00. I värsta fall o om det blir svårt på vardag, vad sägs om lördag kl 15? ju fler desto bättre, så säg till vilken dag o tid som blir bäst så spikat vi in det.

Känns kanske säkrare att fler kan om vi tar det redan denna veckan! Torsdag kl kl 18 om ni inte kan tidigare på dagen?
  • Saltad

Kudde blir det en fluffig i början för att skydda huvudet, sedan en plattare eller ingen alls när han kan vända sig

• Saltad

Vi har köpt en leander takvagga att ha vid fotänden på sängen. Perfekt att ha nära, men ändå i egen säng. Min syster hade stora problem att vänja av sin son efter att de samsov länge. Vi kommer därför att försöka få den lilla att sova "själv" så mycket som möjligt.

• MiCorazon
    Saltad skrev 2014-02-24 14:59:27 följande:
    Vi har köpt en leander takvagga att ha vid fotänden på sängen. Perfekt att ha nära, men ändå i egen säng. Min syster hade stora problem att vänja av sin son efter att de samsov länge. Vi kommer därför att försöka få den lilla att sova "själv" så mycket som möjligt.
    Googlade den precis och den är superfin! 
  • MiCorazon
    LillsmurfanLisa skrev 2014-02-24 14:51:29 följande:
    Det är en brun Troll Bedside crib. Jag har bara en bild på sängen, som den såg ut när vi köpte den, se nedan (bilden är sned men jag orkar inte fixa nu). I köpet ingick täcke i rätt storlek (köpte via Blocket) och sedan tidigare har vi två barnvagnstäcken (bl a från LG), så det är bara kuddar som saknas. Nu ser jag fram emot att få ställa den på plats och bädda med våra grejer :)

Mysigt!! Ja kudden som hörde till täcket vi köpte är för spädbarn så jag hoppas att den är tillräckligt bra och fluffig så han inte blir platthuvad :)
  • LillsmurfanLisa
    Saltad skrev 2014-02-24 14:59:27 följande:
    De är jättefina! Vi funderade på en sån ett tag. 
  • LillsmurfanLisa
    MiCorazon skrev 2014-02-24 15:04:08 följande:
    Mysigt!! Ja kudden som hörde till täcket vi köpte är för spädbarn så jag hoppas att den är tillräckligt bra och fluffig så han inte blir platthuvad :)
    Jag ska se om det blir en sån här också! 
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014