• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Lovely90
    Heene skrev 2014-02-27 09:23:14 följande:

Det börjar nästan bli jobbigt att gå in och läsa här nu...
    Jag vill också ha ont!!! hehe (kommer jag säkert få äta upp snart ;) )
    vill också att det ska vara min tur samtidigt som att jag vill att h*n ska stanna inne i iaf 1-2 veckor till. så blandade känslor. Men man blir ju så peppad av att läsa att det börjar komma bebisar på löpande band här inne nu =)

Ett stort grattis Emily och lycka till Hallonpaj!

Haha. Håller med dig!! Jag har 6 dagar till BF så tycker ni att värkarna kan börja komma nu. Känner mig nog mest otålig för att BM hela tiden sagt att bebisen kommer komma för tidigt och nu när BF snart är här känns det redan som övertid..
  • Längtanefterlilladig
    MiCorazon skrev 2014-02-27 09:28:52 följande:
    haha jag är likadan! Jag vill också ha ont och komma igång! Är också kluven :)...känslorna vill ha ut honom nu men samtidigt tycker jag det är bäst att han får stanna där inne och växa tills han är redo. Går in i v 39 idag så han är i o f fullvuxen :)... Aaaaah kom igen nu bebis! Känner fortf bara som lite mensvärk från och till sen har jag känt senaste dagarna när han fixerat sig. Kände det igen igårkväll att han borrade fast sig. Man kanske är en sån där som smygöppnar sig så pang bom så är man öppen 10 cm utan att man knappt märkt något hehe.....

Hehe ja man kan ju hoppas att man är en sån lycklig en som är i latensfas utan att ens veta om det. Sen börjar man få lite ont & åker in till förlossningen & då är man öppen 10 cm & redo att krysta. ......händer nog tyvärr inte. Men man kan ju iaf hoppas
  • Prinsessan på ärten

Grattis till alla som fått/ har bebisar på "utväg":)

Och Anki, jag blir helt kall av ditt inlägg. Det är min värsta mardröm ( och anledningen att jag nojar så mycket om fosterrörelser) har en nära vän till familjen som förlorade ett barn i magen i v 40 och hoppas innerligt att ni får samma stöd de fick,

Ta väl hand om varandra och se till att få all hjälp stöd och terapi ni kan få. Ni kommer ta er genom detta tillsammans.

• MiCorazon
    Längtanefterlilladig skrev 2014-02-26 22:59:21 följande:

Kräva kejsarsnitt är nog svårt. Jag har försökt kämpa för ett kejsarsnitt sedan vecka 32 & har inte fått beviljat. Dock har jag ett såkallat snittkontrakt att jag kan få KS som sista utväg om förlossningen inte går framåt. Detsamma kommer gälla för dig & alla andra här inne. Om förlossningen inte går framåt, mamman är för trött/har för ont & ingen smärtlindring hjälper eller om barnet mår dåligt så ANTAR jag att läkaren bestämmer att ta ut barnet med snitt. Men dem försöker nog med allt först t.ex all smärtlindring, avstannandd dropp så mamman får vila, morfin, eda, bad & avslappning. Om du inte läst boken innan så rekommenderar jag den varmt "föda utan rädsla". Den har hjälp mig mycket. Barnmorskorna är proffs & vet att nästan alla kvinnor är rädda. De gör allt i sin makt att få dig trygg & lugn.
    Tack för ditt svar! Det är så upp och ner för mig. Är livrädd för att få riktigt dåliga bristningsskador, antar att alla är det men ibland kan jag inte sluta tänka på det och konsekvenserna. Vissa dagar tänker jag inte på det utan ser fram emot förlossningen.
    Känner att jag är mer rädd för att få skador än att det ska göra ont. Iallafall skador med livslånga men...

Blir ju så nervös när man läser att varannan kvinna får någon slags skada, tycker det är sjukt mycket! Nu är forskningen, nedan länk, gjord på kvinnor som födde för 20 år sedan och om de fortf har bestående men idag 20 år efter förlossningen. Jag tänker def se till att aldrig gå så länge med någon skada.

www.sahlgrenska.gu.se/aktuellt/nyheter/Nyheter+Detalj/okad-risk-for-backenbottenskador-efter-vaginal-forlossning.cid1146565
  • MiCorazon
    Längtanefterlilladig skrev 2014-02-27 09:40:50 följande:

Hehe ja man kan ju hoppas att man är en sån lycklig en som är i latensfas utan att ens veta om det. Sen börjar man få lite ont & åker in till förlossningen & då är man öppen 10 cm & redo att krysta. ......händer nog tyvärr inte. Men man kan ju iaf hoppas
    Jag tror att det är så ;) plopp så är de plötsligt här efter obefintlig latensfas och några få krystningar haha
  • anaconda

Grattis alla mammor som fått sin bebis!! Jag tänkte göra ny tråd på lördag eftersom då är de 1 mars och de är ju under mars månad vi alla är beräknade i!

