• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • EmilyMAndersson

Ja jag känner mig så lyckligt lottad som tom får mer än en vecka före bf, det känns helt perfekt. Och grattis Mango :)

• MiCorazon

Emily så kul att det är på gång och tack för rapporteringen! Spännande för oss att följa hur det går.

• majsa88

Heja heja ! Berätta gärna mer exakt värkarna känns haha :))ur v

EmilyMAndersson skrev 2014-02-26 19:31:03 följande:
    Lite uppdatering från en som var i latensfasen i ganska exakt 36 timmar! Nu är jag öppen minst 4 cm (har inte kollat mig på en timme) och är inlagd på förlossningen, vår pojke kommer födas förhoppningsvis idag eller efter midnatt! :) det gör ont här, men jag har inte tagit någon smärtstillande alls, börjar fundera på bad och lite lustgas :D åh vad motivationen steg och tröttheten helt försvann när vi äntligen fick stanna. Det var fullt på östra idag så nu är vi i Mölndal som vi önskade! :)

• MagdalenaZ
    Mango08 skrev 2014-02-26 19:09:01 följande:
    Igår kl 15.46 föddes min son till världen. Han är det finaste jag har sett, helt perfekt! 3260g och 49,5 cm lång med en massa hår på huvudet. Kan skriva mer när vi kommer hem från BB.
    Graaattiss :D
  • MiCorazon

Hej tjejer...börjar bli lite orolig inför förlossningen. ..

Om man känner att det gör för ont under förlossningen och att man bara inte står ut Och är rädd för att bli förstörd där nere och vill inte hålla på för länge om bebisen inte kommer ut...:/

Kan man då kräva kejsarsnitt? När måste man säga till isåfall?

Någon som vet?

• carina87
    Mango08 skrev 2014-02-26 19:09:01 följande:

Igår kl 15.46 föddes min son till världen. Han är det finaste jag har sett, helt perfekt! 3260g och 49,5 cm lång med en massa hår på huvudet. Kan skriva mer när vi kommer hem från BB. smile1.gif

Jättesupermegagrattis! :D
  • Sirek

Grattis till pojken Mango! Berätta gärna mer när du vill och orkar!

Heja Emily! Snart är du mamma:)

• Längtanefterlilladig
    MiCorazon skrev 2014-02-26 22:22:12 följande:
    Hej tjejer...börjar bli lite orolig inför förlossningen. .. Om man känner att det gör för ont under förlossningen och att man bara inte står ut Och är rädd för att bli förstörd där nere och vill inte hålla på för länge om bebisen inte kommer ut...:/ Kan man då kräva kejsarsnitt? När måste man säga till isåfall? Någon som vet?

Kräva kejsarsnitt är nog svårt. Jag har försökt kämpa för ett kejsarsnitt sedan vecka 32 & har inte fått beviljat. Dock har jag ett såkallat snittkontrakt att jag kan få KS som sista utväg om förlossningen inte går framåt. Detsamma kommer gälla för dig & alla andra här inne. Om förlossningen inte går framåt, mamman är för trött/har för ont & ingen smärtlindring hjälper eller om barnet mår dåligt så ANTAR jag att läkaren bestämmer att ta ut barnet med snitt. Men dem försöker nog med allt först t.ex all smärtlindring, avstannandd dropp så mamman får vila, morfin, eda, bad & avslappning. Om du inte läst boken innan så rekommenderar jag den varmt "föda utan rädsla". Den har hjälp mig mycket. Barnmorskorna är proffs & vet att nästan alla kvinnor är rädda. De gör allt i sin makt att få dig trygg & lugn.
  • carina87
    Längtanefterlilladig skrev 2014-02-26 22:59:21 följande:

Kräva kejsarsnitt är nog svårt. Jag har försökt kämpa för ett kejsarsnitt sedan vecka 32 & har inte fått beviljat. Dock har jag ett såkallat snittkontrakt att jag kan få KS som sista utväg om förlossningen inte går framåt. Detsamma kommer gälla för dig & alla andra här inne. Om förlossningen inte går framåt, mamman är för trött/har för ont & ingen smärtlindring hjälper eller om barnet mår dåligt så ANTAR jag att läkaren bestämmer att ta ut barnet med snitt. Men dem försöker nog med allt först t.ex all smärtlindring, avstannandd dropp så mamman får vila, morfin, eda, bad & avslappning. Om du inte läst boken innan så rekommenderar jag den varmt "föda utan rädsla". Den har hjälp mig mycket. Barnmorskorna är proffs & vet att nästan alla kvinnor är rädda. De gör allt i sin makt att få dig trygg & lugn.
    Kan du förklara VAD det är som gör att ni som vill ha snitt inte bara kan få det? Jag förstår verkligen inte.
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014