• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • ananas86
    Hallonpaj88 skrev 2014-02-27 08:04:47 följande:
    Mitt vatten gick i natt och värkarna startade direkt efter. Vart hemskickade från BB för jag var bara öppen 2 cm o oregelbundna värkar men nu börjar de bli regelbundna så vi åker nog mitt på dagen eftersom vi har en timma dit.

Än så länge kan jag andas igenom värkarna men faan i helvete vad ont det gör!! Samtidigt är det häftigt o man är pirrig. Återkommer såklart till er!

Spännande att det äntligen händer något! :) Förstår att det är segt att vänta nu.. Men nu är er bebis har vilken minut som helst! Hejja dig!
  • ananas86
    Längtanefterlilladig skrev 2014-02-27 10:05:49 följande:
    Också min mardröm. Såklart allas mardröm. Men känner två stycken i min närhet vars barn dog i magen i vecka 38 & 40. Sen min kusins barn skadades svårt under förlossningen då mamman fick krysta i över 3 timmar & bebisen fastnade. Han är idag 3 år. Kan inte äta, gå eller prata

Det är nog alla blivande mammors störta fasa att något ska hända barnet i magen eller under förlossning.

Sen när barnet är fött kommer man ständigt oroa sig som mamma, det är väl vad vi har framför oss nu tjejer - resten av våra liv fyllda av oro.. :P

Nä, kanske inte så dramatiskt, tänk vilken obeskrivlig kärlek och lycka vi samtidigt kommer känna gentemot våra barn! :)

Längtar så mycket efter att få träffa min bebis nu! Blir ju helt tårögd när jag tänker på det!
  • Prinsessan på ärten

Jag tycker fortfarande att det är helt ofattbart att det ligger en människa därinne.... Kan liksom inte greppa det :)

Snubblade dock över ultraljudsbilderna när jag och sambon röjde i lådor och skåp här hemma ( han städ-boar och jag sy-boar)

Iallafall, hittade bilderna och började storgråta... Lilla profilen med näsa och panna... Helt plötsligt blev det verkligt igen...

Har en känsla av att det kommer att storgråtas på förlossningen :)

• Emelie e
    Anki84 skrev 2014-02-27 00:01:46 följande:
    Jag har lämnat tråden sen ett par veckor tillbaka... Den 6:e februari var jag till barnmorskan för en rutinkontroll och då upptäckte hon det värsta.... Två dagar senare den 8:e februari (dagen innan min 30-års dag) kl. 02:47 föddes vår underbara lilla prins Léon, 47cm och 2540gram.

Jag önskar er alla all lycka och hoppas att ni aldrig tar era barn förgivet.
    Vad hände??
  • tvetalan
    ananas86 skrev 2014-02-27 10:05:27 följande:

Hoppas att allt ska gå bra!

Låter jättekonstigt att hjärtatslagen plötsligt ändrat sig!

Skönt att de håller koll på dig och bebisen i alla fall!

Kram till dig!
    Ja visst låter det konstigt :( hoppas på att det är borta imorgon och bara var något tillfälligt.

Tack :) och kram!
  • Emelie e

Det är så roligt att gå in här och läsa att fler får barn och värkar på löpande band. Grattis till er!! Berätta gärna om förlossningen när ni orkar och vill. Själv har jag bf 22 mars så har några veckor kvar men hoppas ändå på att hon kommer tidigare för nu börjar man bli otålig och vill bara att allt ska sätta igång :)

• Joma

Grattis till din lilla pojke Emily :)

Heja Hallonpaj!!! Jag är avundsjuk men ändå inte.. Börjar bli mer å mer rädd för förlossningen nu när jag närmar mig :/ Man är aldrig nöjd!

• Joma
    anaconda skrev 2014-02-27 09:49:44 följande:

Grattis alla mammor som fått sin bebis!! Jag tänkte göra ny tråd på lördag eftersom då är de 1 mars och de är ju under mars månad vi alla är beräknade i!

Själv ska vi på föräldrarutbildning idag sista delen från 14-18, vi har ju inte bf förens 21 mars så är ett tag kvar men hejjar på er andra som är beräknade tidigare och att ni slipper massa bf + och slipper ev igångsättningar!

Skönt att flowers mår bra efter omständigheterna, tankarna har varit med henne under hela graviditeten, önska de fanns nåt man kunde göra, men tycker VI alla gör nåt men råd, lyssnar, pratar med våra män som ev kan hjälpa :)

Snart är våren här och alla bebisar!!!!

Varför ny tråd? Lite nyfiken bara :) Tycker dessa tre trådar vi har som tillhör Bf Mars är superbra! :)
  • anaconda

Just nu ligger gruppen under gravida så tänkte lägga in ny grupp under föräldrar eftersom de är ju de vi är/ska bli! Hoppas alla hänger med dit,

• Emelie e
    anaconda skrev 2014-02-27 11:31:32 följande:
    Just nu ligger gruppen under gravida så tänkte lägga in ny grupp under föräldrar eftersom de är ju de vi är/ska bli! Hoppas alla hänger med dit,
    Jag tycker att det vore kul med en ny tråd som föräldrar. Ofattbart att vi alla snart är föräldrar :)
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014