• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Längtanefterlilladig
    carina87 skrev 2014-02-25 20:21:21 följande:
    Jag vill säga något som, jag hoppas det regnar på er eller jag hoppas mackan du får efteråt är äcklig eller något annat dåligt skämt på lagom nivå för att uttrycka min avundsjuka! Men jag hoppas verkligen att allt går bra, att det är torrt och fint och att maten är fabulöst god, trots att det är sjukhusmat. men jag måste också säga JAG ÄR AVUNDSJUK! :P Jag hade ont som stryk i morse, men det gick såklart över och nu ikväll har jag massa energi. LYCKA TILL!!!

Haha ja man är allt avis. Men vår dag kommer också. Bebisarna ska ju inte ligga där för all framtid, även fast det känns så. Vi är ju faktiskt inte ens i mars månad ännu. Och denna tråden heter ju ändå trots allt "första barnet BF 2014" :-P
  • EmilyMAndersson

Asså jag har kunnat hålla tätt HELA graviditeten men hon skrek så jävligt i rummet bredvid mig så jag skratta så det skvätte i trosan xD

Livmodertappen är utplånas men jag måste öppna mig två cm till för att gå in i aktiva fasen, så nu ska vi promenera i korridoren ;)

• Joma

Hur känns värkarna Emily? Nu när du är i de så har du kanske lätt å svara för alla andra glömmer eller kan inte sätta ord på de? :p Alltså, bränner de eller hur är de?

En fråga till er alla: Vad har ni för trosor? Jag använder bara hipster, typ Björn Borg med lite bred kant upptill.. Dem skär in nu å de gör riktigt ont :/ Har ni köpt såna mamma-trosor som går upp över magen eller de är bara på mig som de skär in :/

• Lovely90
    Joma skrev 2014-02-25 22:02:25 följande:

Hur känns värkarna Emily? Nu när du är i de så har du kanske lätt å svara för alla andra glömmer eller kan inte sätta ord på de? :p Alltså, bränner de eller hur är de?

En fråga till er alla: Vad har ni för trosor? Jag använder bara hipster, typ Björn Borg med lite bred kant upptill.. Dem skär in nu å de gör riktigt ont :/ Har ni köpt såna mamma-trosor som går upp över magen eller de är bara på mig som de skär in :/

Jag har bara mina vanliga trosor, både hipsters och spets. De skär inte in någonstans eftersom de sitter under magen :)
  • Joma
    Lovely90 skrev 2014-02-25 22:12:04 följande:
    Jag har bara mina vanliga trosor, både hipsters och spets. De skär inte in någonstans eftersom de sitter under magen :)
    Jo de gör ju mina med men kanten viker ju sig eftersom magen är i vägen så då skär de in, där precis under magen liksom.. Jag har inga andra trosor än såna heller å de känns inte så kul å behöva köpa nya när de är typ en månad kvar bara :/ Haha, vilka problem man har! Mamma-trosor känns ju sådär också ;)
  • EmilyMAndersson

Brännande i ryggslutet typ som kramp? Nu har jag det varannan var tredje minut, men har inte öppnat mig mer, så vi ska besluta om vi ska vara kvar eller åka hem. Det är ju fem mil för oss att åka så det känns tråkigt om vi bara hinner hem innan vi måste vända in igen...

Joma skrev 2014-02-25 22:02:25 följande:

• SEM
    EmilyMAndersson skrev 2014-02-25 22:21:21 följande:
    Brännande i ryggslutet typ som kramp? Nu har jag det varannan var tredje minut, men har inte öppnat mig mer, så vi ska besluta om vi ska vara kvar eller åka hem. Det är ju fem mil för oss att åka så det känns tråkigt om vi bara hinner hem innan vi måste vända in igen...

Hur många cm har du öppnats?

Ooh brännandw känsla, det var intressant beskrivet, tack! O lycka till nu!!!
  • Joma
    EmilyMAndersson skrev 2014-02-25 22:21:21 följande:

Känns dem bara i ryggen? Är de så man står ut liksom eller varje värk känns som att man håller på att dö?

Åh vi har också 5 mil till förlossningen. De är min största mardröm att bli hemskickad å sen inte hinna in eller så igen. Hoppas ni får stanna!!
  • SEM
    Zobeideh skrev 2014-02-25 19:22:02 följande:
    Qwerty1234: oj herregud så snabbt en dröm förlossning i mina ögon. Hoppas ni båda mår bra

Inte för att låta dum.. Men inte i mina ögon!! Herregud.. Man måste ju mentalt hänga med. 1,5 h, vad hinner man då?:p men jag tro det där är olika. Hellre 1,5 än 30 h kanske... Min kollega hade 3 h inne på Förlossningen och hon har än inte smält det. 3 månader har gått nu. Det gick för fort enl. Henne
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014