• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Hallonpaj88

Mitt vatten gick i natt och värkarna startade direkt efter. Vart hemskickade från BB för jag var bara öppen 2 cm o oregelbundna värkar men nu börjar de bli regelbundna så vi åker nog mitt på dagen eftersom vi har en timma dit.

Än så länge kan jag andas igenom värkarna men faan i helvete vad ont det gör!! Samtidigt är det häftigt o man är pirrig. Återkommer såklart till er!

• MiCorazon

EmilyM: Så fantastiskt! GRATTIS! Och härligt att höra att din förlossning var så trygg och lyckad, blir varm i hjärtat. 

Hallonpaj: Vad roligt att höra! Äntligen händer det något mer :)! Hur känns smärtan om jag får fråga, svara bara om du orkar :)....är den stickande, huggande, brännande...etc etc? Spännande!!

• Hallonpaj88
    MiCorazon skrev 2014-02-27 08:14:25 följande:

EmilyM: Så fantastiskt! GRATTIS! Och härligt att höra att din förlossning var så trygg och lyckad, blir varm i hjärtat. 

Hallonpaj: Vad roligt att höra! Äntligen händer det något mer :)! Hur känns smärtan om jag får fråga, svara bara om du orkar :)....är den stickande, huggande, brännande...etc etc? Spännande!!

Det hugger i mage och rygg. Som mensvärk gånger hundra blandat med magknip typ.
  • MiCorazon
    Hallonpaj88 skrev 2014-02-27 08:32:56 följande:
    Det hugger i mage och rygg. Som mensvärk gånger hundra blandat med magknip typ.
    Åh fy fasiken! Gud vad stark du är som härdar ut! Snart är er bebis här :)
  • Längtanefterlilladig
    EmilyMAndersson skrev 2014-02-27 08:03:09 följande:
    William föddes åtta dagar för tidigt den 27 februari 03:44, 47 cm lång (kort) och vägde 2740g, helt perfekt liten gosse! ???? jag använde lustgas, när jag ville ha ryggmärgsbedövning var det ingen ide att sätta den. Vi mår kanon, jag hade en underbar -student, vi blev ett bra team! Hon hade ju så klart en bm som var ansvarig, men jag hade inga tvivel på henne, hon fanns där hela tiden och hjälpte mig igenom värkarna och till slut krystningen! Mannen som inte är riktigt förtjust i situationer där jag far illa skickade jag faktiskt ut under krystningarna till bebisen var ute. Jag vet inte vem av oss som blev mest nöjd över det beslutet, men så fort han glidit ur och min smärta var som bortblåst så satt Jonas vid min sida och efter ett ta fick han William på bröstet också! ???? amningen kom igång direkt, men jag stannat med bebis några timmar för Jonas fick ingen säng här Oxhagen behöver en pappa som är utvilad till mitt barn så vi inte sitter där båda två helt utmattade sen :) lycka till alla ni andra, jag kommer stanna kvar i tråden och läsa så klart :)

Stort grattis va roligt att läsa
  • Zobeideh
    William föddes åtta dagar för tidigt den 27 februari 03:44, 47 cm lång (kort) och vägde 2740g, helt perfekt liten gosse! ???? jag använde lustgas, när jag ville ha ryggmärgsbedövning var det ingen ide att sätta den. Vi mår kanon, jag hade en underbar -student, vi blev ett bra team! Hon hade ju så klart en bm som var ansvarig, men jag hade inga tvivel på henne, hon fanns där hela tiden och hjälpte mig igenom värkarna och till slut krystningen! Mannen som inte är riktigt förtjust i situationer där jag far illa skickade jag faktiskt ut under krystningarna till bebisen var ute. Jag vet inte vem av oss som blev mest nöjd över det beslutet, men så fort han glidit ur och min smärta var som bortblåst så satt Jonas vid min sida och efter ett ta fick han William på bröstet också! ???? amningen kom igång direkt, men jag stannat med bebis några timmar för Jonas fick ingen säng här Oxhagen behöver en pappa som är utvilad till mitt barn så vi inte sitter där båda två helt utmattade sen :) lycka till alla ni andra, jag kommer stanna kvar i tråden och läsa så klart :)
    Stort grattis till lilla killen =)
  • Längtanefterlilladig
    Anki84 skrev 2014-02-27 00:01:46 följande:
    Jag har lämnat tråden sen ett par veckor tillbaka... Den 6:e februari var jag till barnmorskan för en rutinkontroll och då upptäckte hon det värsta.... Två dagar senare den 8:e februari (dagen innan min 30-års dag) kl. 02:47 föddes vår underbara lilla prins Léon, 47cm och 2540gram. Jag önskar er alla all lycka och hoppas att ni aldrig tar era barn förgivet.

Usch jag får rysningar när jag läser ditt inlägg. Något sånt här får bara inte hända. Så orättvist. Många styrkekramar till dig.
  • Längtanefterlilladig
    Hallonpaj88 skrev 2014-02-27 08:04:47 följande:
    Mitt vatten gick i natt och värkarna startade direkt efter. Vart hemskickade från BB för jag var bara öppen 2 cm o oregelbundna värkar men nu börjar de bli regelbundna så vi åker nog mitt på dagen eftersom vi har en timma dit. Än så länge kan jag andas igenom värkarna men faan i helvete vad ont det gör!! Samtidigt är det häftigt o man är pirrig. Återkommer såklart till er!

Hejja hejja
  • Längtanefterlilladig
    tvetalan skrev 2014-02-27 07:59:40 följande:
    Imorgon bär det av till sjukan. Har troligtvis HF så om jag mår sämre får jag dra dit tidigare. Dessutom, när dom satte på ctgt upptäckte dom att bebisen har dubbelslag på hjärtat vilket tyder på omoget hjärta. Detta har vi aldrig hört förut och det känns skumt att det är så såpass sent i graviditeten. Gör mig så orolig att något är fel på bebisen och att den inte ska klara en förlossning.

Har de inte gjort CTG innan? Va sa dem om det då?Hoppas du får svar på alla frågor imorgon & att allt går fint
  • TomMon

Wow, grattis!! Och tack för att du delar med dig till oss andra nyfikna! :)
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014