• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Zobeideh

Oj hm de va ett tag sen jag köpte den.
    Kommer inte ihåg va den hette. Mitten e typ platt och kanterna e lite tjockare. Ska se om jag kanske kan ta en bild på den och lägga upp :)

• Zobeideh

Nu har jag varit på mitt näst sista besök hos BM. Förhoppningsvis sista. Lillån växer på fint. Sf måttet e nu 35 så 1 cm har de ökat. Ökat 0,4 kg så skönt de börjat avta lite nu så nu e de 21 kg plus som jag gått upp.

Om han inte tittat ut till nästa besök blir de hinnsvepning. Någon som varit med om de som vill berätta hur ni upplevde de? Obehagligt gör de ont?

• LillsmurfanLisa
    Zobeideh skrev 2014-02-25 11:13:19 följande:
    Oj hm de va ett tag sen jag köpte den.
    Kommer inte ihåg va den hette. Mitten e typ platt och kanterna e lite tjockare. Ska se om jag kanske kan ta en bild på den och lägga upp :)
    Det är säkert en pandakudde men fota gärna :)
  • MiCorazon

V 38+6 Näst sista besöket hos bm idag: sf mått 37 cm, +16kg och han är äntligen fixerad! Har ju känt att det nästan knakat mellan benen och knappt kunnat andas el gå när han pressat sig ner den här veckan. Kiss och blod och hjärtljud var perfekta.

Så nu fortsätter väntan! :)

• Emelie e

Nu har jag packat bb-väskan, alla saker till bebisen är nedpackade och det återstår endast lite saker till mig och min sambo. Nu känns det som att det är nära, lite läskigt men underbar känsla :)

• MiCorazon
    MiCorazon skrev 2014-02-25 11:28:50 följande:
    V 38+6 Näst sista besöket hos bm idag: sf mått 37 cm, +16kg och han är äntligen fixerad! Har ju känt att det nästan knakat mellan benen och knappt kunnat andas el gå när han pressat sig ner den här veckan. Kiss och blod och hjärtljud var perfekta.

Så nu fortsätter väntan! :)
    Menade vecka 37+6 :)

Ni som har huvudvärk, jag hade likadant förra veckan och det var en hemsk huvudvärk. Kändes också som att det kom från axlar och nacke. Tror det kan vara en blandning av hormoner, dålig sömn, blodtryck etc. Mitt gick över efter ca 3-4 dagar men är fortf lite stel i nacken. Hoppas ni mår bättre snart!
  • tvetalan
    LillsmurfanLisa skrev 2014-02-25 11:24:26 följande:
    Det är säkert en pandakudde men fota gärna :)
    Jag har köpt en pandakudde :) den verkar vara bra och jag har läst gott om den. Har som två öron uppe på kudden..
  • MiCorazon
    Zobeideh skrev 2014-02-25 11:17:59 följande:
    Nu har jag varit på mitt näst sista besök hos BM. Förhoppningsvis sista. Lillån växer på fint. Sf måttet e nu 35 så 1 cm har de ökat. Ökat 0,4 kg så skönt de börjat avta lite nu så nu e de 21 kg plus som jag gått upp.

Om han inte tittat ut till nästa besök blir de hinnsvepning. Någon som varit med om de som vill berätta hur ni upplevde de? Obehagligt gör de ont?
    Samma här! Gick du igenom förlossningen och din graviditet? Min barnmorska skrev upp mina tankar om amning och smärtstillande som hon sedan skickar till förlossningen.

Mina önskningar är att få ta ett varmt bad, akupunktur, lustgas och epidural vid behov plus att jag vill ha amningsstöd. 

Vad har du tänkt dig?
  • EmilyMAndersson
    ananas86 skrev 2014-02-25 10:15:41 följande:

Vet faktiskt inte om det är blodtrycket, känns som det kommer från axlarna och ryggen.

Sambon har fått ställa upp som massör nästan varje dag nu det senaste, men det hjälper bara en liten stund.

Tror det är en kombination av att jag är spänd och sover dåligt, kanske även blodtrycket..
    Jag hade högt blodtryck nu (förmodligen för att värkarna har startat) jag har haft lågt alltid, även före graviditeten, hon säger att min huvudvärk beror på det iaf :)
  • LillsmurfanLisa
    tvetalan skrev 2014-02-25 11:49:49 följande:
    Jag har köpt en pandakudde :) den verkar vara bra och jag har läst gott om den. Har som två öron uppe på kudden..
    Ja, jag har läst om pandakuddarna. Verkar väldigt bra. Ska försöka hitta en begagnad.
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014