• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • TomMon
    qwerty1234 skrev 2014-02-25 15:02:08 följande:

Jaha, där försvann det. Summan av kardemumman är att föda barn gör skitont men det är helt klart värt det. Igår föddes vår lilla tjej med dunder och brak!

Grattis, underbart!!
  • TomMon
    EmilyMAndersson skrev 2014-02-25 15:45:54 följande:

Woohoo värkar i nio timmar, har försökt vila kroppen och faktiskt lyckats somna, smärtan tilltar och vi väntar egentligen bara på att det ska komma tätare. 

Sambon har äntligen fått ut sin ipad som han knappt hann köpa innan han fick lämna in den, så nu ska han skynda sig att få in allt han vill ha med sig till förlossningen xD

Han frågar emellanåt om vi måste åka och jag måste säga att under de åren vi har varit tillsammans, har han aldrig på eget initiativ tömt diskmaskinen när den är ren och det är gjort utan minsta hint, jag tror jag ska vara gravid oftare :'D

Ska duscha och börja förbereda ifall vi åker in mot kvällen, tänk OM det blir bebis idag så man slipper denna väntan :)

Härligt, lycka till!!
  • Saltad
    Woohoo värkar i nio timmar, har försökt vila kroppen och faktiskt lyckats somna, smärtan tilltar och vi väntar egentligen bara på att det ska komma tätare. 

Sambon har äntligen fått ut sin ipad som han knappt hann köpa innan han fick lämna in den, så nu ska han skynda sig att få in allt han vill ha med sig till förlossningen xD

Han frågar emellanåt om vi måste åka och jag måste säga att under de åren vi har varit tillsammans, har han aldrig på eget initiativ tömt diskmaskinen när den är ren och det är gjort utan minsta hint, jag tror jag ska vara gravid oftare :'D

Ska duscha och börja förbereda ifall vi åker in mot kvällen, tänk OM det blir bebis idag så man slipper denna väntan :)
    Stort lycka till! Hoppas allting flyter på bra och att det snart blir bebisdags!
  • MiCorazon

Gud så spännande!!! Glöm inte andas :)!

Hur känns det och hur mår du?
  • EmilyMAndersson

Jag har hållt på med avslappningsövningar sen jag var ca 12 år, så jag har nästan alltid andats mig igenom smärta och kört avslappningar, mår fruktansvärt av t.o.m. Alvedon. Jag mår väldigt bra, vissa perioder känns mer än andra, men varken slempropp eller vatten har gått, men det kan ju hända precis före det är dags :)
    Jag klockar dom ca 7-10 minuter emellan och det gör betydligt ondare att ligga igenom en värk än att stå, näst ondast är att sitta och "skönast" (missförstå mig rätt) är faktiskt att stå.

sambon är nog lite nervös, det är ju ändå 13 år sen hans dotter föddes, det har hänt en del sen dess och även han har vuxit :) nu ska vi titta på tv och bara ladda batterierna till det är dags. Har faktiskt köpt gainomax recovery, resorb och vitamin well att ta med :) jag ska försöka hålla er uppdaterade, lär ju inte ha så fantastiskt mycket att göra på förlossningen xD

• tvetalan

Ska vi skriva in "födda" i bf-tråden med datum, vikt och längd? Vad tycker ni?

Grattis quwerty till din bebis :) hoppas allt gick bra!

• EmilyMAndersson

Jag måste bara fråga en grej, dom vill att man ska åka in när man har 3 värkar på 10-15 minuter, då borde dom väl mena såhär: första värken 0 minuter, andra värken fem minuter, tredje värken på den tionde minuten

eller är jag ute och cyklar då??

• Lovely90
    SEM skrev 2014-02-25 15:24:36 följande:
    Har du ringt BM? tänkte på flimmer för ögonen
    Nä, har faktiskt inte ringt BM, det är lite bättre nu så tänkte se om det är bra imorgon så kanske det inte är något speciellt :).. Vi får se, blir det värre får jag kanske ringa till BM. Men jag mår bra i övrigt så har svårt att se vad det kan bero på..
  • Längtanefterlilladig
    EmilyMAndersson skrev 2014-02-25 16:56:51 följande:
    Jag har hållt på med avslappningsövningar sen jag var ca 12 år, så jag har nästan alltid andats mig igenom smärta och kört avslappningar, mår fruktansvärt av t.o.m. Alvedon. Jag mår väldigt bra, vissa perioder känns mer än andra, men varken slempropp eller vatten har gått, men det kan ju hända precis före det är dags :)
    Jag klockar dom ca 7-10 minuter emellan och det gör betydligt ondare att ligga igenom en värk än att stå, näst ondast är att sitta och "skönast" (missförstå mig rätt) är faktiskt att stå.

sambon är nog lite nervös, det är ju ändå 13 år sen hans dotter föddes, det har hänt en del sen dess och även han har vuxit :) nu ska vi titta på tv och bara ladda batterierna till det är dags. Har faktiskt köpt gainomax recovery, resorb och vitamin well att ta med :) jag ska försöka hålla er uppdaterade, lär ju inte ha så fantastiskt mycket att göra på förlossningen xD
    Du är så duktig!Har läst att det ska vara lättare & "skönare" att stå & gunga igenom värkarna eller sitta på en stol & gunga. Och själva gungrörelsen gör att barnet åker ner lättare & snabbare.
  • EmilyMAndersson
    Längtanefterlilladig skrev 2014-02-25 17:29:51 följande:
    Du är så duktig!Har läst att det ska vara lättare & "skönare" att stå & gunga igenom värkarna eller sitta på en stol & gunga. Och själva gungrörelsen gör att barnet åker ner lättare & snabbare.

Jag hade tänkt sitta på pilatesboll, det är väldigt skönt, men jag visste faktiskt inte att det hade den effekten, så då kommer jag sitta där tills det är dags ;)
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014