• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • majsa88

Verkar vara väldigt svårt att få in en dag o tid som vi i Göteborg kan ses...

• tvetalan

Hej tjejer!
    Jag gick ur tråden för ett tag sedan pga vissa anledningar men har följt er alla sedan dess. Är glad att det verkar ha gått bra för er alla.

För mig fortskrider graviditeten som den ska. Har ungefär två veckor kvar tills bf och fick idag reda på att jag förmodligen kommer bli igångsatt då de inte vill att jag ska gå över tiden.

Någon mer som ev kommer att bli igångsatt? Är lite rädd efter att ha läst om alla negativa erfarenheter och hoppas på att bebis vill titta ut på egen hand innan bf :/ 

• carina87
    tvetalan skrev 2014-02-24 17:50:01 följande:

Hej tjejer!
    Jag gick ur tråden för ett tag sedan pga vissa anledningar men har följt er alla sedan dess. Är glad att det verkar ha gått bra för er alla.

För mig fortskrider graviditeten som den ska. Har ungefär två veckor kvar tills bf och fick idag reda på att jag förmodligen kommer bli igångsatt då de inte vill att jag ska gå över tiden.

Någon mer som ev kommer att bli igångsatt? Är lite rädd efter att ha läst om alla negativa erfarenheter och hoppas på att bebis vill titta ut på egen hand innan bf :/ 

Skönt att höra att det inte hänt något. Måste säga att jag blev orolig. Du försvann så kvickt...

Hoppas igångsättningen går bra. Jag har tyvärr inget att bidra med i frågan.
  • Heene
    Mortisfru83 skrev 2014-02-24 17:26:40 följande:
    Täcke och kudde från Ikea är från 12 månader.. Bara så ni vet! Vi frågade varför när vi va där och dom svarade att det är för att de inte kan garantera att de uppfyller de säkerhetskrav som finns.. Känns ju lite surt. Så jag beställde från lekmer.
    Det visste inte jag. Tack för upplysningen! Det är ju precis dom som vi har köpt =(
    Har inte haft en tanke på att kolla upp från vilken ålder deras bör användas. dags att beställa nya då så de hinner komma innan bäbis är här... Jag som trodde vi var klara med allt =)
  • ananas86

Var på sista besöket hos BM idag.

Känns jättekonstigt, tänk att om en vecka och en dag har vi vår mini i famnen! :)

SF-måttet har ökat 1 cm sen förra veckan och allt såg bra ut utom misstanke om bakterier i urinen. BM skickade iväg provet på odling, så får väl se nu i veckan vad det visar. Har inga symtom på UVI och det är så kort tid kvar nu, så hinner knappt påbörja en penicillinkur.

Känns som jag har fått alla krämpor nu på slutet. Min smärta bak i ryggen är tydligen foglossning enl BM. Trodde jag skulle slippa det helt, när jag sluppit så länge..

Har jätteont runt om revbenen nu och har legat i sängen sen 14-tiden pga det. Har även riktigt ont i huvudet och nacken! Känns nästan som influensan.. :(

Nu vill jag bara att graviditeten ska vara över!

Kommer sakna min BM måste jag säga, hon är helt underbar, ville inte riktigt gå därifrån idag..

• ananas86
    Saltad skrev 2014-02-24 16:54:18 följande:
    Vad bestämmer vi? Någon av er som har speciella önskemål får bestämma och så hoppas vi att så många som möjligt kan komma!

Torsdag eftermiddag/kväll skulle funka bäst för mig, men beror på hur jag mår.

Just nu är det inge vidare, men hoppas på att det ska bli bättre och då kommer jag gärna! :)

I annat fall får vi ses med våra bebisar sen senare i vår!
  • ananas86

Tror vi har allt fixat nu inför minis ankomst.. :)

Eventuellt en kudde till vagnen bara, men vet inte om man behöver det..?

Har börjat packa BB-väskan, men vet inte vad jag ska ska packa mer än kamera och kläder.

Vad har ni andra packat/tänkt packa?

Vi räknar med att vara på BB i 3-4 dagar pga snittet..

• Längtanefterlilladig
    tvetalan skrev 2014-02-24 17:50:01 följande:
    Hej tjejer! Jag gick ur tråden för ett tag sedan pga vissa anledningar men har följt er alla sedan dess. Är glad att det verkar ha gått bra för er alla. För mig fortskrider graviditeten som den ska. Har ungefär två veckor kvar tills bf och fick idag reda på att jag förmodligen kommer bli igångsatt då de inte vill att jag ska gå över tiden. Någon mer som ev kommer att bli igångsatt? Är lite rädd efter att ha läst om alla negativa erfarenheter och hoppas på att bebis vill titta ut på egen hand innan bf :/ 

Välkommen tillbaka till oss Jag ska förmodligen bli igångsatt. Dock vill de att min livmodertapp ska vara mjuk & "redo" innan de sätter igång mig. De kommer föra in en ballong som de fyller med vatten. Den kommer trycka på livmoderhalsen (?) så jag öppnas. När jag öppnat mig ca 3 cm trillar ballongen ut & de tar hål på fosterhinnan & förlossningen fortsätter sedan som det normalt gör.
  • Längtanefterlilladig
    ananas86 skrev 2014-02-24 18:24:09 följande:
    Var på sista besöket hos BM idag. Känns jättekonstigt, tänk att om en vecka och en dag har vi vår mini i famnen! :) SF-måttet har ökat 1 cm sen förra veckan och allt såg bra ut utom misstanke om bakterier i urinen. BM skickade iväg provet på odling, så får väl se nu i veckan vad det visar. Har inga symtom på UVI och det är så kort tid kvar nu, så hinner knappt påbörja en penicillinkur. Känns som jag har fått alla krämpor nu på slutet. Min smärta bak i ryggen är tydligen foglossning enl BM. Trodde jag skulle slippa det helt, när jag sluppit så länge.. Har jätteont runt om revbenen nu och har legat i sängen sen 14-tiden pga det. Har även riktigt ont i huvudet och nacken! Känns nästan som influensan.. :( Nu vill jag bara att graviditeten ska vara över! Kommer sakna min BM måste jag säga, hon är helt underbar, ville inte riktigt gå därifrån idag..

Vilket steg att ta. Sista besöket hos BM! Va härligt med en vecka kvar. Förstår att det är många tankar som snurrar i ditt & din sambos huvud nu.
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014