• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Mango08
    Längtanefterlilladig skrev 2014-02-24 20:27:34 följande:

Åh va spännande!! Hur kändes hinnsvepningen? Bad du om det själv? Kollar BM om man är öppen när man går dit efter förväntad födsel? Håller tummarna för dig
    Jag frågade BM om hinnsvepning och då sade hon att vi kunde testa, så det var väl lite på mitt initiativ att det blev av. Tror inte hon hade nämnt det om inte jag frågade henne. Jag kände ingen smärta vid hinnsvepningen över huvudtaget. Var väl kanske lite obehagligt men inte alls farligt. Nu några timmar efteråt känner jag att värkarna har blivit mer smärtsamma, men detta hör väl till.

BM kollar inte om man är öppen, eller min BM gör inte det iaf. Nu fick jag ju veta det eftersom hon ändå var där och pillade.  
  • MiCorazon

Jag hade samma som dig förra veckan. Extremt ond huvudvärk och ont i nacken. Gick till massör och han sa att så som jag förklarade så lät det delvis som hormoner. Fick skön massage som ändå hjälpte lite.

Krya på dig!!

• LillsmurfanLisa
    Mortisfru83 skrev 2014-02-24 17:26:40 följande:
    Täcke och kudde från Ikea är från 12 månader.. Bara så ni vet! Vi frågade varför när vi va där och dom svarade att det är för att de inte kan garantera att de uppfyller de säkerhetskrav som finns.. Känns ju lite surt. Så jag beställde från lekmer.
    Ah, vad bra att du sa det! Vad köpte du för variant på lekmer? Har presentkort där jag tänkte använda mig av nämligen.
  • Feminista

Tips till alla är att ta med sig mjukt toapapper i bb-väskan. Förlossningen i Östergötland har typ sandpapper ;)

• Mia86gbg
    Mango08 skrev 2014-02-24 20:12:47 följande:

Inatt vaknade jag vid flertalet tillfällen av en kraftigare mensvärk, så tänkte att "aha, det kanske drar igång inatt!?". När väckarklockan ringde imorse så var dock mensvärken mindre så det var bara att sucka och dra till jobbet som planerat. Idag har jag haft mensvärk i samband med sammandragningarna och jag har upplevt att värken har ändrat karaktär lite från tidigare förvärkar. Hur som helst, efter jobbet hade jag tid hos barnmorskan. Eftersom jag har gått 4 dagar över tiden bad jag henne att göra en hinnsvepning vilket hon gick med på. Jag var öppen 1,5cm och hon kunde göra svepningen utan problem. Woohoo!!!! Hon tror att bebis kommer att komma inom några dagar, kanske tom inatt med lite tur. Har det inte satt igång på riktigt inatt ska jag dit imorgon och göra en till hinnsvepning. Så spännande! Och så nervöst! Men mest spännande! Drömmer

Trodde BM att det skulle sätta igång pga att du var lite öppen, av hinnsvepning, övertiden över BF eller var det av andra anledningar. Eftersom läkaren sa till mig idag att hon lätt fick in ett finger har jag börjat bli lite nervös men samtidigt tänker jag att det ändå kan ta flera veckor?!

Lycka till till sig!!!
  • majsa88

Hur gör nu med "tvätt lapparna" som sitter på kläderna? Nu står det still i huvudet, vad kallas de? Lapparna som står hur man ska tvätta de o storlek osv?

Jag själv är jätte känslig mot de o tycker de skaver så enormt. Klippa kan jag inte göra, för då skaver det mer på bebisens hud då det blir så vasst. En utav mössorna så sprätta jag upp lappen (som var nästan lika stor som själva mössa) o då blev det ett hål i mössan som jag fick sy för hand. Tror att det kommer bli hål i allt om jag sprättar upp de eftersom de är insydda. Jag är så trött på de, varför har de så stora o många lappar på bebiskläder för? Åh tröttsamt. Men hur har ni gjort?

• biodynamisk

Har spenderat hela dagen hos bm och sedan östra sjukhuset. Hade lite högt blodtryck i fredags hos bm så fick komma tillbaka idag. Blodtrycket låg då på 140/100!! Fick åka direkt in till östra och ta ctg och flera prover. Som tur var hade blodtrycket sjunkit till mer normal nivå och ctg-kurvan såg bra ut men troligtvis har jag havandeskapsförgiftning... Så nu är det vila och täta kontroller fram till bf dom gäller och om tillståndet förvärras då blirdet igångsättning eller ks tidigare...

• Mortisfru83
    LillsmurfanLisa skrev 2014-02-24 22:06:02 följande:
    Ah, vad bra att du sa det! Vad köpte du för variant på lekmer? Har presentkort där jag tänkte använda mig av nämligen.
    Jag körde på vagnstäcke och kudde i ett paket.. Det va på mellandagsrean. Tydligen är just vagnstäcken att rekommendera för dom är mindre och då minskar kvävningsrisken.
  • majsa88
    biodynamisk skrev 2014-02-24 23:03:42 följande:
    Har spenderat hela dagen hos bm och sedan östra sjukhuset. Hade lite högt blodtryck i fredags hos bm så fick komma tillbaka idag. Blodtrycket låg då på 140/100!! Fick åka direkt in till östra och ta ctg och flera prover. Som tur var hade blodtrycket sjunkit till mer normal nivå och ctg-kurvan såg bra ut men troligtvis har jag havandeskapsförgiftning... Så nu är det vila och täta kontroller fram till bf dom gäller och om tillståndet förvärras då blirdet igångsättning eller ks tidigare...
    oj då, men vad skönt att de kommer ha ordentlig koll på dig!
    vad låg ditt bltr på innan och hade du några symtom ?
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014