• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • LillsmurfanLisa
    Joma skrev 2014-02-25 22:02:25 följande:
    Hur känns värkarna Emily? Nu när du är i de så har du kanske lätt å svara för alla andra glömmer eller kan inte sätta ord på de? :p Alltså, bränner de eller hur är de?

En fråga till er alla: Vad har ni för trosor? Jag använder bara hipster, typ Björn Borg med lite bred kant upptill.. Dem skär in nu å de gör riktigt ont :/ Har ni köpt såna mamma-trosor som går upp över magen eller de är bara på mig som de skär in :/
    Jag köpte trepack mammatrosor (dessa: www.hm.com/se/product/00956) på H&M för ett par veckor sedan (går snart in i v 39). Det är SJUKT skönt! I övrigt kan jag ha de flesta av mina trosor fortfarande men vissa har börjat skava den senaste tiden. Stringtrosorna funkar bäst men med tanke på att jag har ganska kraftiga flytningar av och till så känner jag mig tryggare med rejäla trosor och bra trosskydd. Som jag har förstått det är det många som tycker att det är skönt att ha mammatrosor även efter förlossningen eftersom det mesta är ömt (inte bara underlivet, utan även resten av kroppen liksom) så jag tyckte att jag var värd tre trosor :P
  • Zobeideh

Sem: nu har jag en enorm förlossningsrädsla så lite därför jag bara vill ha de undan, så snabbt som möjligt haha :-P
    Vet att där e dem som vill hinna smälta och ta in va som händer och de kan man förstå. En förlossning e nog de finaste man kan va med om. :) men i mina ögon kommer de va en hemsk och jobbig dag för mig. Oavsett hur efterlängtad lillen e :-P

• Mia86gbg

Jag kör med vanliga trosor från Twilfit. De är mjuka o tunna så även fast de viks ner lite vid magen så blir det ingen ond kant. Jag gillar deras trosor med lite bredare på sidan, känns som de är nånting mellan hipster o boxer. Däremot funderar jag på vad som funkar direkt efter förlossningen om man ska ha en megabinda innanför o kanske inte vill att det stramar åt. Jag har packat ner några olika modeller i bb-väskan så jag har att välja på.

Ang bb-väskan. Glöm inte parkeringspengar!! På östra tar de inte visa..hur lätt är det att ha 750kr i mynt?! Så nu har vi skaffat tankkort

• MiCorazon

Använder mina vanliga trosor. Inga string utan hela som täcker rumpan. De viker sig också lite i kanten men skär inte så mycket. Bara nån gång jag känt det.

• j3nnyy

Idag har jag klippt mig och färgat håret, kändes så skönt att fixa till sig lite. Imorgon är de sista bm besöket som är inplanerat innan bf. Hoppas jag slipper boka in fler :p
    Känns som jag redan gått över tiden, trots att jag har två veckor kvar, eftersom min bm sagt i en månad att "försök att knip en vecka till" har gjort allt annat än att "knipa igen"om jag säger så haha
    Nej men nu är jag redo för bebisens ankomst :)

• EmilyMAndersson

Fram till nu har det varit uthärdligt men fy fan nu gör det ont. Blev hemskickad med två morfintabletter, det är fullt både i Mölndal och på östra så dom behövde platserna... Mellan värkarna är det smärtfritt :)

Joma skrev 2014-02-25 22:27:18 följande:
    Känns dem bara i ryggen? Är de så man står ut liksom eller varje värk känns som att man håller på att dö?

Åh vi har också 5 mil till förlossningen. De är min största mardröm att bli hemskickad å sen inte hinna in eller så igen. Hoppas ni får stanna!!

• Prinsessan på ärten
    Joma skrev 2014-02-25 22:20:05 följande:
    Jo de gör ju mina med men kanten viker ju sig eftersom magen är i vägen så då skär de in, där precis under magen liksom.. Jag har inga andra trosor än såna heller å de känns inte så kul å behöva köpa nya när de är typ en månad kvar bara :/ Haha, vilka problem man har! Mamma-trosor känns ju sådär också ;)
    Jag köpte typ 10 nya trosor i november redan ( mina vanliga blev obekväma då) det ät söta bomullstrosor från Victorias secret :)

Om jag var du hade jag köpt ett par nya, lite större bara, kanske ett 3 pack på typ hm. Kan vara skönt att ha efter förlossningen med :)
  • Lovely90
    Joma skrev 2014-02-25 22:20:05 följande:
    Jo de gör ju mina med men kanten viker ju sig eftersom magen är i vägen så då skär de in, där precis under magen liksom.. Jag har inga andra trosor än såna heller å de känns inte så kul å behöva köpa nya när de är typ en månad kvar bara :/ Haha, vilka problem man har! Mamma-trosor känns ju sådär också ;)
    Testa att vika ner troskanten, kanske kan hjälpa så jag jag gjort med vissa leggings :)
  • Lovely90
    j3nnyy skrev 2014-02-25 22:51:01 följande:

Idag har jag klippt mig och färgat håret, kändes så skönt att fixa till sig lite. Imorgon är de sista bm besöket som är inplanerat innan bf. Hoppas jag slipper boka in fler :p
    Känns som jag redan gått över tiden, trots att jag har två veckor kvar, eftersom min bm sagt i en månad att "försök att knip en vecka till" har gjort allt annat än att "knipa igen"om jag säger så haha
    Nej men nu är jag redo för bebisens ankomst :)

Haha. Det låter precis som jag!! Min BM trodde inte jag skulle komma till 37+0 nu är jag på 39+5 så det känns redan som övertid för mig också. Hoppas på sista besöket hos BM på fredag :).

Klippte och slingade mig förresten igår, känner mig som en ny människa nu så nu lan bebis komma ut :)
  • EmilyMAndersson
    SEM skrev 2014-02-25 22:26:09 följande:

Hur många cm har du öppnats?
    Ooh brännandw känsla, det var intressant beskrivet, tack! O lycka till nu!!!
    bara 1,5... men livmodertappen var så gott som borta, hon sa när hon undersökte mig: och nu pillar jag på hans huvud xD

Ja precis före tabletterna började verka så kändes det som om att jag höll på att gå av på mitten och värre ska det bli :(
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014