• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Längtanefterlilladig
    carina87 skrev 2014-02-26 23:08:38 följande:
    Kan du förklara VAD det är som gör att ni som vill ha snitt inte bara kan få det? Jag förstår verkligen inte.

Ekonomin samt att läkarna anser att vaginal förlossning är det bästa för barnet. Och när man inte har ett medicinskt tillstånd så är riskerna med KS högre än vid vaginal förlossning
  • carina87
    Längtanefterlilladig skrev 2014-02-26 23:18:06 följande:

Ekonomin samt att läkarna anser att vaginal förlossning är det bästa för barnet. Och när man inte har ett medicinskt tillstånd så är riskerna med KS högre än vid vaginal förlossning
    Aha... Ja... Det låter väl inte helt fel tänkt men jag hoppas ändå ni som är i processen för att få det kan nå den lösning ni önskar så stress och annat kan lägga sig. Det påverkar ju bebisen det också.
  • Längtanefterlilladig
    carina87 skrev 2014-02-26 23:24:54 följande:
    Aha... Ja... Det låter väl inte helt fel tänkt men jag hoppas ändå ni som är i processen för att få det kan nå den lösning ni önskar så stress och annat kan lägga sig. Det påverkar ju bebisen det också.

Ja det är en onödig stress. Jag känner mig dock hjälpt av läkar samt aurorasamtal på förlossningen. Vi har skrivit förlossningskontrakt samt snittkontrakt & jag känner mig nu redo att iallafall försöka föda vaginalt & inte se det som ett misslyckande om det blir akutsnitt.
  • ananas86
    TomMon skrev 2014-02-26 15:47:44 följande:
    Är också helt slut idag. Igår blev det för mycket med lämning av barn på morgonen. Hundrunda. Brödbak. Lunchservering till det barn som var hemma med feber. Hämtning av äldsta. Även han hade då feber. En hundrunda till. Matlagning på kvällen. Nattning från helvetet med två sjuka och gnälliga kids. Mannen jobbade sena skiftet, oh joy. Nu är han dock hemma och vabbar så länge det behövs, jag var totalt gråtfärdig igårkväll...

Din stackare, du har haft det jobbigt och fullt upp länge!

Starkt av dig att kämpa på! Du är en riktig superkvinna! :)

Hoppas du får tid att vila och njuta också mellan varven! Skönt att mannen kan vara hemma och vabba, så du slipper stå med allt själv!
  • majsa88

kan ni fatta att vi snart är där? vi som ville pasera v. 12 för missfallsrisken och allt som hörde till, till att vi nu letar efter tecken på om förlossningen kan vara på g. vi kan egentligen föda NÄR som helst. ni mer än jag iaf, hehe. om 6 minuter går jag in i vecka 36 , 35+0.
    helt otroligt !! hade vart kul om vi fortsätter i denna tråd efter förlossning, för jag antar att vi inte kommer sluta att vilja bolla tankar o få råd och tips ! bästa tråden någonsin, ni har vart helt underbara!

trodde aldrig att jag skulle säga det, men *viskar* - börjar bli lite trött på att vara gravid..
    får lite dåligt samvete när jag säger så, eftersom jag vet att det var en dröm att få vara gravid o man tänker på alla som har svårigheter att bli gravid, o här gnäller jag mot slutet. men missuppfatta mig inte, jag är mer än tacksam att få vara gravid, och ser det som att jag har tur. MEN man har väl rätt o gnälla lite när man är höggravid ? Skäms

längtar efter min prins, pussa på hans babyfötter, hans söta lila rumpa, mysa i soffan, klä på han, bada han o bara få sniffa i mig hans bebis lukt - MIN bebis!! äntligen ska jag få ha min EGNA bebis där jag kan få mysa hur mycket jag vill med.
    förr har det vart så att man har sett andras bebisar , o så har man gått hem o bara känt tomhet och längtan efter sin egna . o snart är våra här, VÅRA egna bebisar Hjärta{#emotions_dlg.flower}

ursäkta för felstavningar, skriver rätt snabbt haha

• Anki84

Jag har lämnat tråden sen ett par veckor tillbaka... Den 6:e februari var jag till barnmorskan för en rutinkontroll och då upptäckte hon det värsta.... Två dagar senare den 8:e februari (dagen innan min 30-års dag) kl. 02:47 föddes vår underbara lilla prins Léon, 47cm och 2540gram.

