• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Joma

Tack längtan för ditt svar :)

Kämpa på Emily, snart så!!!! :D

Stort grattis till Mango också, Måste vara helt underbart!!

Anki, ditt inlägg är lite luddigt men förstår jag dig rätt om du menar att han inte lever? ;/ Jag beklagar sorgen isåfall med hela mitt hjärta å kan inte för nåt i världen tänka mig vad ni går igenom!! Kram

• ananas86
    Mango08 skrev 2014-02-26 19:09:01 följande:
    Igår kl 15.46 föddes min son till världen. Han är det finaste jag har sett, helt perfekt! 3260g och 49,5 cm lång med en massa hår på huvudet. Kan skriva mer när vi kommer hem från BB.

Åh, stort grattis till er!

Hoppas allt har gått bra och att ni mår bra allihop! :)

Berätta gärna mer när du känner dig redo!
  • ananas86
    EmilyMAndersson skrev 2014-02-26 19:31:03 följande:
    Lite uppdatering från en som var i latensfasen i ganska exakt 36 timmar! Nu är jag öppen minst 4 cm (har inte kollat mig på en timme) och är inlagd på förlossningen, vår pojke kommer födas förhoppningsvis idag eller efter midnatt! :) det gör ont här, men jag har inte tagit någon smärtstillande alls, börjar fundera på bad och lite lustgas :D åh vad motivationen steg och tröttheten helt försvann när vi äntligen fick stanna. Det var fullt på östra idag så nu är vi i Mölndal som vi önskade! :)

Spännande! :) Nu får ni snart träffa er bebis! Kämpa på!
  • majsa88
    Anki84 skrev 2014-02-27 00:01:46 följande:
    Jag har lämnat tråden sen ett par veckor tillbaka... Den 6:e februari var jag till barnmorskan för en rutinkontroll och då upptäckte hon det värsta.... Två dagar senare den 8:e februari (dagen innan min 30-års dag) kl. 02:47 föddes vår underbara lilla prins Léon, 47cm och 2540gram.

Jag önskar er alla all lycka och hoppas att ni aldrig tar era barn förgivet.
    jag vet inte om jag har förstått det rätt, men om det värsta är det kan tänker på nu, så är jag hemskt ledsen och beklagar så mycket.  
    kan inte tänka mig hur ni mår just nu, och jag önskar er massa styrka {#emotions_dlg.flower}Hjärta och massor med styrke kramar, finner faktiskt inga ord Rynkar på näsan
  • ananas86
    Jag har lämnat tråden sen ett par veckor tillbaka... Den 6:e februari var jag till barnmorskan för en rutinkontroll och då upptäckte hon det värsta.... Två dagar senare den 8:e februari (dagen innan min 30-års dag) kl. 02:47 föddes vår underbara lilla prins Léon, 47cm och 2540gram.

Joma skrev 2014-02-27 00:37:38 följande:
    Tack längtan för ditt svar :)

Kämpa på Emily, snart så!!!! :D

Stort grattis till Mango också, Måste vara helt underbart!!

Anki, ditt inlägg är lite luddigt men förstår jag dig rätt om du menar att han inte lever? ;/ Jag beklagar sorgen isåfall med hela mitt hjärta å kan inte för nåt i världen tänka mig vad ni går igenom!! Kram

Blev helt kall när jag läste vad du skrivit Anki84!

Tolkar det också som att sonen inte levde..

Vet inte vad jag ska säga, fruktansvärda mardröm! Det är ju den värsta fasan man kan föreställa sig!

Starkt av dig att skriva här!

Ibland är världens hemsk och orättvis!

Stor kram till dig och hoppas att ni orkar ta er igenom det här!
  • Joma

Måste skriva igen.. Är helt tagen här å mår riktigt dåligt för din skull Anki! Starkt av dig att skriva å du ska verkligen känna att du kan skriva när du vill även om de kanske känns jobbigt! Jag hoppas du har allt stöd i världen och att ni klarar av detta tillsammans.. Usch mina tårar rinner å jag får riktigt ont i magen.. Om där bara fanns nåt jag kunde göra eller säga för att det skulle bli bättre, men de vet jag att jag inte kan ;/

Kämpa vidare i vår orättvisa värld tjejen!! <3.

• ananas86

Jag har också svårt att smälta det du skrev! Det är ju verkligen det värsta som kan hända!

Världen är fruktansvärt orättvis!

• majsa88

kan inte släppa det du skrev anki84. kan inte sova.

jag som strax innan skrev att jag får dåligt samvete att säga att jag börjar tycka att vara gravid är jobbigt. får äta upp det jag sa. usch vilken ångest jag har nuRynkar på näsan

• SEM
    ananas86 skrev 2014-02-27 00:20:08 följande:
    Hoppas det är förlossningen som är på g och ingen havandeskapsförgiftning!

Som någon annan skrev, det är ju skönt att det i alla fall är såhär på slutet av graviditeten OM det skulle vara HF..

Men som sagt, hoppas istället det är bebis på g! Verkar ju som de börjar komma på löpande band här nu! :)

Jo så tänker jag med. Bebisen är ju färdigbakt :)
  • Mortisfru83

Nej! Vet inte vad jag ska skriva. Beklagar djupt. Skickar massa kramar och önskar dig all styrka och lycka.
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014