• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • zizuna

Någon som blivit lös/dålig i magen då det har börjat bli dax? Isf hur länge innan och tog det lång tid att allt kom igång?

• EmilyMAndersson

Jag tänkte att eftersom att det stod så var jag osäker på om man fick blöjor därifrån. Sen vet jag inte vad som

Finns i liberoväskan som man får efter förlossningen.

Nu ligger jag här med sån ryggsmärta (vägrar ta alvedon, insåg dessutom att jag inte hade några hemma när jag väl gav med mig :'D) så det känns som om att benen håller på att bli förlamade, sammandragningar var 7 minut. Är det något på Gång kanske??? Ska till bm 9:30 idag och sambon har sovit i knappt två timmar....

ananas86 skrev 2014-02-25 00:48:11 följande:
    Bra lista! :)

Många grejer behöver man väl inte ta med själv, då det finns på sjukhuset, t ex bindor och blöjor..

Tänkte försöka packa så lite som möjligt, men såklart det som är nödvändigt..

Kan bli en utmaning.. :)

• Zobeideh

Vilken morgon... Varit vaken sen 4. Bäckenet värker, ögonen svider på en. Jobbig dag detta.
    Ska till bm nu på förmiddagen och hoppas hon vet något trix till bäckenet.
    Någon mer som kan vakna upp och det gör skit ont för ni legat för länge på en sida?

• attali
    Zobeideh skrev 2014-02-25 07:06:38 följande:
    Vilken morgon... Varit vaken sen 4. Bäckenet värker, ögonen svider på en. Jobbig dag detta. Ska till bm nu på förmiddagen och hoppas hon vet något trix till bäckenet. Någon mer som kan vakna upp och det gör skit ont för ni legat för länge på en sida?

För mig gör det jätte ont från höften och hela benet ner om jag ligger för länge på en sida, känns typ som att nån knutit ett snöre runt så att man inte har fått nå blod dit, svårt å förklara men. Nu ha jag börjat sova halvt på sidan med massa kuddar bakom :p
  • SEM
    Zobeideh skrev 2014-02-25 07:06:38 följande:
    Vilken morgon... Varit vaken sen 4. Bäckenet värker, ögonen svider på en. Jobbig dag detta.

Ska till bm nu på förmiddagen och hoppas hon vet något trix till bäckenet.

Någon mer som kan vakna upp och det gör skit ont för ni legat för länge på en sida?

Det gör ont här med.. Får byta ställning mellan toalettbesöken.. Inatt vaknade jag av att jag ville kräkas o va jätte lös i magen.
  • SEM

... Jag tro min förlossning kommer starta den vägen.. 7 dagar kvar till bf :)

• Zobeideh

Attalie: Gud va jobbigt man kanske ska testa de med kuddarna :)

Sem: då kanske de e dax för sig nu när som :) jag har hört att man blir lös i magen precis innan de sätter fart :-P

Själv e jag sten hård i magen. Så som man va i början av graviditeten. :-/

• ananas86
    biodynamisk skrev 2014-02-25 00:51:35 följande:
    Hade ganska lågt innan, typ 110/60, har alltid haft låg vilopuls... Andra symtom är att jag är väldigt svullen (tom läpparna) lite huvudvärk och allmänt trött och hängig...Tyvärr är det nog det om inte symptomen försvinner Hade protein i urinen också men inte jättemycket, fick en etta på provstickan sa de och det kan man tydligen ha ändå men allt sammanlagt ser inte jättebra ut... Det som är skönt är att det kommer så sent så jag är inte såvorolig för skrotten, han är ju redan klar

Ja, på sätt och vis är det ju tur att det är så sent i graviditeten!

Men håller tummarna att det inte ska vara havandeskapsförgiftning ändå! 1+ på proteiner har jag också haft några gånger, men de har sagt att det kan vara flytningar som kommer med och ger utslag.

Man kan väl ha upp till 4+ tror jag, så hoppas på falskt alarm! :)
  • LillsmurfanLisa
    Mortisfru83 skrev 2014-02-24 23:18:49 följande:
    Jag körde på vagnstäcke och kudde i ett paket.. Det va på mellandagsrean. Tydligen är just vagnstäcken att rekommendera för dom är mindre och då minskar kvävningsrisken.
    Ja, vagnstäcken har jag tre stycken. Det är just kudde som saknas. Ska kolla om det säljs kuddar separat också. Tack!
  • LillsmurfanLisa
    zizuna skrev 2014-02-25 01:46:29 följande:
    Någon som blivit lös/dålig i magen då det har börjat bli dax? Isf hur länge innan och tog det lång tid att allt kom igång?
    Alla utom typ en här är förstföderskor så vi har ingen koll på hur lång tid det kan ta innan allt kommer igång. Däremot är vi en drös som är lösa i magen nu till skillnad från tidigare.
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014