• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Heene
    anaconda skrev 2014-02-27 11:31:32 följande:
    Just nu ligger gruppen under gravida så tänkte lägga in ny grupp under föräldrar eftersom de är ju de vi är/ska bli! Hoppas alla hänger med dit,
    Eller kanske en sluten grupp på fb som vi som är aktiva här inne kan gå med i. Så blir det lättare med bilder och så. Allt man lägger ut här blir ju så offentligt .
    Om alla har fb vill säga =)
  • biodynamisk

Kan vi inte starta en medlemsgrupp då? Den är ju sluten. Skulle kunna stanna i denna tills alla fött och sedan gå över i medlemsgruppen?

Så roligt och spännande att det börjar bli lite action på födandet! Blir så himla sugen själv på att det ska sätta igång snart men jag har ju 24 dagar kvar till bf... Var hos bm idag också och blodtrycket har gått ner och det fanns inga spår kvar av proteinet i urinen så det verkar som att den biten ordnat sig

• tvetalan

Tycker också att en sluten grupp på familjeliv skulle funka bra :) jag är inte så aktiv på facebook nämligen

• Prinsessan på ärten

Jag har 3 dagar till bf... Men känner iiiinget!

( dock sa läkaren att han kunde se rejäla sammandragningar på ctg och konstaterade att jag nog hade bra smärttröskel, så vi kan ju hopps att jag går runt och håller på att föda as we speak :)

Har liksom förväntningen att jag ska ligga i fosterställning på golvet av smärta innan vi åker in... Ni som fött, hur ont gör det? Hemma biten tänker jag på då ( väl inne lär jag klistra lustgasmasken mot ansiktet) är det liksom "aj, aj nu händer ngt" eller mer " det bliiiiiiiir inga fler baaaaaaarn efter dennaaaaa, make it stoooooooop!!!!"

• Tinapina

Jag är ju en sån där bakåtsträvare som avaktiverat mitt FB-konto för ett par år sedan:/ men förstår om det passar er andra om ni vill göra en grupp där. Vår sessa blev 4 veckor igår:)

• Emelie e
    Tinapina skrev 2014-02-27 13:03:09 följande:
    Jag är ju en sån där bakåtsträvare som avaktiverat mitt FB-konto för ett par år sedan:/ men förstår om det passar er andra om ni vill göra en grupp där. Vår sessa blev 4 veckor igår:)
    Hur är det att vara förälder?? :)
  • majsa88

Stort grattis till lilla pojken emily ! Jag ska också föda på mölndal, vad tyckte du?

Heja Hallonpaj88, vad spännande :)

• Feminista

Nu har jag varit hos frissan och fräschat till mig ;) jobbade sista dagen igår (bf först 20 mars men har mycket sammandragningar och vill hinna vila mig lite). Men shit vad trött jag är idag! Känns som ALL energi försvann när jag gick från jobbet. Jag som vill orka greja lite innan bebisen kommer :(

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014