Jag önskar er alla all lycka och hoppas att ni aldrig tar era barn förgivet.

• ananas86
    Mortisfru83 skrev 2014-02-26 15:49:39 följande:
    Vart hos bm idag.. Lite lågt blodsocker annars va allt på topp! Frågade lite om det här med bäbis rörelsemönster i och med att min pojke skiftar rejält från dag till dag.. Om jag skulle följt spädbarnsfondens råd så skulle jag vart inne på fl typ en gång i veckan. Han har liksom dagar när han är mestadels stilla, visst känner jag honom men inte alls lika ofta eller lika tydligt som normala dagar. Bm sa iallafall att det viktigaste är ATT jag känner honom varje dag sen kan rörelsemönstret variera massor. Kram på er alla!!

Det är precis samma för mig med hur jag känner rörelse i magen.

Ungefär varannan dag är det full aktivitet, annars känner jag bara enstaka tryck och buffar.

Har pratat med min BM om det också, hon säger att det helt enkelt är min bebis rörelsemönster. Har varit samma sen jag började känna rörelser runt vecka 20. Kan ju vara så att det sparkar in mot ryggen de dagarna när man inte känner så mycket.

Men som du säger, man ska ju känna några rörelser varje dag i alla fall! Det har ju hänt några enstaka dagar att jag inte känt något alls på nästa en hel dag, då blir man orolig!

Det blev i alla fall mer och mer aktivitet i min mage under eftermiddagen och kvällen. Min syster pratade lite med magen och sambon och hunden fick mysa med magen de också. Så nu känner jag buffar och tryck som vanligt igen! :)

Alla bebisar är ju inte sjövilda i magen och det måste ju vara normalt det också. Speciellt om rörelserna har följt samma mönster i 20 veckor och allt annat ser bra ut! :)
  • ananas86
    SEM skrev 2014-02-26 16:10:44 följande:
    Var hos BM idag, hade högt blodtryck men nr 1 på kissprovet. Ska dit igen på fredag, ifall det är påväg till HF. Antingen det eller om Förlossningen är pågång.

Det är inte alla som känner förvärkar, det kan gå från noll till att åka in på samma dag :) tänkte på er som inte känner nått. Idag var det först jag va beräknat, men blev framflyttad till 4 mars..

Hoppas det är förlossningen som är på g och ingen havandeskapsförgiftning!

Som någon annan skrev, det är ju skönt att det i alla fall är såhär på slutet av graviditeten OM det skulle vara HF..

Men som sagt, hoppas istället det är bebis på g! Verkar ju som de börjar komma på löpande band här nu! :)
  • ananas86
    Heene skrev 2014-02-26 16:24:26 följande:
    Flowers mår bra! eller iaf så bra som hon kan efter omständigheterna =)

Hon har fått träffa ngn att prata med så att det känns lite bättre nu. och hon ska på återuppföljning i nästa vecka. Så förhoppningsvis så har dom tagit henne på allvar nu så att hon får den hjälp hon behöver i detta.

Hon tackar för allt stöd och att vi ringde efter hjälp. Hon var för långt ner för att orka göra det själv.

Skönt att höra! Hoppas allt ska lösa sig! :)

Fint gjort av dig att hjälpa henne också! :)
  • ananas86
    Prinsessan på ärten skrev 2014-02-26 17:46:01 följande:
    Träffat läkare och gjort ul nu. Samma läkare som förra gången :)

Trevligt att träffas igen sa han och upprepade än en gång att det var bättre att komma in en hån extra än en gång för lite. :)

Ul såg bra ut och bebisen rör sig, även om jag knut känner det. Har lite mindre fostervatten än förra gången men inga farliga nivåer.

Han sa även att det syntes att jag hade sammandragningar... Ngt jag inte direkt känner heller... :) kanske har jag hög smärttröskel eller en okänslig livmoder :)

Ha, det lär jag få äta upp på förlossningen :)

Ingen "inre" undersökning gjordes heller eftersom han var nöjd ned ctg och ul resultaten :)

Nu ska jag hem och sy sängkläder till vagn och spjälsäng :)

Skönt att allt såg bra ut på UL! :) Hoppas du ska känna rörelser snart också då!

Fy vad de små i magen kan skrämma upp en med oro!
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014