• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • TomMon
    Längtanefterlilladig skrev 2014-02-26 13:20:24 följande:

Vill vara på plats på sjukhuset då vi inte vet hur min kropp reagerar med tanke på endometriosen. Ibland kan latensfasen vara upp till 6 dagar om man har endometrios. Känns inte så lockande. Detta är läkarens förslag. Tycker det låter bra.
    Va?! Jag har också endo men ingen har tagit någon notis om detta under hela processen, trots att jag nämnt att jag har det. Nu blev jag orolig.
  • Sirek

Spännande att det börjar starta igång för många av er. Jag märker inget särskilt som slempropp, värkar eller vatten. Har däremot vaknat av att det gör ont i höfterna. Det försvinner om jag ligger på rygg ett tag. Är absolut mer trött men vet inte om man kan se det som att kroppen förbereder sig?

Jag hoppas flowers sett alla fina kommentarer och att allt löser sig. Tycker det var svinbra agerat av dig heene. Civilkurage!

• MiCorazon

Har precis suttit och hjälpt min sambo med en hjärndöd grej på hans jobb. Hjälpte till med att göra deras semesterplanering i excel, tror jag övergjorde det haha...saknar intellektuell stimulans och att känna mig jobbnyttig så tog i med hela excelkunskapsbanken och gjorde värsta lyxfilen! Tyckte tom att det var kul :)...Snacka om uttråkad... :S

Plus varit på brasilian idag och det känns så skönt då jag inte gjort ett skit på tre månader! Nu är man len och fin och redo för att fläka ut sig på förlossningen :) Bara pedikyren kvar nästa vecka.

Sirekt: Jag känner inget speciellt heller. Har känt mer tidigare i graviditeten men nu är det som att alla sammandragningar och värkar inte känns längre. Har lite mensvärk från och till...annars inget att hurra för. Det är så tråkigt för man vill ju känna allt det där man ska känna i latensfasen, men nope, nada!

• Längtanefterlilladig
    TomMon skrev 2014-02-26 14:02:09 följande:
    Va?! Jag har också endo men ingen har tagit någon notis om detta under hela processen, trots att jag nämnt att jag har det. Nu blev jag orolig.

Blir inte förvånad att ingen tagit upp eventuella risker med dig. Endometrios har ännu inte blivit så känt för sjukvården. Man får kämpa sig till att få svar & expertutlåtanden. För en del kvinnor går förlossningen helt enligt planerna. Det man som kvinna med endo kan ha problem med är öppningsfasen. Den kan ta tid. Värkarbetet kan göra mer ont än vanligt & därför rekommenderar min läkare tidig EDA. Beror ju lite på var endometriosen sitter & hur sammanväxt det är också.
  • ananas86
    Längtanefterlilladig skrev 2014-02-26 12:57:52 följande:
    Varit på samtal hos förlossningsläkaren. Vi bestämde tillsammans att det blir igångsättning med ballong OM min kropp är redo (dvs livmodertappen mjuk) den 11 mars. Om kroppen inte är redo kommer vi göra nästa försök den 17 mars. Känns bra nu & jag är peppad att försöka föda på vanligt sätt. Om förlossningen inte går framåt och/eller jag inte mår bra kommer det bli ett snitt. Det tar de ställning till då. Omöjligt att förutse nu. Så om min kropp sköter sig kan det bli bebis om 13 dagar.

Låter som en bra plan!

Det viktigaste är ju att du känner dig nöjd med det och trygg inför förlossningen

Hoppas du är redo den 11:e då! Inte långt kvar! :)
  • ananas86

Nu sitter jag på bussen till stan.

Är helt slut efter promenad med hunden och efter att ha gått till busshållplatsen!

Det gör riktigt ont i ryggen! Känns som revbenen är av ungefär.. Någon mer som känner likadant?

Mini puffar i alla fall på höger sida nu, så h*n kommer igång mer och mer! :)

Hoppas det fortsätter såhär, annars får jag ringa förlossningen och rådfråga i alla fall!

• Zobeideh

Ingen som hört något från flowers? Kan inte låta bli att tänka på henne efter att hon skrev så vid halv 2 inatt och har inte hört av sig sen dess.

• TomMon

Är också helt slut idag. Igår blev det för mycket med lämning av barn på morgonen. Hundrunda. Brödbak. Lunchservering till det barn som var hemma med feber. Hämtning av äldsta. Även han hade då feber. En hundrunda till. Matlagning på kvällen. Nattning från helvetet med två sjuka och gnälliga kids. Mannen jobbade sena skiftet, oh joy. Nu är han dock hemma och vabbar så länge det behövs, jag var totalt gråtfärdig igårkväll...

• Mortisfru83

Vart hos bm idag.. Lite lågt blodsocker annars va allt på topp! Frågade lite om det här med bäbis rörelsemönster i och med att min pojke skiftar rejält från dag till dag.. Om jag skulle följt spädbarnsfondens råd så skulle jag vart inne på fl typ en gång i veckan. Han har liksom dagar när han är mestadels stilla, visst känner jag honom men inte alls lika ofta eller lika tydligt som normala dagar. Bm sa iallafall att det viktigaste är ATT jag känner honom varje dag sen kan rörelsemönstret variera massor. Kram på er alla!!

• Prinsessan på ärten

Jag känner fortfarande inga rörelser men hänger på förlossningen och lyssnar ctg nu...

Tog lång tid att hitta hjärtelagen ( fyyyy vad rädd jag blev där) men nu tickar det på... Får de vad de säger, kanske ligger hen bara konstigt.

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014