• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • EmilyMAndersson

Ja då fick jag ingen ny tid bokad eftersom att jag haft värkar sen klockan 6 imorse, dock verkar smärtan avtagit lite och det känns bara som sammandragningar hela tiden och ryggvärk.

Hon sa att jag är i latensfasen så vi kan ju bara hoppas på att bebis tittar ut innan hans pappa åker på resjobb på måndag. Bf är ju egentligen inte förrän 7/3, men jag känner mig rätt klar med denna graviditet ändå :)

Jag som haft lågt blodtryck hela tiden, även före graviditet hade på 130/85, hon sa att detta berodde på värkarna och att man brukar ha högre blodtryck när det är dags. För säkerhets skull tog hon ett urinprov, men det var inget fel på det, å då blev hon ännu mer säker på att det var på gång :)

• Zobeideh

Micorazon: de gjorde vi sist jag va där

Jag har bara skrivit upp lustgas. Hatar att bada så de va inget som jag skrev upp :-P kanske man tar sig ett bad där uppe. Sen va de att jag har en enorm rädsla för förlossningar så vi skrev upp de och att dem skulle va förstående ha tålamod med mig och förtjusta mycket för att få mig lugn haha

Sen va de detta med amningen :)

• carina87

Skum grej hände idag, men jag antar att det inte betyder någonting.
    Igår var jag väldigt trött, men det var inget konstigt tänkte jag.
    I förmiddags lekte bonusdottern frisör på mig och helt plötsligt, som från en klar himmel fick jag världens magont! Den blev hård som sten. Jag gick på toa tre gånger på 10-20 minuter och visste inte vad jag skulle ta mig till... Efter vankande i huset, toabesök med både 1 och 2 och en dusch så släppte det iallafall lite.
    Nu är det helt borta, förutom att jag är väldigt trött igen.

Gah! Vill ju att Minion ska komma ut nu!

• tvetalan
    carina87 skrev 2014-02-25 13:36:08 följande:

I förmiddags lekte bonusdottern frisör på mig och helt plötsligt, som från en klar himmel fick jag världens magont! Den blev hård som sten. Jag gick på toa tre gånger på 10-20 minuter och visste inte vad jag skulle ta mig till... Efter vankande i huset, toabesök med både 1 och 2 och en dusch så släppte det iallafall lite.

Ojoj det kanske är på g!! Kanske kommer det igång nu på eftermiddagen eller kvällen? Håller tummarna :)

Sitter själv i någon slags yoga-ställning och föreställer mig att livmodern börjar arbetet med att pusha ut ungen. Tankens kraft sägs ju fungera? Hihi
  • Sirek

Magdalena, om du ser detta så skulle ditt svar vara guld värt (eller om någon annan vet). Fick äntligen hem papper för att fastställa inkomst för fp. Har tagit lång tid att få moderskapsintyget registrerat. Nu har jag hunnit gå hem från jobbet och har sedan min sjukskrivning pga graviditeten redan ett fastställt sgi. Min inkomst har inte ändrats sedan dess, inte arbetad tid heller. Måste arbetsgivaren ändå skicka papper på nytt eller kan FK gå på uppgifterna från i höstas?

• majsa88

Åh vad kul. Håller tummmarna! Hoppas hoppas !! :))

carina87 skrev 2014-02-25 13:36:08 följande:

• Sirek
    Sirek skrev 2014-02-25 13:57:16 följande:
    Magdalena, om du ser detta så skulle ditt svar vara guld värt (eller om någon annan vet). Fick äntligen hem papper för att fastställa inkomst för fp. Har tagit lång tid att få moderskapsintyget registrerat. Nu har jag hunnit gå hem från jobbet och har sedan min sjukskrivning pga graviditeten redan ett fastställt sgi. Min inkomst har inte ändrats sedan dess, inte arbetad tid heller. Måste arbetsgivaren ändå skicka papper på nytt eller kan FK gå på uppgifterna från i höstas?

Åh, kom fram till FK nu så det löste sig. Måste inte skicka nya papper och nu fungerade det att ansöka om fp också. Någon inställning som gjorde att jag inte kom vidare!
  • Längtanefterlilladig
    Sirek skrev 2014-02-25 13:57:16 följande:

Jag var i precis samma sits som dig. Mitt SGI hade fastställt & när jag sen ansökte om föräldrapenning kom samma blanketter hem igen. Fick rådet att fylla i dem & skicka in dem igen.
  • tvetalan

Flimmer framför ögonen och lite konstig i huvudet nu. Hade 128/85 i blodtryck förra gången så blir lite orolig :( ska lägga mig ner o blunda en stund. Hoppas det går över

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014