• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • zizuna

Tror dem menar ca 3-4 minuter mellan värkarna och regelbundet ska dem komma. Men själv har jag aldrig bryt mig om det då mina alla har varit oregelbundna tills dem tar hinnorna på mig. Men är du bara öppen 3cm så är det väldigt sällan dem skickar hem dig om man är omföderska men som först föderska skickar dem nog hem oftare om ej värkarna är regelbundna och man är ej öppen mer än 3cm.

EmilyMAndersson skrev 2014-02-25 17:23:00 följande:
    Jag måste bara fråga en grej, dom vill att man ska åka in när man har 3 värkar på 10-15 minuter, då borde dom väl mena såhär: första värken 0 minuter, andra värken fem minuter, tredje värken på den tionde minuten

eller är jag ute och cyklar då??

• EmilyMAndersson
    zizuna skrev 2014-02-25 17:54:06 följande:
    Tror dem menar ca 3-4 minuter mellan värkarna och regelbundet ska dem komma. Men själv har jag aldrig bryt mig om det då mina alla har varit oregelbundna tills dem tar hinnorna på mig. Men är du bara öppen 3cm så är det väldigt sällan dem skickar hem dig om man är omföderska men som först föderska skickar dem nog hem oftare om ej värkarna är regelbundna och man är ej öppen mer än 3cm.

Koordinatorn sa att vi skulle åka in för att titta. Mölndal var fullt idag, så det blir östra, det är visst en del barn som vill ut idag :)
  • qwerty1234

Heja heja! Snart ett barn till! Vår tjej ville ut med dunder och brak. Efter att allt ha varit hanterbart vaknade jag efter en kort vila med täta intensiva värkar och behövde åka in direkt. Väl framme visade det sig att jag var helt öppen så 1,5 h senare var hon född!

• SEM
    Lovely90 skrev 2014-02-25 17:25:31 följande:
    Nä, har faktiskt inte ringt BM, det är lite bättre nu så tänkte se om det är bra imorgon så kanske det inte är något speciellt :).. Vi får se, blir det värre får jag kanske ringa till BM. Men jag mår bra i övrigt så har svårt att se vad det kan bero på..

Håll det under uppsikt bara :) så tycker jag att du ska ringa om det kommer tillbaka :) nu när vi är så nära så tycker jag vi ska notera minsta lilla :)
  • Zobeideh

Qwerty1234: oj herregud så snabbt en dröm förlossning i mina ögon. Hoppas ni båda mår bra

• Längtanefterlilladig
    qwerty1234 skrev 2014-02-25 19:16:33 följande:
    Heja heja! Snart ett barn till! Vår tjej ville ut med dunder och brak. Efter att allt ha varit hanterbart vaknade jag efter en kort vila med täta intensiva värkar och behövde åka in direkt. Väl framme visade det sig att jag var helt öppen så 1,5 h senare var hon född!

Låter ju bra men förstår att det var intensivt & smärtsamt förlopp. Föddes hon 14 dagar för tidigt? Hur stor/lång var hon?
  • EmilyMAndersson

Åh fy fan den önskar jag mig, är inne på förlossningen nu och väntar på barnmorskan ;)

qwerty1234 skrev 2014-02-25 19:16:33 följande:

• carina87
    EmilyMAndersson skrev 2014-02-25 16:56:51 följande:
    Jag har hållt på med avslappningsövningar sen jag var ca 12 år, så jag har nästan alltid andats mig igenom smärta och kört avslappningar, mår fruktansvärt av t.o.m. Alvedon. Jag mår väldigt bra, vissa perioder känns mer än andra, men varken slempropp eller vatten har gått, men det kan ju hända precis före det är dags :)
    Jag klockar dom ca 7-10 minuter emellan och det gör betydligt ondare att ligga igenom en värk än att stå, näst ondast är att sitta och "skönast" (missförstå mig rätt) är faktiskt att stå.

sambon är nog lite nervös, det är ju ändå 13 år sen hans dotter föddes, det har hänt en del sen dess och även han har vuxit :) nu ska vi titta på tv och bara ladda batterierna till det är dags. Har faktiskt köpt gainomax recovery, resorb och vitamin well att ta med :) jag ska försöka hålla er uppdaterade, lär ju inte ha så fantastiskt mycket att göra på förlossningen xD
    Jag vill säga något som, jag hoppas det regnar på er eller jag hoppas mackan du får efteråt är äcklig eller något annat dåligt skämt på lagom nivå för att uttrycka min avundsjuka! Men jag hoppas verkligen att allt går bra, att det är torrt och fint och att maten är fabulöst god, trots att det är sjukhusmat. men jag måste också säga JAG ÄR AVUNDSJUK! :P
    Jag hade ont som stryk i morse, men det gick såklart över och nu ikväll har jag massa energi.
    LYCKA TILL!!!
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014