Själv ska vi på föräldrarutbildning idag sista delen från 14-18, vi har ju inte bf förens 21 mars så är ett tag kvar men hejjar på er andra som är beräknade tidigare och att ni slipper massa bf + och slipper ev igångsättningar!

Skönt att flowers mår bra efter omständigheterna, tankarna har varit med henne under hela graviditeten, önska de fanns nåt man kunde göra, men tycker VI alla gör nåt men råd, lyssnar, pratar med våra män som ev kan hjälpa :)

Snart är våren här och alla bebisar!!!!

• Längtanefterlilladig
    anaconda skrev 2014-02-27 09:49:44 följande:
    Grattis alla mammor som fått sin bebis!! Jag tänkte göra ny tråd på lördag eftersom då är de 1 mars och de är ju under mars månad vi alla är beräknade i! Själv ska vi på föräldrarutbildning idag sista delen från 14-18, vi har ju inte bf förens 21 mars så är ett tag kvar men hejjar på er andra som är beräknade tidigare och att ni slipper massa bf + och slipper ev igångsättningar! Skönt att flowers mår bra efter omständigheterna, tankarna har varit med henne under hela graviditeten, önska de fanns nåt man kunde göra, men tycker VI alla gör nåt men råd, lyssnar, pratar med våra män som ev kan hjälpa :) Snart är våren här och alla bebisar!!!!

Låter bra med en ny tråd där alla som är aktiva kan skriva in BF & när bebisarna kommit ut.
  • ananas86
    tvetalan skrev 2014-02-27 07:59:40 följande:
    Imorgon bär det av till sjukan. Har troligtvis HF så om jag mår sämre får jag dra dit tidigare.

Dessutom, när dom satte på ctgt upptäckte dom att bebisen har dubbelslag på hjärtat vilket tyder på omoget hjärta. Detta har vi aldrig hört förut och det känns skumt att det är så såpass sent i graviditeten. Gör mig så orolig att något är fel på bebisen och att den inte ska klara en förlossning.

Hoppas att allt ska gå bra!

Låter jättekonstigt att hjärtatslagen plötsligt ändrat sig!

Skönt att de håller koll på dig och bebisen i alla fall!

Kram till dig!
  • Längtanefterlilladig
    Prinsessan på ärten skrev 2014-02-27 09:41:34 följande:
    Grattis till alla som fått/ har bebisar på "utväg":) Och Anki, jag blir helt kall av ditt inlägg. Det är min värsta mardröm ( och anledningen att jag nojar så mycket om fosterrörelser) har en nära vän till familjen som förlorade ett barn i magen i v 40 och hoppas innerligt att ni får samma stöd de fick, Ta väl hand om varandra och se till att få all hjälp stöd och terapi ni kan få. Ni kommer ta er genom detta tillsammans.

Också min mardröm. Såklart allas mardröm. Men känner två stycken i min närhet vars barn dog i magen i vecka 38 & 40. Sen min kusins barn skadades svårt under förlossningen då mamman fick krysta i över 3 timmar & bebisen fastnade. Han är idag 3 år. Kan inte äta, gå eller prata
  • ananas86
    EmilyMAndersson skrev 2014-02-27 08:03:09 följande:
    William föddes åtta dagar för tidigt den 27 februari 03:44, 47 cm lång (kort) och vägde 2740g, helt perfekt liten gosse! ???? jag använde lustgas, när jag ville ha ryggmärgsbedövning var det ingen ide att sätta den. Vi mår kanon, jag hade en underbar -student, vi blev ett bra team! Hon hade ju så klart en bm som var ansvarig, men jag hade inga tvivel på henne, hon fanns där hela tiden och hjälpte mig igenom värkarna och till slut krystningen! Mannen som inte är riktigt förtjust i situationer där jag far illa skickade jag faktiskt ut under krystningarna till bebisen var ute. Jag vet inte vem av oss som blev mest nöjd över det beslutet, men så fort han glidit ur och min smärta var som bortblåst så satt Jonas vid min sida och efter ett ta fick han William på bröstet också! ???? amningen kom igång direkt, men jag stannat med bebis några timmar för Jonas fick ingen säng här Oxhagen behöver en pappa som är utvilad till mitt barn så vi inte sitter där båda två helt utmattade sen :) lycka till alla ni andra, jag kommer stanna kvar i tråden och läsa så klart :)

Stort grattis! Skönt att allt har gått bra! :)
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014